Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 15 November 2008

IMAM DIDAKWA GUNA KHUTUBAH HENTAM KERAJAAN – RABA RABA BONTOT

KUANTAN 14 Nov. - Ahli Parlimen Rompin, Datuk Seri Jamaluddin Jarjis meminta Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) menyiasat seorang imam di Kratong yang dipercayai menggunakan khutbah Jumaat untuk menghentam kerajaan.

Beliau mendakwa kejadian itu berlaku di Masjid Keratong 4 apabila seorang imam yang dipercayai tidak bertauliah menggunakan khutbah Jumaat untuk memburuk-burukkan kerajaan.


kah kah kah…. raba raba bontot?.... kah kah kah…. memanglah tugas imam untuk hentam kerajaaan…. kah kah kah…. kerana dalam kerajaan ada yb raba raba bontot…. kah kah kah….
kah kah kah…. memang lah tugas imam hentam kerajaan…. kah kah kah… kerana kerjaan abis duit beli kapal selam …. hingga tak buat hospital…. kah kah kah

kah kah kah…. memanglah tugas imam untuk hentam kerajaan… kah kah kah….kalau kerajaan bodohkan orang melayu…. kah kah kah….

kah kah kah….. memanglah tugas imam untuk hentam kerajaan…. kah kah kah…kalau yang membunuh lepas….. dan yang tak ada salah kena tahan di kamunting…. kah kah kah…

memanglah tugas iman untuk ingatkan orang ramai terutama pelayan wanita untuk berwasapa…. kah kah kah…. dan berjaga-jaga… kah kah kah .... kerana apa?...kah kah kah....

kah kah kah ….. kerana ada yb yang raba raba bontot……. kah kah kah…. kah kah kah…. kah kah kah…



20 ulasan:

hafiz berkata...

ya. raba bontot. raba-raba. imam juga kena hukumkan manusia itu ke neraka hahahaha raba lagi.

bik mama gemok berkata...

kah kah kah..
raba-raba bontot..
muka takdela ensem manee..macam gampang jek..tp kuat meraba..jarjis tu baik sumbat dlm lobang najis jek..misai dahla tebal..geli je nengok..kompom masuk neraka malaun tu..

siot jek siap panggil jarjis..nama bapak tuu.kompom jamalodin jarjis tu tensen gile..padan muka..sronok tul aku..

kaki bahan berkata...

aku hangin gile ngan jamaludin jarjis ni la..manjang wat hal je die ekk..asal die tu ha?
dah la tak glemer..
ala..apa nama raba2 bontot ni..dah tau dah cite sbnr cmnela..
padahal die angin kat imam tu..imam tu suh hapuskan isa la bagai.pstu dia nk sound imam tu..dia ckp kalo cmni,dia pn leh bc khutbah..imam tu ckp go on jela kan..lawak gile jarjis kalo bc khutbah..tk layak lgsung..kompom kena bahan jek..dia bc khutbah mmg aku gelak kaw2..tgkap gmbr pstu maki abis2..ckp tk layak la..raba bontotla..hikhik2..sronok tul aku bahan malaun tu..padan muka die..

Tanpa Nama berkata...

Sembang pagi...Oh ya Keratong, tak perlu GPS . Terletak bersebelahan bandar Muazzam Shas selatan pahang bersempadan Johor.

Sebahagian besar keluasan Keratong adalah estet pertanian yang dimiliki Felda , PKINK dan syarikat swasta. majoriti keluasan 80% adalah tanaman kelapa sawit dan sebahagian lebihnya getah, teh dan pokok herba.

untuk rekod. tuan imam berkenaan bukan menghentam kerajaan, tetapi mengupas dan mengulas keadaan kegawatan ekonomi semasa yang secara tidak langsung melibatkan kepentingan ekonomi penduduk tempatan. harga hasil pertanian merosot terutamanya buah sawit .
Aemasa membaca khutbah tuan imam telah menyebut beberapa kali perkataan "kerajaan". Ada diantara dan merupakan sebahagian besar jemaah yang dalam keadaan terlina dan hampir tertidur ( di KL pun banyak berlaku saperti ini).Olih kerana diantara jaga dan tidur, gagal mengikuti khutbah yang disampaikan sepenuhnya yang mereka dengar cuma bunyian perkataan "kerajaan akan runtuh" yang mana tuan imam sebenarnya menyebut "ekonomi dunia runtuh negara ini tak terkecuali", "harga sawit runtuh kerajaan memang pasti", "kerajaan perlu stimulasi"

Saya kemasjid saperti biasa semalam dan melihat ada diantara jemaah disekeliling saya mengosok-gosok kepala (sebelum itu tangal kopiah atau songkok terlebih dahulu) dan raba -raba pungung . saya rasa "raba-raba", gosok-gosok" yang diperlakukan begini OK sebab " jarjis diri sendiri "

Di Rompin ada teknik raba yang popular. Raba dalam air cari ikan. " mengochal" satu teknik dimana kedua-dua tangan digunakan untuk mengesan dan menangkap ikan dengan mengasak ikan ke tebing sungai. Cuma bezanya badan ikan air tawar bersisik dan tidak berbulu .

Soalan - ada satu jenis ikan kecil air masin yang ada kaitan dengan perkataan bulu sila jawab .

alangden

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah kah kah
kah kah kah kah kah kah !

Fadzli Hashim berkata...

kah kah kah... yb raba2 bontot nak baca khutbah hentam diri sendiri ker? Sila sila, hantam lahhhh

Fadzli Hashim berkata...

kah kahkah... yb raba-raba bontot nak baca khutbah hantam diri sendiri ke? sila.. silakan... hantamm laah puas-puas kah kah kah kui kui kui pui pui pui

Fadzli Hashim berkata...

kah kahkah... yb raba-raba bontot nak baca khutbah hantam diri sendiri ke? sila.. silakan... hantamm laah puas-puas kah kah kah kui kui kui pui pui pui

Tanpa Nama berkata...

kalau tak tegur negara tergadai. Nasib baik ada yang nak tegur brother kalau tidak semua duit dia sapu, beli kapal selam, beli sukhoi, beli radar juta juta hampir dapat juta lagi beli eurocopter..hahahahahahah tapi tetap kalah perang abg mat mongol dan bik mama dah sapu habis. kita akan kalah perang sebab bik mama nak pakai c4 aje. Badan nya tambah debab kaki raba tak nak cuba ke..raba jangan tak raba. kalah perang kita beb.... yuck....debab

Pa Alif Lam Ya berkata...

memang patut pun apaal bodoh sangat jamaludin najis tu,aku meluat tgk dia dlam parlimen ckp cm xdak otak.
berita TV3,Utusan x nak plak kecoh2 pasal raba2 bontot neh.kalau orng pas ke pkr ke ha! 30 hari 30 malam berita tu je.
media malaysia anjing!!!

Fa-T berkata...

Dengan imam masjid pun takut... ahaha

3viLXeIjI berkata...

kAhKAhKaH!!!APe pUNyE nGoK lA SI jaRjIS nIh!da MmG kEjE iMaM Tu CAMtu NaK BUat cAmNe..IsKh!!Ko sIbUk RaBa2 BonToT Tu aDe ImAm Tu KaCaU?KahkAh..

tupin berkata...

jamaluddin jarjis jolok jubor joyah. joyah jerit jangan jangan. jamaluddin jarjis jolok juga. johan jaafar jengok. jamaluddin jarjis jolok juga. johan jaafar jolok jubor jamaluddin jarjis.

Tanpa Nama berkata...

Alahai JJ, engkau nak khutabhkan tuan imam??? Engkau bagi khutubah kat pub & coffee house boleh la...haprak punya kaki!!!

anak Jemapoh berkata...

Orang kuat mabuk cam jarjis ni lagi teruk dari india estet mobuk todi, hilang segala-galanya termasuk AKAL.
Mulut busuk cam ustaz Jarjis nilah yang UmNo suka teramat. Tu sebab wanita darurat boleh berniaga air lendir kalau darurat. mana Ustazah Phd UMNO ni dapat fatwa aku pun tak tahu.

Tanpa Nama berkata...

jgn raba bontot imam tu sdh..kahkahkah

abe awe klebek akok berkata...

alangden,

jawapannya adalah ikan bulus.

sila bagi hadiah kat aku di restoran mydin kat jln bangsar utama hari selasa petang nanti, pukul 6.

berus sabut berkata...

kah kah kah

meninggal...

binjai berkata...

bleh gak kasi kat jarjis nie khutbah.
pastu kasi text dlm tulisan jawi cam imam biasa2 baca..
baru la terkapai2...
org nak khutbah pn takbleh ko pi la khutbah sndri..
ilmu agama takda, otak takda,, ada nafsu serakah jek..tu la jadi bodoh bebal nye.

akutakata berkata...

Raba-raba bontot semasa tak waras
kepala stim tangkap arak. Bukan sengaja.

YB Raba-raba bontot naik hangin bukan sebab ISA tapi mungkin YB Raba-raba silap dengar :Tuk Imam cakap :haprak punya UMMNO YB Raba-raba bontot hangpa pilih jadi calon. Ini mesti kes huluq.