Rabu, 26 November 2008

TERBARU !!! BURSA SAHAM JATUH LAGI – The Edge Daily


Indek Komposit Kuala Lumpur jatuh 9.46 mata atau 1.1% . Indek pada petang ini berada ditahap 850.72.

Ini menunjukkan tidak ada keyakinan terhadap ekonomi dari para pelabur walau pun Bank Negara telah merendahkan fixed deposit rate ke 3.5% dari 3.7% untuk 12 bulan.

Tujuan Bank Negara , dengan fix deposit rate yang rendah maka makin ramai yang pelabur meminjam wang dan bermain di Bursa Saham.

Taktik ini tak jalan juga.

Ahmad Shabery Menteri Penerangan telah tidak membaca berita ini kerana beliau di beritakan tidak boleh membaca lebih dari empat perenggan dalam bahasa Inggeris. Ini kerana semasa di sekolah rendah dahulu, beliau tidak belajar Maths dan Science in English.




7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Saya ni keja co jepun.rata2 supplier sykt jepun kt malaysia ni kurangkan pekerja.mereka buang pekerja kontrak.depa kata sampai 2010 mungkin pulih tapi BN Umno ngok kata 18 bulan dah boleh OK balik.order mmg kurang.ada sykt yg start krismas di kehendaki cuti sampai bukak sekolah thn depan.shabery ngok kata ekonomi mampan..apa kebenda nya tu..buih2 mampan dari mulut dia adalah

Tanpa Nama berkata...

Tuan.... cuba tuan lihat ulasan Timbalan Menteri MITI yang mengatakan tiada pelabur asing keluar dari Malaysia di Utusan Meloya.... nak ketawa gua... bodo tahap "khinz" ker aper dia nie...

Oleh admin Bebas Malaysia berkata...

Haaa.. Suara rakyat sudah bergema diatas.. Nak menipu lagi kerajaan kita nih.. Ewah2....

Cukup2 la...

Melayu sudah cukup bodoh, jangan jadi bengap sudah Melayu..

Sebab diperbodohkan mat-mat bodoh kerajaan..!!

Tanpa Nama berkata...

apa yg blh sy kongsi dan cadangkan adalah hanya nasihat dan pandangan terhadap bumi malaysia nie..

zaman kejatuhan ekonomi malaysia sudah bermula...ia mengambil masa yg terlalu panjang untuk kembali kepada asal..itu pun seandainya pemimpin negara bijak melaksanakan apa yg dikatakan kuasa ekonomi..

zahirnya amat indah...batinnya amat parah...ia menuntut pengorbanan masa, tenaga dan wang ringgit untuk dipulihkan...harus diingat seandainya pemimpin kita berterusan seperti ini, matawang kita tidak akan ada nilai untuk lagi dalam tempoh 3 tahun akan datang...

moga Allah ampunkan dosa2 saya...

Tanpa Nama berkata...

kompeni aku pun nak krgkan org.siap offer vss.for future bisness x tahu lg.

Tanpa Nama berkata...

weh korang, bet0l la apa yang shabery tu ckp'mampan'..tp yg mampan tu buih2 mulut dia..walaup0n ekonomi tak stabil,tp buih2 kat mulut dia ngan bini dia masih mampan..hebat.meh sini kepala k0 shabery..aku tempeleng sket..

Tanpa Nama berkata...

BAGUS!!!!
Seakrang kita nak tengok berapa kerajaan nak curi duit EPF, Tabung Haji dan segala macam tabung rakyat miskin untuk selamatkan gaya hidup kelas atas Melayu dan Cina ni supaya depa ni boleh lagi hidup mewah dengan Kereta mewah siap driver serta dengan pelbagai bungalow merata tempat siap dengan amah dari Filipina dan Indon.
Jangan lupa juga nak biayai night life mereka enjoy karoke dna amoi2 import dari Cina dari serata dunia.
Malaysia boleh!!!!!