Jumaat, 9 Januari 2009

MAHASISWA DI BENAR SERTAI DEMONSTRASI KUTUK ISREAL - melayau



KUALA LUMPUR 8 Jan. - Pelajar universiti di negara ini dibenar menyertai mana-mana demontrasi membantah tindakan kejam Israel menyerang Palestin manakala pihak universiti pula boleh menganjurkan demontrasi bantahan itu, kata Menteri Pengajian Tinggi Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin.

Katanya kementerian tidak mempunyai sebarang halangan kepada pelajar dan universiti untuk membuat bantahan seperti itu berikutan pindaan terhadap Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) yang diluluskan Parlimen bulan lepas, yang membenarkan pelajar bersekutu dengan atau menjadi anggota sesuatu pertubuhan, persatuan atau organisasi sama ada dalam atau luar negara.

“Pindaan kepada AUKU membenarkan pelajar untuk bergiat dalam aktiviti-aktiviti sebegini rupa, maka tidak ada halangan untuk mereka menyatakan sikap dan pendirian menyertai usaha yang dilakukan.


kah kah kah…. apa akan jadi bila mahasiswa kutuk kerajaan yang bersifat zionis?... kah kah kah…

kah kah kah…. zionis ialah satu pandangan politik … kah kah kah…

kah kah kah…politik menindas kaum lain…. kah kah kah….

politik yang percaya bahawa bangsa dan agama dia shaja yang betul…. kah kah kah…

kah kah kah….politik yang menahan warga tanpa bicara…. kah kah kah…

kah kah kah… politik zionis yang rampas tanah untuk buat bangunan… kah kah kah…

woit…. keluarkan berdemo… keluar beramai ramai …. melawan zionis ialah melawan yang zalim….kah kah kah…

woit… boleh berdemo lawan coca-cola…. kah kah kah



6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

takkan la nak berdemo pun kena ada kebenaran dari orang atas? kalau tak bagi, tak bleh demo? mana pendirian mahasiswa? bongok betul

patut la student u skrg macam lembu

Tanpa Nama berkata...

salam...
Tujuan, pandangan dan dasar UMNO yang sebenarnya mirip politik Israel. Kesan dari itu hal perkauman, penyalahgunaan agama, penindasan, perang psikologi, pecah & perintah, ketelusan mirip rejim zionis. Beza mereka mengaku Islam, tapi hakikatnya mereka hanya melayu kuno dengan lagak orang yang mengamalkan pemerintahan zaman batu. Golongan inilah lebih berbahaya dari Israel dalam menghancurkan pengamalan Islam yang sebenarnya.

Tanpa Nama berkata...

demo anti-ISA tak boleh tapi anti-zionis boleh. apa bedza israel dengan umno-BN? mana hak asasi kita? betulkan rumah sendiri dahulu.

Tanpa Nama berkata...

hahahahahaha...kelakar betul laaaa

nak demo pun nak kena tunggu menteri suruh keeeee hahahahaha

lepas demo penat-penat nanti semua lepak minum dekat starbuck yee hahahahaha

Tanpa Nama berkata...

masa demo bantah israel tu,selitkn bantahan trhadap united munkees national organisation dan Bebal Nasional gak..bunuh 2 burung ngan 1 batu..kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

takda masalah Bro kena study!