Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 20 Disember 2008

RTM HARAM LAGU HASIL LIRIK DR ASRI – berita hairan

KUALA LUMPUR: Radio Televisyen Malaysia (RTM) membuat keputusan mengharamkan penyiaran lagu Aku Bukan Musuh Harta yang liriknya ditulis bekas Mufti Perlis, Dr Asri Zainul Abidin.

Timbalan Ketua Pengarah Penyiaran, Datuk Adilah Shek Omar, berkata lagu nyanyian kumpulan Kopratasa itu tidak diluluskan kerana liriknya tidak sesuai.

“Kita tidak luluskan lagu ini kerana liriknya kasar,” katanya ketika dihubungi Berita Harian di sini, semalam.

kah kah kah…. woit munkeee…. Cakap nak jadikan rtm macam bbc?..... kah kah kah

woit munkeee….. cakap nak jadikan rtm macam al-jazera….. kah kah kah…

woit… cukuplaaaa… bagilaaa orang melayu befikir…. jangan bodohkan orang melayu… biarlaaa orang melayu buat pilihan…. jangan takut-takutkan melayu…. kah kah kah..

kah kah kah.... lirik kasar.... kah kah kah... bagi munkee ni dengan niger with attitude baru dia stim... kah kah kah... bagi dia dengar punk core baru bagi bersih telinga munkee ni.... kah kah kah



5 ulasan:

Tok Uban berkata...

Lirik Kasar?...takkkk.......
sebenarnya...lirik tu kena kat dia orang...itu yang diharamkan...
Lantaklah kau orang RTM oiiii...buatlah RTM tu macam bapak kau orang punya...
tapi...kau orang mesti ingat...taik walau disorok kat mana sekali pun mesti berbau punya....kahkahkah

kucingsiam berkata...

meow~~

yalah PEKEMBAR kamu paling halus. Asri mufti tulis lirik kamu kata kasar, habis MB Pahang tunjuk isyarat hentam puki itu apa? Ini tak kira lagi aksi hentam punggung yang kamu orang buat masa di Permatang Pauh, gambar semua ada di internet.

Tanpa Nama berkata...

Salam Bro Isham....
Aku dah dengar lagu yg Dr. Asri buat tu....tak rasa pun dia patut diharamkan....lirik dia biasa jer....cuma sentuh pasal curi harta rakyat....pasal penipu....nak kata bahasa kasar tak gak....apa bahalol ler RTM nie...buta hati nak bertaubat betul....lagu tu pun dia haramkan.....boleh tgk kat YouTube...

Zaini76

jawa peranakan berkata...

HARAM??
hebat sungguh RTM..Mufti pun boleh diHARAMkannya..

Tanpa Nama berkata...

Dunia dah akhir zaman...perompak.pembunuh..pemaksiat..pembohong..pemutarbelit alam, dipuji melangit.. Tetapi alim ulama..mufti..pendakwah..disingkir..dijadikan musuh..inilah budaya Bee End..Harap rakyat Msia sedar....bangkit..jgn biarkan diri diperbodohkan lagi...