Khamis, 20 November 2008

PENDEDAHAN UNTUNGKAN NAJIB - melayau


LIMA 19 Nov. - Apabila Datuk Seri Najib Tun Razak tiba di sini untuk menyertai sidang kemuncak pemimpin- pemimpin Kerjasama Ekonomi Asia Pasifik (APEC) Khamis ini, beliau sebenarnya mendapat pendedahan yang amat menguntungkannya sebelum mengambil alih kepimpinan kerajaan pada Mac depan.



kah kah kah… kah kah kah… PENDEDAHAN…kah kah kah… PENDEDAHAN…. kah kah kah….

kah kah kah…best punya tajuk berita…. kah kah kah…. tepat…kah kah kah..

kah kah kah….inilah yang ditunggu tunggu….kah kah kah….

kah kah kah…. terdedah… kah kah kah… dah terbuka… kah kah kah..

woit…. apa yang TERDEDAH? ….. kah kah kah…. kain sapa terdedah?.... kah kah kah…

kah kah kah minah cun PERU yang mana terdedah …. kah kah kah…



10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah..
dedah jangan tak dedah..
dedahkan sapa itu najib mat mongol..
siapa yg nak jd pm tu dedahkan apa cite2 najib..

Tanpa Nama berkata...

aku pun nak tumpang,kah..kah..kah. apa pun mesti ada perkataan bom,bunuh,think-thank..jam,7 juta belum tentu..

Tanpa Nama berkata...

Dedah,dedah,dedah...
Najis ghairah,ghairah,ghairah...
Gadis Peru serah,serah,serah.....
Bik Mama marah,marah,marah......
Najis muntahkan darah
gadis Peru yang begetah
Bik Mama marah, marah,marah.....
Najis kata POOOOORRRRRAH!!!!!!!
So, bro isham , amacam jingle di atas, ade market tak????

KESINAMBUNGAN YANG PERLU DIURUSKAN SEBELUM... berkata...

Apo nak dikto apo kan dayo elitumno nak terus kayo nak tungkat dunio bilo raso berdoso buat haji buat umrah terhaso macam dah hilang doso...ole gen smujkk

Tanpa Nama berkata...

mStar Online) - Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi hari ini menyelar tindakan bekas tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), Raja Petra Kamarudin yang mempertikaikan prosedur ISA yang tidak membenarkan tahanan mengerjakan solat Jumaat.

"Solat Jumaat memang tidak diizinkan pada tahanan ISA. Jangan bagi alasan untuk mempertikaikannya.

"Saya bukan nak tuduh tapi saya nak tanya, berapa kali dia (Raja Petra) sembahyang Jumaat selama ini," katanya pada sidang media ketika melawat ke Institut Penyelidikan Produk Halal di Universiti Putra Malaysia (UPM) di sini, hari ini.

Zahid yang enggan mengulas lanjut berhubung hal itu bagaimanapun berkata, penulis laman blog Malaysia Today itu tidak sepatutnya mencabar aspek agama Islam yang telah ditetapkan itu.

"Setakat mana pegangan agama Islam dia? Sedangkan dalam blognya, dia ada juga menghentam tentang Islam," kata Zahid.

Ditanya mengenai dakwaan Raja Petra mengenai ceramah seorang ustaz dari Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) yang dikatakan menghentam agama lain dan kitab-kitab suci mereka, Zahid hanya berkata: "Saya tidak tengok. Itu dia (Raja Petra) yang kata.

"Saya tak pernah duduk dalam ISA dan saya tak tahu," katanya.

Semalam, Raja Petra yang pernah ditahan di bawah ISA selama 52 hari sebelum ini membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Senrul terhadap pusat tahanan ISA di Kamunting kerana tidak membenarkan beliau menunaikan solat Jumaat.

Beliau juga membuat laporan terhadap Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) kerana dikatakan menghina agama-agama lain.

Beliau membuat laporan tersebut setelah menolak untuk memberi kenyataan lain berhubung dakwaan Jakim yang mengatakan beliau menghina orang Melayu, agama dan orang Islam dalam blognya.(paste dari Blog Malaysia Today)

......Bro hisham...takder hilite ttg benda nie ker....betul ker tahanan ISA tak leh semayang jumaat...Tak cerita pun kat kita org.
Zaini79

Tanpa Nama berkata...

Best la Najib nih, semua dia dapat. Hehe.

Berpeluh-peluh dahi Najib. Najib did it tall and steady.

Tanpa Nama berkata...

Kekenyangan...selepas makan tengah hari, nasi berulam kerdas dan masak lemak " telor itik" & sambal tumis sotong katak..

Bukankah " TERDEDAH " cerpen tulisan ...tak pasti sasterawan Negara sama ada Cendikiawan Shahnon Ahmad atau Pakar Linguist Arwah Datuk Usman Awang .. mohon maaf kerana tak pasti...

Ceritanya bagitu mengasyikan mengenai keadaan sosio -ekonomi bangsa Melayu yang ter "jarjis-jarjis" dalam kegayatan membina insan dan masa depan era "post-merdeka"
Dengan pengenalan watak hawa yang mencari rezeki di kota beralunkan nafsu dan keasyikan kerlipan lampu neon salepas senja.

Digambarkan juga identiti naluri yang begitu nyata dari dulu hingga sekarang dikalangan orang melayu..pujuk rayu, tipu helah, jual beli harga diri, simpati,dendam, cemburu , iri hati..... terus tak henti.

Tidak ada watak politikus tetapi ditonjolkan watak "Bureaucrat" orang melayu yang sanggup mengadai maruah sebagai cara licik untuk mendapatkan kehendak dan kemahuan termasuk menidakan persahabatan dan memutuskan kasih sayang.

Memang pujian bagi penulis cerpen "TERDEDAH" kerana berjaya memikir dan menguasai sentimen dan minda cetek orang Melayu yang amat mudah untuk di manipulasi.

- Alangden

3viL X eIjI berkata...

pEnDeDaHaN?KahkAhkAh..aPe CitE nI?Nak dEdAh aPe LaGi..KahkAh..Tak GuNa dEdAh2 Ni..NaJIib mSt Tak NgAku PUnYe..muAhAhAH

Tanpa Nama berkata...

BRO, PM AKAN DATANG NI APA GELARANNYA?
BAPA APA PULAK...KAN KITA DAH ADA BAPAK MERTUA KJ, BAPA KEMERDEKAAN DAN SEBAGAINYA...

BRO, CUBA BAGI CADANGAN SIKIT...TERUJALAH NAK TAU GELARAN BAKAL PM NI. BAPAK....?

Pelan Cap Ayam berkata...

kah kah kah..ini mesti aminah peru yang dedahkan ni..