Khamis, 21 Ogos 2008

KHAIRY JAMALUDDIN DI TENGGIRI

Malam Rabu 20 Ogos 2008 saya sempat menghadiri ucapan perasmian Gerak Gempur Putera United Malays National Oganisation.

Berpusu-pusu orang di tepi sebuah banglow berwarna merah di Tenggiri, Seberang Jaya. Hampir 200 orang telah berhimpit-himpit berdiri di tepi jalan, kebanyakkan mereka berseluar hitam dan berbaju putih lengan pendek.

Dalam ucapan, KJ ( nama manja Khairy Jamaluddin) telah mencabar Anwar Ibrahim agar turut sama bersumpah seperti Saiful Bukhari. KJ juga telah memperlekehkan Saiful Bukhari sebagai 'budak kopi'.

KJ merasa hairan kenapa seorang 'budak kopi' boleh dibawa oleh Anwar Ibrahim ke luar negara.

“.....ini pastilah kerana dia buat kopi yang kau kau...” lawak KJ yang disambut oleh gelak Putera United Malays National Organization.

KJ juga meminta ahli United Malays National Organisation agar berhemah ketika berkempen.

' Kita gentlemen. Yang samseng ialah Parti Keadilan...' Ini lah kata-kata nasihat dari KJ sebelum dia merasmikan Gerak Gempur dengan memberikan baju t kepada Putera United Malays National Organisation.

SUMPAH LAKNAT


Sumpah Laknat Saiful Bukhari telah tidak begitu difahami oleh masyarakat Cina dan India di kawasan kelas menengah Seberang Jaya, kawasan yang diwakili oleh YB Ariff Shah.

Justeru, Khairy Jamaluddin telah cuba menerangkan makna 'sumpah laknat'. Untuk masyarakat bukan Melayu mereka menganggap semua ini hanya sebahagian daripada kempen politik. Malah orang Melayu juga tidak begitu faham akan makna Sumpah Laknat Saiful.

SUMPAH SERANAH EZAM MUHAMAD NOR

Beberapa vcd Ezam Muhamad Nor yang penuh dengan sumpah seranah terhadap United Malays National Organisation telah mula muncul semula.

Malah di YouTube klip Ezam menyumpah seranah United Malays National Organistion telah melonjak tinggi.

TERSEREMPAK DENGAN ARIFF SHAH

Saya secara tidak sengaja telah terserempak dengan calon Barisan Nasional Ariff Shah. Dia sedang berkempen dari rumah ke rumah di Siakap.

Ariff yang berambut putih memakai baju kuning berlengan pendek dan berpantalon hitam telah memasuki sebuah rumah yang di hadapannya ada menjual burger.

Sebelum ini Ariff Shah telah berceramah di Seberang Jaya. Dia berucap dalam Bahasa Cina.

ANWAR IBRAHIM TAK SINGGAH KEDAI BUNDLE

Pada malam Rabu pula Anwar Ibrahim telah datang ke kawasan Medan Selera Seberang Jaya. Dia telah merayau-rayau sambil berkenalan dengan bakal pengundi yang ramai di sana kerana di sebelah tempat makan ini ada Pasar Malam.

Anwar telah sempat menerima dan merasa sup yang dihadiahkan oleh seorang penjaja Pasar Malam.

Anwar yang merayau-rayau ini telah dikerumuni oleh bakal-bakal pengundi, anak-anak muda peminat Anwar Ibrahim dan juga para penyokong dan 'groupie' yang tidak semestinya datang dari Permatang Pauh.

Ada beberapa buah kedai Bundle anak-anak muda di Pasar Malam ini. Sayangnya Anwar tidak singgah di kedai Bundle ini. Mungkin 'oldtai Anwar Ibrahim ' tidak mengetahui bahawa kedai Bundle adalah tempat 'shopping yang paling cool dan trendy' untuk anak muda.

Malah ada berbelas-belas kedai Bundle dalam kawasan parlimen Permatang Pauh. Ini membuktikan anak-anak muda di Permatang Pauh ingin dilihat 'cool dan trendy' dan tidak mahu dilihat skema dan belia.

LEE CHONG WEI DIUSUNG KE PERMATANG PAUH

Pemain bulu tangkis Malaysia yang gagal mendapat pingat emas di Peking telah diusung ke Permatang Pauh.

WAN AZIZAH MENEMUI KEMBALI PENGUNDI

Wan Azizah telah berceramah di Tenggiri pada malam Rabu. Dalam ucapannya Wan Azizah telah menerangkan bahawa pada bulan March yang lalu dia telah memberitahu para pengundi di Permatang Pauh bahawa dia sebenarnya menjadi ahli politik kerana suaminya ditangkap dan dipenjara.

'Saya tidak perlu dikasihani'. Dia juga tidak mahu dituduh 'berdusta' kepada pengundi Permatang Pauh. Ini kerana dia telah menerangkan sejelas mungkin bahawa dia bertanding pada bulan March 2008 kerana suaminya Anwar Ibrahim masih belum dibenarkan bertanding.

Kerusi parlimen di Permatang Pauh ini bukan milik sesiapa tetapi milik penduduk Permatang Pauh.

Dari tahun 1999 hingga 2008 penduduk Permatang Pauh telah memberikan kepercayaan kepada Parti Keadilan Rakyat.

Justeru di pilihanraya kecil 26 Ogos ini Wan Azizah yakin penduduk Permatang Pauh akan memberikan kepercayaan yang sama kepada Parti Keadilan Rakyat.

AMARAN ANWAR IBRAHIM

Dalam beberapa siri ceramahnya pada malam Rabu, Anwar Ibrahim telah memberi amaran kepada pihak United Malays National Organisation agar berkempen secara telus.

Anwar telah memberitahu warga Permatang Pauh yang dia telah di fahamkan bahawa beberapa syarikat talipon dan komunikasi telah diarahkan untuk memutuskan semua talian talipon di beberapa kawasan di Permatang Pauh dalam beberapa hari lagi.

Anwar Ibrahim juga telah membocorkan berita bagaimana ahli-ahli United Malay National Organisation telah dan sedang meneruskan kempen mengumpulkan kad pengenalan bakal pengundi.

Apa tujuan operasi ini masih belum jelas.

TERSEREMPAK DENGAN FRU

Setiap malam akan kelihatan angota FRU berkeliaran di kawasan kampung-kampung di Permatang Pauh.

Dua malam dahulu saya terserempak dengan tiga landrover, tiga black maria, sebuah van dan sebuah kereta penembak cecair FRU di lebuhraya menuju ke Kulim.

HELIKOPTER BERLEGAR-LEGAR


Setiap kali Anwar Ibrahim mengadakan ceramah besar pasti akan muncul helikopter yang menyuluh ke bawah ke arah para pendengar.

16 ulasan:

Unknown berkata...

Asal usul Kontrak Sosial.

Masa sebelum Negara kita merdeka dulu memang ramai pekerja-pekerja kontrak dari Negara China dan India datang ke Malaysia yang di bawa oleh kerajaan British untuk bekerja di lombong-lombong bijih dan ladang-ladang getah di Negara ini. Tetapi masa tu mereka tidaklah dipanggil sebagai pekerja kontrak.

Memang sifat orang Melayu dari dulu lebih selesa menjadi ‘tuan’ mereka tidak berapa suka kerja sebagai buruh kontrak ni. Mungkin juga kerajaan British ketika itu bayar upah yang murah maka orang Melayu tak suka kerja seperti itu.

Sama jugalah seperti masa sekarang ini, kerja-kerja pembinaan yang memerlukan tenaga tulang empat kerat, kerja-kerja yang bergaji murah seperti pelayan-pelayan kedai, membersih bangunan atau pejabat tidak diminati oleh rakyat tempatan.

Oleh itu kerja-kerja seperti ini telah diambil alih oleh pendatang-pendatang dari luar seperti dari Indonesia, China, India, Bangladesh, Nepal dan Myanmar. Akhirnya ramailah pekerja-pekerja asing ini memenuhi Negara kita.

Mereka ini datang dengan niat untuk bekerja bagi mendapatkan wang untuk dihantar balik bagi keperluan keluarga mereka yang ditinggalkan di kampung. Mereka yang datang bekerja ini juga tidak pernah memikirkan untuk terus tinggal menetap di Malaysia.

Kehidupan mereka di sini sungguh ringkas sekali. Mereka makan sekadar yang boleh mengenyangkan, pakaian pun jarang berganti baru, tinggal di rumah kongsi, lebih baik sikit mungkin ada majikan yang menyewakan rumah untuk dikongsi beramai-ramai dan jauh sekalilah untuk membeli perabut-perabut mahal dan harta kekal kerana susah untuk dibawa balik ke Negara asal mereka nanti.

Kecintaan mereka kepada Negara ini memang boleh dikatakan tidak ada, hati dan perasaan mereka hanyalah kepada Negara asal mereka sahaja.

Kita sebagai warganegara dan rakyat tempatan tidak begitu selesa dengan kehadiran pendatang-pendatang asing ini. Resam dan budaya mereka jauh berbeza dengan kita. Sudah tentu kita tidak mahu kalau pekerja-pekerja asing ini diberikan taraf warganegara. Kita masih curiga dengan kesetiaan dan kecintaan mereka terhadap Negara ini.

Suasana beginilah yang berlaku semasa menjelang Negara kita mencapai kemerdekaan dahulu. Masyarakat Melayu yang merupakan penduduk tempatan Malaya ketika itu sangsi dengan kesetiaan dan kecintaan orang-orang Cina dan India terhadap Negara ini yang kehadiran mereka sebelum itu hanya dianggap sebagai pekerja asing yang mencari wang di sini.

Kebanyakan pekerja-pekerja Cina dan India ketika itu memang lahir di Negara asal mereka, mereka datang ke Malaya untuk bekerja bagi mendapatkan wang. Oleh itu memang tak dapat dinafikan kesetiaan dan kecintaan mereka kepada Negara asal itu masih tebal, Malaya hanyalah tempat mereka mencari makan sahaja.

Tidak hairanlah kalau semasa penjajahan Jepun tahun 1941, ramai orang-orang Cina di Malaya dibunuh oleh Jepun kerana orang-orang Cina di Malaya ini juga dianggap sebagai warga Negara China. Di waktu itu Jepun juga berperang dengan Negara China.

Apabila British menawarkan Merdeka kepada Malaya, British telah meletakkan syarat supaya orang-orang asing yang mereka bawa ke Malaya iaitu orang-orang Cina dan orang-orang India hendaklah diterima sebagai warganegara seperti orang Melayu, tentulah syarat yang dikenakan British ini amat berat untuk diterima oleh penduduk tempatan atau orang Melayu ketika itu.

Samalah beratnya seperti kita hendak menerima pekerja-pekerja asing dari Indonesia, China, India, Bangladesh, Nepal dan Myanmar sekarang ini untuk menjadi warganegara Malaysia.

Memang ada sebab untuk orang tempatan berasa bimbang kalau pendatang atau pekerja asing ini diberikan taraf warganegara, kerana khuwatir orang asing ini akan merampas hak-hak dan keistimewaan yang mereka miliki sebagai rakyat tempatan.

Maka dari situlah lahirnya apa yang dinamakan ‘kontrak sosial’ yang telah dipersetujui antara pemimpin-pemimpin dari tiga kaum terbesar ini iaitu Melayu, China dan India bagi mencari jalan tengah bagi mengatasi masalah tersebut.

Mengikut yang punya cerita, dari ‘kontrak sosial’ inilah lahirnya ‘ketuanan’ dan ‘keistimewaan’ orang-orang Melayu yang telah dipersetujui antara pemimpin-pemimpin kaum tadi.

Kini kita telahpun 50 tahun merdeka, hampir semua orang Cina dan orang India yang menjadi warganegara Malaysia hari ini adalah lahir di bumi Malaysia ini. Kesetiaan dan kecintaan mereka kepada Malaysia memang tidak boleh disangsikan. Di sinilah tempat mereka dilahirkan dan disini jugalah tempat mereka mahu dikebumikan.

Oleh itu ‘kontrak sosial’ yang pernah dipersetujui untuk suasana di masa yang lalu itu memang tidak relevan lagi. Kita tidak kira kaum seharusnya mempunyai hak yang sama, tidak ada siapa harus menjadi ‘tuan’ dan tidak ada siapa juga yang harus menjadi ‘hamba’. Kita bukan lagi berdepan dengan pekerja asing dari China dan dari India seperti sebelum merdeka dulu, tetapi sekarang kita berdepan dengan orang Cina dan India yang lahir di bumi ini.

Kalau etnik Jawa, Minang, Banjar, Bugis telah boleh diterima setaraf warganegara Melayu lainnya, maka tidak ada sebab etnik Cina dan India tidak boleh mendapat taraf yang sama.

Mungkin perbezaan adat dan agama menyebabkan kita sukar untuk bergaul antara satu sama lain, tetapi ini bukanlah sebab untuk kita membeza-bezakan hak-hak mereka melalui ‘kontrak sosial’ yang dikenakan kepada mereka tanpa mereka mengetahui justifikasi disebalik kewujudan ‘kontrak sosial’ itu.

Tanpa Nama berkata...

A very nice report.

We would like to feature your post in our website http://mylivingwall.com and link our readers back to your blog.

All the best!

mylivingwall.com

Fazrulls berkata...

Dear Sir,

Your right for every comment that show what actually happening around Permatang Pauh lately.. thank you for reporting on behalf of Permatang Pauh people..

Hope maybe we can sit and have a nice tea... someday before the election..

FYI - i already add link to your blog.. it's ok for you????


Regards,

Fazrul

Tanpa Nama berkata...

bang tukar tiub, check out the price of the rental of the helikopters per hour, normally aren't these helikopters leased or hired? so how much is the cost of these are other umno machinery?

bukan kah haram dari segi islam, jika lelaki berpakaian perempuan dan ber bapok dan berpondan, memang ngang, tak rasa malu si-pondan anak ipar si hadhari, so khairy si haramjadah rembau, sapo berpondan kau-kau? BINI TAK TANYA-KA MENGAPA YOU PERPAKAIAN PONDAN?
GELARAN BARU SUAMI HARA-JADAH POPOI, KHAIRY-PONDAN, BAPOK-REMBAU.

Tanpa Nama berkata...

kalau kes liwat itu peribadi dan tiada kaitan dgn politik, kenapa seluruh jentera BN dan YB-YBnya bercakap bagi pihak si Saiful? Jika yang dituduh bukan DSAI, adakah BN begitu ghairah untuk membela si Saiful?

artic turban berkata...

Alias mohd yusuf, apa lu mau cerita panjang2 ni, itu semua gua tau, tapi, you tau-tak segi agama dan keturunan, orang ori di-malaya dulu2 semua orang india,pandang lah B.M. semuanya berasal INDIA, kalau ikut simpulan you, orang melayu orang pri-bumi asal, orang asli macam mana? orang melayu dari mano? INDON-KAN. so kalau british tak jajah MALAYSIA/MALAYA/MALACCA, SEKARANG KITA SEMUA DI MALAYSIA BERAGAMA BUDDHA, DAN BERCAKAP SIAM. NAMAKAN SATU NEGARA YANG TIDAK PERNAH DI JAJAH OLIH ORANG ASING selama2 nya?( masa jepun dia beri laluan ke jepun dan berpakat)
Jawapan-nya "si-ALIAS yang kurang belajar', adalah NEGARA SIAM, TIDAK PERNAH DI-JAJAH OLIH NEGARA ASING SELAMA2-NYA, TAHUKAH SI-ALIAS, RAJA THAILAND SEKARANG, DINASTI Nya lebih tua dari keSULATANAN MELAKA, LEBIH 700 TAHUN. SO MISAL-NYA KALAU BRITISH TIDAK JELAJAH MALAYSIA, KEMUNGKINAN-NYA TERTENTU MALAYSIA BERTAKTA SIAM, ANAK BINI SI-ALIAS, kena berlacur (macam siam), bendera setiap pagi dan malam yang kita nampak adalah bendera siam. KETUANAN MELAYU?????, SAPO MELAYU kalau siam berjajah? memang tiada bangsa melayu.
SAYO NAK TANYA YOU si-alias mohd yusuf, kalau bukan pengaruh dan etika berkerja kuat dari bangsa MALAYSIA keturunan CINA, INDIA, SINGH, PORTUGUESE, KADAZAN, DAYAK dll, dimana kah MALAYSIA DI PARAS ANTARA-BANGSA, kalau ikut tulisan you, TAK PAYAH BERPUTAR-BELIT, CAKAP LAH BETUL2, orang melayu bermalas,
"Memang sifat orang Melayu dari dulu lebih selesa menjadi ‘tuan’ mereka tidak berapa suka kerja sebagai buruh kontrak ni."
(TUAN APA?)
ya-lah ORANG MELAYU MEMANG MALAS NAK BERKERJA KUAT, KALAU BUKAN UTK PEKERJA KONTRAK INDIA DAN CINA...(mengikut pandangan you), MALAYA TENTU TIDAK JADI PENGELUAR GETAH NO. 1 DI DUNIA, ATAUPUN PENGELUAR TERBESAR BIJEH-BESI atau tin, NO. 1 di dunia. sebab orang india dan cina, yang kalau ikut segi pandangan si-alias, si-pendatang yang di-hina ini, MENGAPAKAH BRITISH TERPAKSA MEMBAWA PEKERJA ASING BILA, ADA BANYAK ORANG MELAYU, sebab kebetulan-nya, ORANG MELAYU MALAS. MENGAPA PERLU NEP? SIMPULAN SENANG PROPAGANDA UMNO yg ini hak-asasi melayu, TOLONG TUNJUKAN DI-MANA DI-TULIS DI PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN MALAYA, tolong tunjuk. KALAU NAK BERPUTAR BELIT SEJARAH mengikut propoganda UMNO, BRITISH SAJA DATANG SINI, MACAM TOURIST, TIDAK BERJAJAH, SULTAN BERKUASA. APA AWAK HISAP terlampau-lampau tu si-alias? KHayal-kot? INI KEBETULAN yang umno tidak memberi tahu you, masa pendatang asing di bawah ke-MALAYA, BRITISH BERJAJAH DAN BER-RAJA DI-SINI, RAKYAT MALAYA BERTABIT "UNION JACK" raja MALAYA BERTAKHTA DI LONDON. BETUL TAK? SULTAN2 MELAYU sahaja patung british, kalau cakap besar, tentu kena buang negeri, MASA ITU MALAYA KEPUNYAAN BRITISH, DIA BOLIH BUAT APA2 SESUKA HATI DIA. BETUL TAK?
Nampak-nya si-alias mohd yusuf, tuan belum belajar penuh, kalau nak bicara pakai-lah otak sikit, jangan berputar belit mengikut propoganda umno, UMNO nak berkuasa, so dia keluarkan slogan besar-besaran "KETUANAN MELAYU" Kalau ikut slogan ini ada-kah dengan slogan ini ENCHIK ALIAS, BETUL2 MENJADI ATAU SUDAH JADI TUAN? APA WARGANEGARA MALAYSIA BERTURUNAN LAIN CURI DARI AWAK? APA HAK DIA CURI? KITA BERKERJA KUAT UTK MENDAPAT WANG UTK MENGHANTAR ANAK KITA KE SEKOLAH, tiada scholar-ship, kita beli rumah, tiada discount, kita tiada kontrak dari kerajaan, kita berkerja kuat bagi membelaah keluarga kita dari kemiskinan, bukan jatuh dari langit, KITA BERKERJA kuat dan keras UNTUK WANG KITA, SO MENGAPA PERLU-NYA ENCHIK ALIAS BERDENGKI DAN BERMATA MERAH, KALAU NAK MARAH DAN BERTUNJUK PERASAAN, TUNJUK KEPADA UMNO, UMNO LAH YANG MEMPERBODOHKAN BANGSA MELAYU SUPAYA SI Puak umno bolih bertakhta. Kalau lah si-alias nak bermarah, tengok muka kat cermin dulu sebelum nak mengetuk bangsa lain, mengenai kederitaan tuan, BUKAN-KAH EN. ALIAS ada DEB/NEP amanah saham nasional, buku bantuan, scholarship dan lain2 bantuan yang senang di dapati olih BUMIPUTRA, kalau nak buka busines pergi jumppa MARA, dia tolong. SO APA YOU PUNYA PROBLEM NAK MENGETUK WARGANEGARA MALAYSIA YANG KETURUNAN ASING dari awak, buat apoa nak dengki, Kalau Enchik ALAIS tidak berpelajaran tinggi, adakah ini salah si ah chong atau si subradar singh, kalau EN. ALIAS berkuli dengan gaji $800-$2,000sebulan, adakah ini salah si ah chong, si subradar singh, si mutu.
Kalau nak bermata merah dan menangis disini, buat apa? bukan salah kita, anda kebuluran, bukan salah kita, kalau tuan malas, masa disekolah, asyik berponteng tak nak belajar. bukan salah kita kalau tuan tinggal di-rumah low-cost atau rumah haram atau di kampung. SEMUA-nya TUHAN TELAH BERI, MATA, TANGAN, OTAK, KAKI, BADAN YANG SIHAT, SEMUA ALAT TELAH DIBERI, KALAU RAJIN BELAJAR, KERJA KUAT MEMANG BOLIH BERJAYA, TAPI KALAU MALAS DAN SUKA TIDUR ATAU PANDAI BERBORAK DI-GERAI bukan-kah ini salah tuan. warganegara malaysia berbangsa lain berkerja kuat untuk berjaya, so sebelum ENCHIK ALIAS MOHD YUSOF nak mengetuk orang lain pei tengok muka sendiri di cermin, salahnya waja orang yang ternampak di-cermin. terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

SAYA BANGGA DENGAN TULISAN ANAK MELAYU JATI MALAYSIA CIK ALIAS MOHD YUSOF.TAPI DI MALAYSIA NI BUKAN MELAYU JATI YANG TIMBULKAN MASALAH PADA ORANG BUKAN MELAYU.PENDATANG DARI INDON,PAKISTAN,INDIA YANG BARU DUDUK DI MALAYSIA DUA ATAU TIGA TAHUN YANG SUDAH DAPAT MY KAD DAN KERAKTAN DENGAN BIN,DIA ORANG DIA ORANG INI TARAFNYA SAMA DENGAN BUMI PUTRA YANG ADA.APA TAK NYA-BILA SUDAH BIN DI TENGAH NAMA,DIA RASA DIA HERO DAN PERLECEKAN BANGSA MALAYSIA ORANG BUKAN MELAYU INDIA DAN CINA YANG DUDUK DI MALAYSIA TIGA KETURUNAN.APABILA KITA ORANG INDIA DAN CINA YANG DUDUK DI MALAYSIA TIGA KETURUNAN TAK BOLEH DAPAT HAK SAMA DENGAN BUMIPUTRA,TAPI GANG MAMAK DARI INDIA,PENDATANG DARI PAKISTAN, BANGLADESH DAN INDONESIA BOLIH BOLIH DAPAT TARAF SAMA DENGAN BUMIPUTRA-(BOLIH KATA DEPA NI KEBANYAKAN ADA DUA KERAKYATAN)MENDAPAT KEISTIMEWAAN SAMA DENGAN BUMI PUTRA.KALAU SAYA TAK SILAP DEPA DAPAT KEISTIMEWAHAAN LAGI LEBIH DARI BUMI PUTRA LAIN.INI SEMUA ADALAH ANGKARA DAN GARA POLITIK UMNO YANG DI AMALKAN OLIH TUN MAMA MAHATIR KUTTY,HARRIS SALLEHDAN KHIR TOYO-BAGI MYKAD DENGAN SYSRAT BOLIH JADI AHLI UMNO DAN BOLIH UNDI BARISAN NASIONAL DALAM PILIHAAN RAYA.TAK HAIRAN LAH KALAU SATU HARI NANTI MAT INDON YANG BERNIAGA KAT LORONG HJ TAIB,PAKISTAN JUAL KARPET,BANGLAH POTONG BUAH KELAPA SAWIT KAT KULIM DAN KULI DARI INDIA YANG KERJA KAT KEDAI NASI KANDAR MAMAK PENANG BOLIH JADI PM MALAYSIA SATU HARI NANTI.MASA ITULAH MELAYU ASLI DAN JATI MACAM CIK ALIAS ADA DI MANA,PENDATANG ISLAM MELAYU CELUP ADA DI MANA TAK TAU.MUNGKIN 20 TAHUN AKAN DATANG MELAYU ASLI MACAM CIK ALIAS ADA DI PINGGIR HUTAN DAN PENDATANG ISLAM MELAYU CELUP KONKER SEMUA.MASA ITULAH SOALAN HANG TUAH HILANG MELAYU DIDUNIA(MALAYA)TERJAWAB.

Danielle_Corleone berkata...

Polis sudah jadi serupa mencari king kong. hahaha!

Money4Free berkata...

hhiyaaaaa.....aku sokong 100% pendapat artic turban.

Paling aku suka ayat ni "masa pendatang asing di bawah ke-MALAYA, BRITISH BERJAJAH DAN BER-RAJA DI-SINI, RAKYAT MALAYA BERTABIT "UNION JACK" raja MALAYA BERTAKHTA DI LONDON. BETUL TAK? SULTAN2 MELAYU sahaja patung british, kalau cakap besar, tentu kena buang negeri, MASA ITU MALAYA KEPUNYAAN BRITISH, DIA BOLIH BUAT APA2 SESUKA HATI DIA. BETUL TAK?"

Tepat,pedas,pekat, padu dan jitu...

Sanggup plak Melayu bertabit kat bendera Union Jack.hehehehe

Tanpa Nama berkata...

ya..KJ tersangat la 'gentleman'..

Tanpa Nama berkata...

Banyak2 laporan aku tidak berpuas hati dengan KJ nie, sebok pula dia mai tempat haria penang haria ...

Rakan2
Jangan Lupa layari blog saya di http://khairilazuar.wordpress.com
bagi komen setiap artikel yang saya tulis. …ada artikel baru

artic turban berkata...

Wahai tuan ALIAS MOHD YUSOF, Saya beri satu contoh slogan prinsip
'KETUANAN MELAYU',' MELAYU GLOKAL' Baru2 ini tmb. P.M. NAJIB BINTI ROSMA AL'TANTUYA MONGOLIA menghantar Kontingen REGIMEN ASKAR MELAYU KE BRITAIN utk 'JAGA PINTU'ISTANA MAHARANI BRITISH, RATU ELIZABETH 2, Dengan 'KEBANGGAAN' dan 'KEHEBATAN' ini di kemukakan di RTM, TV3, surat khabar NST, STAR,UTUSAN, SUN,BERITA HARIAN dll, sebagai satu perkara yang sangat unik dan hebat, ini di aluh2 kan sebagai contoh kehebatan askar melayu, TAPI saya hendak bertanya SI MELAYU JATI TUAN ALIAS MOHD YUSOF, bukan kah perkara ini satu perkara yang dasyhat dan menjatuh maruah orang melayu, UMNO MENGHANTAR REGIMEN ASKAR MELAYU PEI BRITAIN JAGA PINTU, saya tidak hairan kalau dibagi tahu dia orang pun kena cuci jamban kat BUCKINGHAM PALACE DAN BERTABIT KE UNION JACK. BUKAN KAH INI MENUNJUKKAN ORANG MELAYU MASIH lagi berakal kepala dijajah, membodek dan mencium buntut british, BUAT APO?, ADAKAH WARGANEGARA MALAYSIA KETURUNAN ASING menjatuhkan MARUAH DAN AIR-MUKA org melayu, BukANKAH umno menjatuhkan MARUAH DAN AIR-MUKA SELURUH RAKYAT MALAYSIA, bila dia membelanja berpuluh juta menghantar askar melayu jaga pintu, dengan seragam baru, senjata baru ,gaji, elaun luar negri, gaji obertime, tiket kapal terbang, menyewa kapal terbang, tempat tidur, makanan HALAL, DLL, BUKANKAH PERBUATAN INI MEMBUANG DAN MEMBAZIR WANG RAKYAT BERPULUH MILLION RINGGIT, LEPAS TU cakap tak cukup wang, tak bolih subsidi minyak, orang melayu kat kampung mati kebuluran, makan rumput dengan gulai tahi ayam, masa yang sama orang umno makan daging lembu steak, hisap curut $200 sekeping, kat club habana, minum arak, raba tetek dan buntut bini orang lain. ADA KAH SI WAHAI HANG ALIAS BERPAKAI AKAL dan masuk dalam akal perangai syaitan umno, tetapi tuan percaya CERITA DONGENG nenek moyang UMNO yang telah menipu, memperdayakan, memperbodohkan orang melayu dengan dongeng bahawa hak asasi orang melayu telah di curi orang asing? BUKANNYA BANGSA MALAYSIA KETURUNAN ASING YANG MENCURI HAK ASASI ORANG MELAYU, YANG MENCURI HAK ASASI ORANG MELAYU ADALAH BUAYA2 UMNO, MELAYU DIPERDAYAKAN DENGAN AGAMA, PUTAR BELIT, DONGENG HANTU, DRAMA RTM, DAN TULANG2 AYAM DAN KAMBING dari meja umno, MALAHKAN ORANG UMNO MAKAN DAGING lembu petronas, epf, kontrak,kapalterbang pejuang sukhoi, kapal selam, kapal nabi dari lumut yang maka ber billion ringgit wang MALAYSIA,. SAPO YANG CURI?
SO LAIN KALIH, KALAU NAK BUKA MULUT, PAKAI LAH OTAK YANG ALLAH S.W.T. BAGI DAN jangan dengar khabar2 angin UMNO.
AWAK SUDAH DI-PUKAU JIN BOMOH KEBAL HADHARI DAN UMNO,
KENA PEI MANDI (BUANG SOIH), TELANJANG TENGAH MALAM PUKUL 12 DENGAN AIR-TELAGA SIMPANG 3, BERCAMPUR DENGAN LIMAU PERUT DENGAN TUJUH JENIS BUNGA BERWARNA MERAH, 15 BIJI BATU SUNGAI BERWARNA PUTIH DENGAN CAMPURAN SUSU JATI HARIMAU. BILA BERMANDI TELANJANG JANGAN LUPA AMBIL BATU SUNGAI DAN KETUK KEPALA 13 KALI MASA BERPUSING 13 KALI DAN BERSIUL. BILA SEMUA DAH HABIS BALIK RUMAH DAN MINTA BINI ATAU ANAK UNTUK MENYEPAK MUKA 51 KALI DAN LEPAS TU,PEI TIDUR DIBAWAH RUMAH, KALAU TINGGAL di rumah teres atau flat korek satu lobang dan tidur dalam lobang, BARU DIHARAP TUAN ALIAS BERSEDAR DIRI DAN BANGUN DARI PUKAU JIN KEBAL HADHARI SI BOMOH UMNO TU YANG TELAH PERBODOHKAN TUAN ALIAS. KALAU HARI PERTAMA TAK SEDAR DIRI, CUBA 7 MALAM, KALAU MASIH BODOH, TOLONG AMBIL TALI DAN GANTUNG DIRI DI POKOK PETAI. LOL

Tanpa Nama berkata...

Tertib Mubahalah
Melihat kepada kecenderungan kebanyakan blog dan media arus perdana serta alternatif dalam membincangkan isu SUMPAH SAIFUL di setiap laman mereka, saya berasa terpanggil untuk menitipkan pula sesuatu di bawah tajuk yang sama kepada para pembaca dan sahabat-sahabat blog saya ini.

Secara keseluruhannya, saya bersetuju dengan semua yang berdiskusi di mana-mana laman maya yang hangat membincangkan isu mubahalah ini.

Saya bukan seorang ulama' ataupun seorang yang arif. Namun berikut merupakan titipan untuk semua...

titipan...
Allah menurunkan firmanNya berbunyi “Siapa yang membantahmu tentang kisah Isa-Setelah engkau beroleh pengetahuan yang meyakinkan tentang hal itu, maka katakanlah kepada mereka : Marilah kita panggil (kumpulan) anak-anak kami dan anak-anak kalian, isteri-isteri kami, dan isteri-isteri kalian, diri-diri kami dan diri-diri kalian, kemudian kita bermubahalah kepada Allah, mohon agar Allah menjatuhkan laknat-Nya kepada pihak yang berdusta.” (Ali Imran : 61)

Rasanya, tertib yang betul untuk melakukan Mubahalah ini ialah dengan memanggil :-

1. Imam serta para Ulama' muktabar
2. Saksi2
3. Tertuduh (DSAI)
4. Pendakwa (Saiful)
5. Ahli keluarga serta penyokong DSAI
6. Ahli keluarga serta penyokong Saiful
7. Serta sesiapa yang ingin membuat liputan lah (tapi yang ni tak wujud pun takpe)

kemudian mengumpulkan kesemua yang tersebut di atas di satu tempat dan bersama2, ditegaskan lagi, BERSAMA2, memohon agar ALLAH menjatuhkan laknatNYA kepada pihak yang berdusta...

Harap semua faham dan maklum...

Tanpa Nama berkata...

artic turban your words really kaw kaw la. what u said is true. tax payers money used to sent the army to be the watch dog at buckingham palace. tak cukup british korek Malaya dulu kala. sekarang U**O korek korek lagi and bagi kat British...hebatkan U**O nie????pembela bangsa melayu UH???bukankah nie memalukan bangsa Melayu??Sedar dirilah wahai bangsa Melayu

artic turban berkata...

bro, Hishamuddin Rais if this is your blog, first of all I wish to apologise, I don't mean to insult you personally, or the malay race for that matter, but sometimes when you keep on hearing the same stupid record playing over and over and over again, it does get irritating, not only for its racial tones but for its sheer audacity to how stupid it sounds.
IF THOSE ARE WILLING TO INSULT OTHERS and show no respect, than be prepared to receive no repect, like the saying goes those who stay in glass houses......
I come from the era of tunku, razak, hussein oon dll, I was around to see the 13/05/69, when mindless mobs were allowed to rule. i was also around to see when fanatics tried to destroy hindu temples in kuala selangor area, the than pm hussein oon came on tv live to announce and give orders that this will stop and no excuses will be entertained, he declared and ordered, that the police were given full powers to shoot (to kill) anyone attempting to destroy houses of prayer of other races. I can safely say he was the last PM for all races in malaysia, its a pity that his son turned out so different. I have no beef with anybody who shows me or treats any other race with respect,I have lived and shared this moto of the rukun-negara with malays, chinese, indians,punjabis, eurasians, etc. our era saw a greater understanding among races, I still remember those orange stickers all over the places with these words, 'jangan dengar khabar2 angin',AFTER 13/5/69.
we Malaysians are blessed with a warm, beautiful, fantastic country, with very warm hearted and cultured people, we don't have earth-quakes, typhoons, acid rain, drought, volcanos, wars or riots etc.but we have one great shaitan of an enemy amongst us, they are called UMNO.
We have all roared in glee and cried in sorrow at our famous 4 supermen of old, till today I SAY NO MALAYSIANS CAN KISS THEIR FEET, IDOLS, SUPERMEN, GODS. MOKHTAR DAHARI, ARUMUGAM, SOH CHIN ANN, SANTOKH SINGH dll, this was MALAYSIA IN ITS PUREST FORM, WE WERE FOOTBALL SUPER-POWERS OF ASIA, until politics got involved. FRom mahathir onwards it has grown worse not only for non-malays but also for malays. BEFORE the Malays were allowed to practise their beliefs with freedom, than came in govt control, saying what you can and cannot do, enforced fasting during puasa and what not, these are mind-control games. with that rules got bent and like the saying goes, the rest is history. I still remember those days when malay ladies with their kebayas, today where is all this, where is dikir barat, dondang sayang, the era of malaysian films, P. RAMLEE AND laksamana do-re-me, badul, ibrahim pendek, where has all this gone, the malay culture has disappeared, now we have malays wearing turbans and jangut kambing and misai kuching, remember these songs, 'kici 2 lembu jaga', 'ada misai ada jangut itu kambing'.
those days whatever your race, we could insult each other and still remain friends, now arabic-wahabism is in control, I say if this is what you want, its up to you, but don't shove it down other people's throats. I would remind people to understand what 'we as MALAYSIANS ARE', IF YOU WISH TO UNDERSTAND, GO TO THE TUGU KEBANGSAAN, AND SEE BOTH THE TUGUs, and read those names engraved in stone, those are names of our warriors,death knows no race, who shed their blood and gave their lives, for us to enjoy our way of life.
IT WOULD BE A PITY, TO LET A GROUP OF CORRUPT POLITICIANS, TO STEAL THIS FROM US MALAYSIANS. THE RUKUNNEGARA IS IN THE GARBAGE bin, MOBS OF MAT REMPITS ARE DI-JUNJUNGKAN AND SUPPORTED, is this Malaysia, I don't think so, remember our 4 SUPERMEN. THAT IS WHAT MALAYSIA IS ALL ABOUT.

Mr Green berkata...

KJ TERSANGAT GENTLEMENT...Cak Pong! Cak Pong