Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 18 Disember 2008

GEMPAR !!!!!RAKYAT DI TIPU!!!!NAJIB BENAR HARTA RAKYAT DI ROMPAK



KUALA LUMPUR, 18 Dis Kerajaan tidak menghalang hasrat Sime Darby Bhd untuk menguasai pegangan dalam IJN Holdings Sdn Bhd tetapi konglomerat itu perlu memberi jaminan akan mengutamakan golongan miskin, kata Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini.





11 ulasan:

Tok Moh berkata...

Binatang Kau Najib...
Anak haram punya pemimpin UMNO..
Pemimpin macam BABI ni pun korang sokong... Memang Sial..

sulaiman berkata...

kalau kita perhatikan para pemimpin bn/umno/kerajaan malaysia hari ini tak pernah nak kata tak boleh jika syarikat besar nak mangambilalih syarikat kerajaan. Bila syarikat tu nak terlungkup mereka jual balik..depa tak pernah rugi, yang rugi rakyat juga. Kita ajar najib dalam pilihanraya di terengganu. Tak tau la apa nak jadi kepada malaysia dan rakyat miskin kalau najib jadi PM.Aku mampuih tak sokong hang najib.

Ollie berkata...

biarlah..bawah kerajaan baik sangat ke? Sime Darby pun bawah kerajaan..

IJN akan lain sangat ke lepas penswastaan?

left-wing nak kutuk kerajaan dan nak lebihkan pengaruh kerajaan pada masa yg sama? ini masuk akal ke?

ingat: kerajaan (bersama institusi2-nya) itu hanya untuk mengelakkan anarki. Selain itu, tiada sebab kerajaan diwujudkan.

Farouk berkata...

Sejauh mana ketulusan hati pihak Sime Darby untuk mengutamakan golongan miskin? Yang pastinya Sime Darby nak ambil alih IJN bukan untuk saja-saja nak buat amal, pasti untuk kaut keuntungan. Kalau betul pun mereka akan utamakan golongan miskin, sudah pasti prosedur untuk masuk IJN pun menjadi agak leceh. Sudah pasti sebelum boleh menggunakan khidmat pakar di IJN, pengguna kena submit slip gaji atau apa-apa bukti yang mengatakan mereka miskin. Diharap pihak kerajaan dapat menimbangkan semula isu ini. Jangan kerana isu ini, sokongan terhadap kerajaan semakin kurang sehingga menyukarkan untuk kerajaan menghadapi PRU akan datang... Rakyat merintih perlukan perhatian. Kerajaan merintih perlukan undian...

Tanpa Nama berkata...

Jamin??? KAH KAH KAH jamin FREE..... Jamin tunggu lama ada la.... KAH KAH

Jed Yoong berkata...

Betul.
GEMPAR!
Really lanun man.
SUCK, SUCK, SUCK.

Tanpa Nama berkata...

1. telah terbukti selama ni penswastaan di bawah BN/UMNO yg dianjurkan oleh Firaun memang membebankan rakyat.

2. air, api dan perkhidmatan lain yg diswastakan tidak membawa manfaat kepada rakyat marhaen hanya minoriti 5% yg dapat manfaat...iaitu org kaya.

3. depa tahu penyakit utama di malaysia adalah berkenaan jantung so lepas ni sapa ada jantung tersumbat kena la operate sendiri. nak gi swasta mahal beb.

4. adakah kerana mengejar keuntungan segala kebaikan dimusnahkan.

5. Si Jib kata kerajaan akan maintain harga...boleh potong jari la kalau kerajaan boleh paksa swasta ikut cakap dia.

6. sedangkan highway pun takleh nak turunkan harga ni pulak berniaga NYAWA manusia.

Tak sedarkah lagi wahai rakyat Malaysia.

Raden

anak_melaka berkata...

ollie..

sekadar pendapat...rasanya awk terlalu mentah dlm isu konglomerat dan dasar penswastaan dlm negara..kenapa menteri2 x sebut percentage yg akan di takeover? takut? takut rakyat yg sudah semakin cerdik pandai ini bangkitkan isu ini?

mengelakkan anarki bukan dengan dasar penswastaan SEMATA-MATA. pakar ekonomi Dr Julian Wells berkata dasar penswastaan hanya perlu dilakukan sekiranya KDNK negara berada pada tahap selesa?? sekarang ni selesa ker KDNK kita? usah kita cerita isu inflasi negara...kita semakin jatuh!

PERSOALANNYA :

mengapa dasar penswastaan ini diambil ketika ekonomi dunia (termasuk sime darby) menjunam teruk? adakah ia akan mengharap kerajaan akan pam duit & sime darby bakal mengenakan charge berlipat kali ganda??? siapa untung? atau rakyat malaysia boleh diberi jaminan rawatan jantung di GH berada pada tahap terbaik wpun tidak di IJN?

oh..mungkin kita terlupa sesuatu...apa dia??? kerajaan melaka (majikan rasmi saya) mengambil alih 80% tanah sime darby di melaka dan diberikan syarat2 yg mengecewakan..mgkn ini peluang sime darby nk blas dendan dan menutup peluang ketua menterinya utk calon timbalan presiden??

smoga Allah ampunkan dosa2 saya...

Master Yoda berkata...

Kah kah kah...

Kite tgk la nnt cane....

mesoul berkata...

kepala hotak kau...mengutamakna golongan miskin! anjing kau ! golongan miskin mana kau kenal ...kau anak perdana menteri..kau pernah rasa jadi anak nelayan di Tumpat kelantan ? waso menate beruk!

Luqman Zainal berkata...

anarki la bagus..