Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 9 November 2008

GOLONGAN DEWASA GEMUK SESUAI ‘GEDEBOK’ - malayau


PUTRAJAYA 8 Nov. - Golongan dewasa yang mengalami masalah kegemukan atau obesiti lebih sesuai dipanggil 'Gemuk, Gebu dan Gedebok' berbanding 'Gemuk, Gebu dan Gempal', kata isteri bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Siti Hasmah Mohd. Ali.

Beliau berkata, jolokan '3G' iaitu 'Gemuk, Gebu dan Gempal' lebih sesuai diberikan kepada golongan remaja dan kanak-kanak yang berhadapan dengan masalah berat badan berlebihan.

"Untuk dewasa saya tukar gempal itu kepada gedebok, itu lebih sesuai," katanya ketika berucap merasmikan majlis Forum Obesiti di Kalangan Kanak-Kanak dan Remaja di Dewan D'Seri Endon, bangunan Puspanitapuri di sini hari ini.


kah kah kah…. GEDEBOK !!!!.... kah kah kah… ini perli bik mama…. kah kah kah… pening kepala bik mama …. nak kena buang unisel…. nak dah nak dilantik sebagai pensyarah ilmu gedebok…kah kah kah…

bik mama akan strike back….kah kah kah… bik mama akan panggil janda madey ni dengan nama GEDUMPAK – gemuk, gendut dan BOTAK…. kah kah kah… janda madey ni kan botak…. yang botak akan dipanggil GEDUMPAK …kah kah kah..



12 ulasan:

Hanief berkata...

Bukan ke mereka tu satu geng?

sudin berkata...

GEDEBOK !
GEDUMPAK !
Kah,kah,kah.......
Dua-dua tak boleh pakai punya olang !

~♥ UmmiAnni ♥~ berkata...

hahahah...GEDEBAB pon boleh gak..gemok debab...

hahahaha

Ravikumar berkata...

Gempal ke gedebok ke sama lah.

Ni Puan Siti Hasmah ni takde kerje lain kah nak cerita pasal gempal gedebok...

Kalau nak cerita, cerita la benda yang memanfaatkan kita...

Isu bersenam selalu dan kurangkan makanan KFC ke McDonalds ke... (ini tidak, sebab dia nak lariskan golongan korporat)

Macam isu pembinaan rumah untuk rakyat yang banyak korupsi... cara atau mekanisma untuk ini dielakkan... (ini pun tidak, sebab takut kawan-kawan korporat tersinggung)

Atau cara untuk memastikan tanah runtuh tak berlaku, mengekalkan kawasan hutan di daerah-daerah dan negeri-negeri dan bandar kita, bukan saja untuk mengelakkan malapetaka semulajadi tapi juga untuk rekreasi rakyat... (ini tidak)

Mesej saya kepada Siti Hasmah dan Mahathir:

Kalau benar-benar nak tolong rakyat, bagi cadangan yang bernas dan jitu dan relevan.

Kalau tidak, tolonglah senyap dan jangan memperbodohkan dan tumpulkan fikiran rakyat kita.

ilovebudu berkata...

hahah..supo itik maskobi

K W Waran berkata...

Saudara Hisham,

Not only do you have the flair with words but you always tend to add perfection to them. Fine examples would Bik Mama, Mat Kurapan etc, etc.

A Second Congratulations to you for surpassing the million hits mark after the first being in Bangsar last Friday evening.

Take care Bro' and continue lambasting/blasting them away, KAH KAH KAH.

Yours truly,

Pak Sebuk Botak

Amaluddin Zhafir Zakaria berkata...

isham.... jangan kena GEDEBUAK dah... hahaha

Broken Vision berkata...

Bila masa pulak Nek botak tu jadi janda kepada Madey? Konpius aku. Aku kalau dengar nama Nek Siti tu, terus terbayang kat seorang nenek yang terloncat-loncat pegang bendera Malaysia tengah sokong pemain Badminton kita masa Piala Thomas satu masa dahulu. Macam nak luruh tulang.

deedslampor berkata...

bangge sgt ke dgn Universiti Bangsar Utama tuh?..dh la lpak kdai kopi jek...mat rempit je yg dtg, cettt...

jebatderhaka berkata...

lagu ini ku tujukan khas buat bekas PM malaysia yang amat saya hormati...

tajuk lagu : ku tunggu jandamu
dendangan : Irwan Shah
lirik lagu : norman hakim gerak
khas
muzik : bik mama mia and the
crew

ko nie nak puji ker nak kutuk org tua tu broken vision????

ko nie tak baek la bro....

aku plak bile nampak jer nenek kebayan harry potter tu teringat aku kat guru jedi YOda tengah pegang pedang cyber dlm crita starwars...cuma kena touch up skit jer....mesti jadi

Tanpa Nama berkata...

Sebagai org berbadan besar,aku terguris dengan kata-kata pompuan tua tu.Kepada peminat makanan,jangan putus asa,nasi kandaq dan kas-kas tetap menjadi pujaanku!!!.KAH KAH KAH!.Steady janggut!.

Tanpa Nama berkata...

hodoh spt azura zainal ratintv3 gemuk mcm badakbluehyppo