Selasa, 23 April 2024

TER NOWW - AL-FATIHAH



10 anggota tentera terkorban selepas pesawat bertembung di udara ketika latihan lintas hormat


Sepuluh anggota tentera laut terkorban selepas dua helikopter berlanggar semasa latihan lintas hormat menjelang sambutan Hari Tentera Laut Jumaat ini, dalam kejadian paling buruk membabitkan angkatan tentera sejak beberapa tahun ini.

Insiden itu berlaku pada 9.45 pagi tadi membabitkan sebuah helikopter HOM M503-3 dan Fennec M502-6, kedua-duanya berlepas dari Padang Sitiawan.

Pesawat HOM terhempas di Stadium TLDM di Lumut, manakala pesawat Fennec terhempas di sebuah kolam renang di Kompleks Sukan TLDM Lumut.

Anggota yang terbunuh di dalam pesawat HOM itu termasuk dua leftenan komander iaitu ialah Wan Rezaudeen Kamal Wan Zainal Abidin dan Mohammad Amirulfaris Mohamad Marzukhi, di samping Muhammad Firdaus Ramli, Muhammad Faisol Tamadun, dan tiga lagi yang belum dinamakan.

Tiga lagi anggota yang terbunuh menaiki pesawat Fennec, iaitu Muhamad Amir Mohamad, Sivasutan Thanjappan dan Mohd Shahrizan Mohd Termizi.

KEMALANGAN

BERLAKU

AMIN


1 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Adoi .. nampak eay koBOLAKANGan ni tiap 2 bulan musti ado kapatorbang kocik & likopter torhompeah .. byk Molayu yg kiok. Dulu jam Mampadulong tigo bijik kapatorbang bosa kono tembak, losap dan torhompeh. Boghibu kiok.

Potanda apo ni TaT .. chogito la sikit. Tak kan hari2 corito org tua joget sambil nyanyi lagu ghayo .. dan kato kompom org tuo ni masok norako. Las2 kuar berita smlm TaT hontam 6 ikor murid ..kahkahkah .. tutoh TaT hinggo terpancot-pancut.