Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 26 November 2008

HARGA SAWIT JATUH MENDADAK – edge daily

KUALA LUMPUR: Semenjak bukan March ini harga sawit telah jatuh sebanyak 67%, ini mengikut laporan Goldman Sachs Group Inc.

Harga sawit telah sampai ke bontot terbawah mengikut Patrik Tiah seorang penganalisa dari Singapura.

Pada 4 March yang lalu harga satu tan ialah RM 4,486. Bulan Febuari tahun depan harga dijangkakan RM 1,488, agak lebih tinggi dari RM 1.460, harga pada Jumaat lalu.

Pada tahun 2009 harga dijangka hanya RM1,000 satu tan dan mungkin naik RM1,250 pada tahun 2010.


kah kah kah…. OUR ECONOMY IS STRONG…. kah kah kah..

kah kah kah…. DUNIA TAK DENGAR NASIHAT MALAYSIA…. kah kah kah

kah kah kah….. EKONOMI KITA TAK ADA MASAALAH… kah kah kah

kah kah kah.... mana punya munkee moron cakap ni.... kah kah kah

woit…. mampus mak cik mak cik felda taib andak…. kah kah kah….apa nak makan…kah kah kah

kah kah kah… tak kan semua nak masuk akademi fantasia…. kah kah kah… atau nak buat buku macam ani…. kah kah kah



5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kebijakan Dato Seri Pahlawan Melayu Najib akan terbukti apabila pada tahun 2009 harga kelapa sawit akan naik lagi kepada paras RM5,000.00. Walaupun rami Melayu-Melayu kolot tidak mengiktiraf kepakaran Dato Seri Pahlawan Melayu Najib, Bangsa-Bangsa Bersatu, EU, Amerika Syarikat dan banyak lagi negara-negara di dunia sentiasa bergantung kepada kepakaran Dato Seri Pahlawan Melayu Najib untuk memperbaikki ekonomi mereka...

Saya yang tetap akan menyokong Dato Seri Pahlawan Melayu Najib hingga keakhir nanti

Tok Moh berkata...

elok tanam pokok ketum je..
boleh proses jadi komsersial sikit... tak pun tanam pokok ganja je.. boleh la jugak layan denggung...layan mak cik ooii..
ganja mahal sekarang ni..
1kilo (bata) mau dekat 3-4ribu belum proses paking pek kecik lagi...

Bro elok kau cadangkan la kat mak cik felda tu.. boleh gak buat untung ...jadi tokan, gempak apa..
siap boleh eksport lagi..

kucingsiam berkata...

~meow

haaa, apamacam mak cik pak cik felda, masih mahu order ekonomi lama?

Tanpa Nama berkata...

boleh jer makan...rezeki tu ada mana.aku salah sorang dari pengusaha sawit...rilek jer.yang penting kene berjimat....orng yang ckp moron tu yang moron.

Tanpa Nama berkata...

boleh jer hidup asalkan pandai menyimpan....orng yang x menyimpan menghadapi masa hadapan tu yang jadi maslah pada hari nie.
jgn ckp main sedap mulut jer...
aku salah sorang pengusaha sawit...rilek jer...