Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 22 Disember 2008

JANGAN EMOSIONAL ISU IJN - MELAYAU



KUALA LUMPUR 21 Dis. - Semua pihak diminta tidak terlalu emosional dengan cadangan pengambilalihan Institut Jantung Negara (IJN) oleh konglomerat Sime Darby Bhd. kerana kajian mendalam mengenainya sedang dijalankan.

Timbalan Menteri Kesihatan, Datuk Dr. Abdul Latiff Ahmad berkata, kajian mengenainya kini dilakukan oleh Unit Perancang Ekonomi (EPU), Kementerian Kesihatan dan Kementerian Kewangan.

"Jangan jadikan perkara ini satu isu kerana kerajaan telah umumkan pengambilalihan itu kini ditangguhkan. Ia sebenarnya tidak perlu dijadikan isu yang besar oleh mana-mana pihak," katanya ketika dihubungi hari ini.


woit…. munkeee… mestilaa emosional…. IJN harta rakyat ….harta orang ramai…. duit modal orang ramai….

kah kah kah…. munkeee ni ada kepentingan ke?.... kah kah kah… munkee ni ada saham yang akan diagihkan….. kah kah kah….

woit… dulu lain tak ade internet …. sekarang dah ada….orang ramai dah marah…kah kah kah..





17 ulasan:

Khun Pana aka johanssm berkata...

IJN punya kantoi semua masuk dalam berita. Tapi ada yang terlepas .
Legoland atau nama melayu nya Bodohland terlepas.

pak helah tandatangan Legoland dan dengan cara biasa dia bodoh sombong kata Lego bawa 750 Meliyon ringgit ke malaysia. Ya ..perlabur yakin dengan ekornomee malaysia sebab Najis memang handal dalam bidang keduitan!
Yang hairan ialah berita tempatan macam berita hairan , utusan meloya, rtm dan tv kroni 3 tak lapor bahawa Malaysia akan pinjam kan 500 Meliyon rinngit kepada lego atau Kompeni Merlin Entertainment.

Siapa yang tertipu? Siapa kena tipu?
Tapi, kita tahu Pak Helah menipu.
Okay, mungkin pak helah tak tipu, tapi MSM nak cuba tipu dengan tak buat laporan lengkap.
Dengan ada Legoland, 5000 dapat kerja.
Theme park semua pakai bangla dan indon saja lah sebab gaji mesti murah.

jawa peranakan berkata...

JANGAN EMOSIONAL KEPALA BAPAK KAU..
(boleh lepas ke bahasa macam ni? tak kasar sangat ke?)

eleh..kalau rakyat tak perasan, dah tentu jalan projek ni..habis semua benda nak dijualnya..

jawatan MENTERI PERDANA tu tak nak diswastakan ke?

cucuabuseman berkata...

MCA dengan MIC punya pemimpin boleh pakai kepala otak pasal isu IJN apasal Pak Lah, Najib dan seangkatan dengannya boleh pakai kepala lutut. Dah terbukti, bila diswastakan akan meningkatkan kos!!mula-mula cakap memanglah molek belaka..bila dah lama tergolekla jawabnya..

Tanpa Nama berkata...

Woit, memangla emosi.Bukan nak kata tak jadi ambik alih, tapi kata tangguh jer.Kalau tak emosi nanti dari tak jadi ambik alih, jadi jadi ambik alih.Emosi nih, emosi.Yang patut tangguh, tangguh awal-awal projek angkasawan, tangguh dulu beli sukhoi, tangguh dulu beli scorpene, tangguh dulu naik harga minyak, tangguh dulu peralihan kuasa, tangguh dulu biar semua tak jadik, baru betul. Ni nak tangguh jual IJN, jangan harap kami tak emosi! Selagi tak keluar kata tak jadi jual, selagi tu kami emosi, emosi!

Tanpa Nama berkata...

Nak bagitau ni.Kos pembedahan yg ade skrg kita org x mampu nak byr.lagi mau kasi sama SIME DARBY.Kau kaya dan kerajaan tanggung bil perubatan boleh la kau ckp'JANGAN EMOSIONAL'.Aku nak beli insuran pun x cukup duit.LAIN KALI CAKAP PAKAI OTAK,JANGAN PAKAI DUIT.

kucingsiam berkata...

~meow

kucingsiam nak emosi sekarang nih ...

kalau tak emosi nanti dia orang kata rakyat TAK BISING pun!

WOIT CELAKA SIAL PUNYA PEKEMBAR BERSUBAHAT DENGAN KAPITALIS NAK ROMPAK KEPENTINGAN AWAM! PERGI MAMPUSLAH! KAMU SUKA SANGAT NAK MAKAN DUIT NAH MAI SINI AKU SUMBAT WANG RINGGIT MASUK PERUT KAMU BIAR KENYANG. WOIT MEMANG CELAKANYA BILA POLITIK + KAPITALIS = BENCANA

Alias Mohd Yusof berkata...

Galakkan rakyat guna minyak kelapa sawit sampai tersumbat salur jantung. Lepas tu ramai-ramai masuk hospital IJN. Masuk IJN kena bayar ribu-ribu ringgit. Kayo kita, kayo kita... kah kah kah.

Tanpa Nama berkata...

mintak lalu...

bilik sulit ada didvdkan tak???kat mana nak dapat haaaa????

Farouk berkata...

Siapa yang tak marah dengan isu penswastaan IJN? Orang yang sakit jantung dengar pasal isu ni pun boleh 'jalan' terus. Tak sempat nak masuk IJN. Tapi apapun rakyat harus bersyukur dengan penangguhan penswastaan ini. Diharapkan ia akan dibatalkan terus. Saya yakin kerajaan mampu membuat satu keputusan yang boleh meyakinkan rakyat...

##### berkata...

mahunya tak emosi kalau tiba-tiba macam nak "rampas" kelebihan yang dinikmati oleh golongan kurang berkemampuan di IJN.nasib baiklah benda ni sudi dihebahkan oleh orang yang prihatin dan selepas tu kita semua pulak dapat tahu.

mohd berkata...

ishhh.kalau gua pun,gua panas jugak kalau IJN hendak diswastakan.susah lah orang miskin nak dapatkan rawatan yang murah di situ sebab harga semestinya melonjak naik lah.nasib baik Pak Lah tak sokong idea ni.tapi ini Najib punya kerja la ni nak jual 51% konsesi saham kat S.Darby.panas gua,beb!.

Tanpa Nama berkata...

bukti rasuah politik umno terlondeh...najib juga teribat

layari http://chegubard.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

percayola,lepas PRK K.Ganu ni, isue ni akan di bangkitkan balik. Jadi jual la tu

Johan berkata...

pale hangguk ko latip xemosional!!

bkn je golongan miskin xmampu nk tanggung kos hospital swasta tok pnyakit2 kardiovaskular,kbykn rakyat trmasuk yg brpendptn sederhana pon xmampu woi!!

brape byk hospital krjaan ade kepakaran jantung woi??

mangkok betol munkee ni

Tanpa Nama berkata...

BETUL Khun Pana.
Ini Legoland and jadi Let go land.
Hancusssssss..
Melayu terlampau cerdik. Lingkup semua jadinya.
Sanggup kerana beberapa ringgit jual maruah dan harga diri.
Cuba budak2 jual burger nak pinjam duit untuk bukak gerai
atau Mak Limah nak berniaga tepi jalan. Memang sah semau ni akan di angkut dengan lori bandaraya dan perbandaran. Aku heran cina jual bunga pakai rizab segala macam rizab tak kena apa pulak????
INilah yang diajar oleh Mahathir. Macama mana Melayu boleh tipu dan tindas melayu...

fikiranlicin berkata...

ye... aku takkan emosi... lu tunggu la aku bakar rumah kau nanti... (tak emo kunun) heh!

tiub lori berkata...

Relax2...sekarang ni ditangguhkan. Tapi kerajaan patut kaji benda ni dalam2, tindakan menswastakan IJN tu satu tindakan yang mengundang kemarahan rakyat.