Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 16 Januari 2009

ROSMAH LANCAR DANA BANTU PALESTIN - melayau


PUTRAJAYA 15 Jan. – Isteri Timbalan Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor hari ini melancarkan rayuan dana atas nama kemanusiaan bagi membantu rakyat Palestin di Genting Gaza yang kini sengsara akibat serangan Israel.

‘‘Apabila saya lihat dalam akhbar banyak pihak membuat kutipan secara kecil-kecilan, jadi kami berpendapat seelok-eloknya sumbangan itu
digabungkan di bawah satu payung dan saya menerajuinya.

kah kah kah…. DI BAWAH SATU PAYUNG DAN SAYA MENERAJUINYA?.... kah kah kah…..habis…. habis…. habis duit… habis habis…..pergi shopping… kah kah kah…

woit….. tak payahlaaaaaa nak sibuk sibuk….. duit komisen kapal selam tu dah cukup untuk bina lima hospital di gaza….. kah kah kah….kah kah kah…

kah kah kah…. DI BAWAH SATU PAYUNG DAN SAYA MENERAJUINYA?.... kah kah kah…. tak ada sapa minta munkeee ni jaga duit…. kah kah kah….

woit….cukup laaa tipu melayu… tak payahlaaa nak lebong lebong… kah kah kah




10 ulasan:

nami o fish berkata...

macam tak yakin je boleh sampai kat gaza..

hahahahhahaaa...

umpama menyuruh kucing menjaga ikan goreng,kan kan?

Fa-T berkata...

habisla duit buat shopping baju.. bukan untuk si GAZA tapi untuk BIK MAMA

shes trying to be a first woman ini malaya...

kucingsiam berkata...

meow~

kalau bik mama yang terajui saya rela saja derma membeli makan untuk kucing jalanan di lorong haji taib.

maaf kepada rakyat palestin ... kami tak terdaya .. sabelum wang itu sampai , separuh dimakan oleh bik mama, separuh untuk sang suami yang bibirnya merah jambu, tinggal separuh dimakan konconya, yang separuh lagi dimakan pemerintah PLO yang korup, habis baldi berisi air tinggal satu dua mangkuk bila sampai.

habis dia orang sapu . duit tsunami dulu dia orang pun dah makan, berapa mangsa yang terima derma?

amanlegend berkata...

Salam..

Syabas..Tukar Tiub dah cakna lorat Ganu..
"menebeng"=tercanguk dan melepak.
"lebong"=pembohong dan penipu.

jawa peranakan berkata...

"Saya merayu agar rakyat Malaysia lebih prihatin dengan musibah yang menimpa anak2, wanita dan warga tua Palestin yang TIDAK BERDOSA" ujar Datin Seri Rosmah Mansor yang kelihatan AMAT BERDOSA kerana TIDAK BERTUDUNG.

Tanpa Nama berkata...

Statement Bik Mama‘‘Apabila saya lihat dalam akhbar banyak pihak membuat kutipan secara kecil-kecilan"...tu yang dalam kapla dia dok ingat mashuk ni..so dari kecil-kecilan boleh jadi besar-besaran .
Jgn payung tu bocor sudah.

Tanpa Nama berkata...

HANCUSSSSSSSSSSSSSSS,
Apalah punya alasan satu payung??????
Habissssssss
Semua duit yang boleh sampai ke Gaza terbang entah ke mana.
Baik tak payah bagi apa-apa.
Betul-betul nak bagi??
betul nak bagi???
Bagi boikot semua produk barat
Nestle, Cokelat, aiskrim.. apa saja yang nama pelik.
Beli makanan kedai mamak dan nasi campur jer..
Hentikan beli pakaian baru.
JOm boikot konsemuerisme
Ini membuktikan kita semua betul2 nak bantu mangsa Yahudi di Gaza.
Jadi hentikan memberi dibawah satu payung.
Bantu dengan berhenti membeli semua produk dengan nama komersial.
Beli produk tanpa nama..
Israel akan tutup kedai.

hizbul berkata...

kah3 kelakar sggh manusia ini...bkn skrg jer rakyat palestin dibunuh...skrg baru semua nak tunjuk simpati...

Tanpa Nama berkata...

Duit dari dana tu rasanya lagi banyak ke dari harga satu handbag Rosmah?

Tanpa Nama berkata...

Derma menerusi PBSM ok tak??? Sebab diorang ni memang direct bantu mangsa kat sana??? tolong bagi pendapat..