Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 5 Januari 2009

TINDAKAN KOSONGKAN PREMIS TADIKA DIANGGAP KEJAM -melayau


KUALA LUMPUR 4 Jan. - Tindakan kerajaan Perak mengarahkan Jabatan Kemajuan Masyarakat (Kemas) supaya mengosongkan 700 premis tadika milik agensi itu adalah perbuatan kejam dan tidak berperikemanusiaan.

Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Tan Sri Muhammad Muhd. Taib berkata, ia sekali gus menunjukkan wajah sebenar pakatan pembangkang yang selama ini mendakwa memperjuangkan sebuah negara kebajikan.

Tegasnya, kerajaan Perak tidak sepatutnya mempolitikkan isu pendidikan hingga turut melibatkan kanak-kanak dan menyusahkan ibu bapa.



kah kah kah ... kah kah kah.... kah kah kah.... semua orang tahu kemas ini bukan mengajar tadika .... kah kah kah

kah kah kah.... kemas ini jadi ajen gerombolan united malays national organistaion... kah kah kah...

kah kah kah.... cik gu kemas di bayar gaji duit rakyat.... tapi buat kerja untuk gerombolan.... kah kah kah...

woit... patutlaaa di ubah suai.... nak buat kerja parti... keluarkan duit parti.... kah kah kah





6 ulasan:

Ateh berkata...

Teringin nak tau apa citer di sebaliknya...sebab bagi pihak yang tidak tau tentu akan menganggap kerajaan perak ketrlaluan. Citer siket...mesti ada sebab kenapa premis itu dikosongkan tanpa alasan yang munasabah. Nak harapkan laporan berita memang haram ler...Nape pemberita tak tanya ketua menteri perak ye...musykil ni..

broooo... berkata...

budaya umno tetap tk akan berubah walaupun tlh diberi masej keras pd PRU12 yg lepas...

rasuah & ugutan menjadi senjata utama, disamping mengekploitasi media perdana yg mudah dibeli dgn harga maruah yg begitu murah/rendah serta menyalah gunakan jentera kerajaan termasuk polis... matlamat mereka adalah kekal berkuuasa….

yg jelas adakah semua janji2 yg sudah, telah di langsaikan????????

umno pembela MELAYU,
persoalannya adakah ini benar??????

1) kerajaan manakah yang yg mendikriminasikan negeri mejoriti MELAYU Kelantan?

2) kerajaan manakah yang menengtang pelaksanaan hukum Hudud & Qisas di Kelantan?

3) kerajaan manakah yang merampas eset rakyat (TNB, TM & etch...) & menberikan pada individu2 kroni tertentu atas nama pengswastaan?

4) kerajaan manakah yg mengadaikan maruah & menjual Tanah Melayu Singapura kepada Singapore?

5) kerajaan manakah yg membiarkan tanah jajahan Melayu Pulau Batu Putih jatuh kepada Singapore?

6) kerajaan manakah yg menjatuh kan maruah negara dgn membatalkan pembinaan Jambatan Bengkok mengantikan tambak Johor?
7) kerajaan manakah yg mengerakan tentera & menyerang & membunuh penduduk Melayu Islam Memali?

8) kaum manakah yg paling ramai termiskin di Tanah Melayu - Malaysia?

9) kaum manakah yg paling ramai berpendapatan bawah 1000 ringgit?

10) kaum manakah yg mejoritinya mengisi jawatan bawahan (kuli) dlm sektor swasta & perindustrian?

11) Kaum manakah yg paling ramai tercicir & tk mampu melanjutkan pelajaran kerana kemiskinan setelah "biasiswa" dihapuskan & digantikan dgn pinjaman PTPTN.
12) siapakah yg membela & memperkayakan jutawan2 terkenal Negara (antaranya lim goh thong, aric chia, Vincent tan, petric lim, ananda krisna & banyak lagi)?
13) siapakah yg paling aktif mengganggu pentakbiran kerajaan negeri Pakatan Rakyat dgn mengunakan jentera kementerian pembangunan luar Bandar?

dan banyak lagi persoalan yg mungkin tk terhuraikan.

jawabannya kepada semua persoalan diatas adalah =

= """"""""""" M E L A Y U """"""""""

Diharapkan jentera kempen di PKKT - P036 dapat menjelaskan isu2 yg di utarakan diatas.

Tanpa Nama berkata...

Tadika Kemas kat Taman aku walaupun yuran dia RM25 sebulan... orang pi hantar kat Tadika yang yuran dia RM100 sebulan...

sebab... ko tanya la kat Mike Tyson apa pasal... low class...

Kualiti PASTI jauh lebih baik dari Tadika Kemas...

Tanpa Nama berkata...

Sudahlah Brooo,
Jangan bangga sangat dengan komen dan list kau tu. Macam orang terdesak yang sengaja nak bangkitkan isu...

Farouk berkata...

Memang kejam pun. Kalau pun PAS nak pulaukan Tadika Kemas yang dinaungi oleh UMNO, janganlah buat tindakan terburu-buru. Kesian kat budak-budak jadi mangsa keadaan. Mereka tak tau apa. Mak bapak pening kepala. Dah tadika tu je yang murah dan mampu.

Tanpa Nama berkata...

Pasal Tadika Kemas....

Kunci Tadika Kemas: Lakonan Umno untuk burukkan Pakatan Rakyat

http://harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=18666&Itemid=28