Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 23 Februari 2009

JUAL KERETA LAMA, POTONGAN RM5,000 UNTUK KERETA BARU – berita hairan



ALOR SETAR: Jual kereta lama dan beli kereta baru dengan potongan harga sebanyak RM5,000 - itu antara cadangan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (Miti) untuk merangsangkan industri automobil negara.

Menterinya, Tan Sri Muhyiddin Yassin, berkata cadangan insentif pembelian kereta baru itu dikemukakan kepada Kementerian Kewangan sempena bajet mini yang akan dibentangkan Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan, Datuk Seri Najib Razak di Parlimen, 10 Mac depan.

Katanya, insentif itu bertujuan meningkatkan pasaran automobil yang dipercayai merosot ekoran kelembapan ekonomi dunia.



kah kah kah….INI MAT SEMBAB PUNYA IDEA?…. kah kah kah…

woit…. MANA MAT SEMBAB PUNGUT IDEA BODOH NI… kah kah kah…

woit …. INDUSTRI KERETA PERSENDIRAN DAH BUNGKUS…..TOYOTA PUN DAH BUNGKUS…. GENERAL MOTOR DAH BUNGUS... FORD DAH BUNGKUS....kah kah kah...

woit.... MAT SEMBAB NI TAHU KE EKONOMI ?....kah kah kah

woit…. CANDANG KAN BAS…KERETA API.. KOMUTER.. LRT …DAN BASIKAL …. BARU IDEA BOLEH PAKAI…. LAAAAA….. NGOOOK MACAM NI… OTAK SIMPAN KAT PIPI KE?..... kah kah kah



18 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hahaha..
nak kate bodoh pon menteri..
tapi menteri bodoh..

kakimakan berkata...

Alah..tak payah beli keta baru ah..keta buruk pun kalu modifight, pun cun gak..kalau ada duit tukar je enjin..lagipun kereta lama, material body dia kuat, makeup nampak lg ranggi, berbanding keta baru yg mcm tin sardin...lagi..nak tanggung hutang kt bank. Dia cakap je kurang 5.000, tapi dlm x sedar, mesti masuk dlm bank punya charge..ntah2 rugi 12,000.
Dlm keadaan la ni, kerja pun OT takdak, nak pi jln mana sgt..nak p jln2 pun duit takdak..

Tanpa Nama berkata...

betul tu kakimakan. Biasanya kalau berita2 baik macam ni ada banyak udang di sebali batu.

affah berkata...

aduhai. pakar ekonomi sungguh

Tanpa Nama berkata...

otak letak kat pipi tu kah kah kah.... lawak siot....

Tanpa Nama berkata...

Mat Sembab ni memamg bodoh brader.
Konon nya dia lah the thinking UMNO politician. hahahahahahahahaa mat sembab ni cakap orang putih pun tak pandai.
Mat Sembab tak sedar yang rakyat benci dia sama macam rakyat meluat dengan Mat Monggol dan Bik Mama.
Ini lah Mat Sembab yang perasan pandai tapi bangang.

Abuarif berkata...

Melayu tipu Melayu....Kenapa fikir tentang kilang kereta tu?Yang jaga kilang kereta tu boleh lah buat benda ni.Kita sekarang kena fikir rumah kita aje.Beli kereta baru 60,000 tolak 5,000 jadi kita hutang 55,000.campor,plus,add dan macam2 lagi berhutang antara 70,000.... bagi 9 tahun....kena bayar hampir 700 sebulan...dari hidup tak berhutang dan tak ber riba saja kena bayar hutang dan dosa lagi.MUHYIDDIN BOLEH TOLONG BAYAR KE?

rozali53uk berkata...

adus gi keja pagi jalan sesak dengan jemnya disana ,sini sabar jelah elakkan terkena sakit emosirus dan geramusia...

Tanpa Nama berkata...

Ala mesti ada hidden cost punyer...kan byk syarikat keta dah pelungkup.kita pulak nak bailout dia org...baik aku pakai keta lama ....rusty but trusty beb....

Tanpa Nama berkata...

hahah otak simpan kat pipi? kah kah kah poccah perut den!

Tanpa Nama berkata...

hahaha...rm5000 je

TiadaLagiSistemGilirRajaDiPerak berkata...

Wakakakakakaka...
Otak simpan kat pipi?

Wakakakakaka.
Patut la muka sembab.

Wakakaka!

Tanpa Nama berkata...

Tu pasalla pipi sembab...rupe2nya otak yang ada kat dalam tu...kunyah otak...kah...kah...kah...

fredo berkata...

hee...otak kt pipi..!!

siallll.. bersembur milo aku kt monitor ni tau~~~!! cilakak lu isammm!!!

nami o fish berkata...

daripada potongan RM5,000 utk kereta baru baik suruh beli kereta potong.

kan kan?

Mijul Mojas berkata...

puihhhh....nak bagi kreta nasional naik...tp kualiti hancur...bg kurang 5000 tp bagi economi bapa maniam abg ah chong dan mak fatimah hancur tk beli barang dapur...sebab utang sama along buat tmbh beli kreta baru sebab kreta lama dh takda harga..kuahahahahahah....badigol...

Tanpa Nama berkata...

Lepas ni otak letak kat dagu pulak..sebab pipi dah penuh..dah sembab..hahaha

Farouk berkata...

Habis tu kalau semua pengeluar kereta dunia banyak dah bungkus, habis tu kereta nasional pun nak ikut bungkus macam diorang ke? Yang penting, sekurang-kurangnya kerajaan ada usaha untuk menyelamatkan industri kereta nasional...