Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 26 November 2008

NAK AJAR SHABERY MEMAHAMI BERITA

Mengenai langkah kerajaan menghadapi krisis ekonomi dunia sekarang, Ahmad Shabery berkata di Malaysia tidak kedengaran berlakunya pembuangan pekerja besar-besaran seperti di negara Barat.

"Perkara ini kita tidak dengar di negara kita kerana sistem ekonomi lebih mapan dan persiapan kerajaan jauh lebih baik daripada apa yang dibuat oleh negara Barat," katanya.



HANYA 500,000 SYARIKAT AKTIF : SSM – berita hairan


KUCHING : Sejumlah 35 peratus syarikat berdaftar di Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) didapati tidak aktif atau berhenti dari menjalankan sebarang aktiviti perniagaan yang membolehkan pendaftaran syarikat berkenaan dibatalkan.

Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) SSM, Datuk Abdul Karim Abdul Jalil, berkata pihaknya boleh mengambil tindakan ke atas syarikat berkenaan termasuk memba-talkan pendaftarannya seperti yang diperuntukkan mengikut undang-undang syarikat.

Katanya, sehingga 18 November tahun ini, sejumlah 833,508 syarikat direkodkan berdaftar dengan SSM dengan lebih 500,000 syarikat masih aktif menjalankan aktiviti perniagaan.


ASW 2020 TAWAR SATU BILION UNIT MULAI ESOK – berita hairan

KUALA LUMPUR: Satu bilion unit baru Amanah Saham Wawasan 2020 (ASW 2020) akan ditawarkan mulai esok bagi memberi peluang lebih ramai rakyat melabur dalam saham amanah itu.

Unit baru saham amanah yang dibuka kepada semua rakyat Malaysia itu, boleh dilanggan mulai jam 8 pagi di pejabat Amanah Saham Nasional Bhd (ASNB) seluruh negara dan 1,627 cawangan ejennya.

Presiden dan Ketua Eksekutif Kumpulan Permodalan Nasional Bhd, Tan Sri Hamad Kama Piah Che Othman, berkata dalam tempoh tawaran sehingga 3 Disember ini, pelaburan maksimum dihadkan 10,000 unit seorang.



kah kah kah…. munkee moron betul ngooook…. ini mesti lulusan sintok …kah kah kah

kah kah kah…. SISTEM EKONOMI LEBIH MAMPAN??…… kah kah kah…. mampan ni apa ikan ke?.... kah kah kah….

kah kah kah…PERSIAPAN KERAJAAN JAUH LEBIH BAIK DARI APA YANG DIBUAT DI NEGARA BARAT…..kah kah kah…

kah kah kah… SATU LAGI PROJEK TIPU MELAYU…. woit ngoook… di barat sapa tak ade kerja kerajaan bagi duit belanja untuk hidup…. kah kah kah….

kah kah kah… di barat kalau tak ade kerja kerajaan bayar sewa rumah…. kah kah kah…

kah kah kah…di kampung munkee moron ni kalau tak ade keja mapuislaaaaa…kah kah kah

woit … munkeee mari sini nak ajar sikit….baca laaa berita SYARIKAT BUNGKUS….BERHENTI DARI MENJALANKAN APA APA AKTIVITI…. kah kah kah…… berhenti ertinya tutup… tutup ertinya bungkus… bungkus ertinya…khalas..abis…alamak… napa belajar kat sintok… kah kah kah...

kah kah kah…. kemudian baca pula SAHAM 1 BILION NAK DI JUAL ....kah kah kah… faham tak maknanya ? …. tak kan ngok sangat…apa ertinya jual saham…saham dijual kerana KERAJAAN TAK ADA DUIT… jual kertas pada orang ramai ……untuk tukaran beri janji duit ini akan bertambah… dalam masa 1 dua atau 10 tahun….kah kah kah….

kah kah kah….orang ramai hanya nampak angka duit bertambah……. kah kah kah… tapi mereka TAK SEDAR NILAI DUIT INI TELAH TURUN…. kah kah kah..

woit… janganlaaa tipu melayu… cukuplaaaa… dah ramai melayu bodoh… kah kah kah...




9 ulasan:

jabsp berkata...

Melayu ada 4 katagori.
1.melayu umno
2.melayu PAS
3.mealyu PKR
4.melayu tak tau nak dok tang mana

melayu umno pula ada dua katagori.
1.yang pandai cucuk hidung
2.yang kena cucuk hidung.
maelayu kena cucuk hidung pula ada dua katagori lagi.
1.bolih cucuk hidung tapi ada habuan untuk hidungnya dicucuk
2.cucuk hidung pun cucuk hidunglah,asalkan hidup ketuanan melayu walaupun diri papa kedana.
yang ini lah ibarat lembu pawah dan paling banyak sekali dan selagi makluk macam ini ada ,shabery akan terus bercakap.

Tok Uban berkata...

Nak kebas duit KWSP,Perkeso,Tabung Haji tak dapat lagi sebab MP pembangkang dah ramai...so, sekarang ni nak kebas duit rakyat lah pulak..waw..banyak tu...1 bilion...kroni siapa lak yang akan kaya nanti...kahkahkah...

student berkata...

langkah kerajaan ini menggambarkan ekonomi kita berada pd tahap inflasi..namun apa yg kerajaan lakukan juga nampak mcm keadaan yg terdesak....negara kita juga belum capai guna tenaga penuh..pengangguran masih tinggi...sebenarnya ekonomi kita menghadapi stagflasi...inflasi dan juga deflasi...kerajaan tidak sedar dan sekadar percaya pd angka2 ekonomi..perbelanjaan rakyat tggi..but kerajaan still xder duit...itulah kelemahan ekonomi kapitalis...stagfalasi boleh menjahanamkan negara secara instrinsik...berdasarkan angka x dpt menggambarkan keadaan ekonomi sebenar dlm keadaan stagfalasi...

syaburit berkata...

suh syabery nih tipu sedaro maro dio jo laa...!!

apo bangang bona!!

kok jumpo kek memano,den ludah jo muko mamat nihh!!

Khun Pana aka johanssm berkata...

Saya pun nak tahu macam mana , bagai mana ,seperti mana dan mana mana .
macam apa Si Kitul berry ni nak jelas kan kepada rakyat Malaysia kenapa harga minyak petrol dan harga minyak disel dan juga minyak urut lintah tak boleh di kurangkan lagi.

Harga minyak buah sawit pun sudah turun berdebam berdebom macam durian.
Sudah turun macam Si Rosmah jatuh dari tangga himpit si Najis.

Berry , sila kangkang kan penjelasan ekonomi

dino_yp@yahoo.com berkata...

enko yang tak paham berita, dah lama kena tipu fahaman liberal jadi bengong....anak pak rais....

Riyaz berkata...

secara dasarnya mmg langkah dr bank negara kadar utk tempoh 12 bulan menampakkan ketidaksbilan ekonomi negara. malah satu dunia dh tau ekonomi malaysia antara yg bakal terencat akibat terlalu byk 'duit dipam' dr tabung2 besar sperti KWSP dan sebagainya..tetapi masih terus jatuh dan jatuh...

PERSOALANNYA :
sampai bila ia akan bertahan?? bertahan dan bertahan? kerajaan seolah-olah memberi harapan kepada rakyat dan rakyat marhaen pastinya berharap apa yg dikatakan oleh kerajaan BENAR@ BELAKA...

moga Allah ampunkan dosa2 saya..

Tanpa Nama berkata...

Pak Isham...den laie penin...kilang kek tompek den koje...bulan dec nie...ado banyak shutdown....dah lah cuti tahunan dah abis....mis soru nampaknya..monteri nie makan gaji buto jer....kasi potong gaji diaorg kasi kek kito semua laie baik.
zaini76

cencurut berkata...

betul bos.... depa nie kalo nak tipu sampai nampak kebodohan depa... bengong ka apa...