Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 18 Februari 2009

KETUA HAKIM NEGARA TERLIBAT RASUAH ? Mkini


Pengerusi DAP, Karpal Singh mendedahkan rakaman audio yang membuktikan Ketua Hakim Negara, Tan Sri Zaki Azmi dikatakan mendakwa telah memberi rasuah.

Pemimpin pembangkang itu memainkan rakaman tersebut kepada wartawan dalam satu sidang akhbar di lobi Parlimen hari ini.

Menurut Karpal, rakaman tersebut adalah merupakan ucapan Zaki dalam satu konvensyen di Kuching November lalu mengenai integriti, pemangkin pembangunan mapan.

Rakaman berkualiti yang rendah, dikatakan mengandungi bahagian di mana Zaki dikatakan bercakap mengenai memberi rasuah kepada kakitangan mahkamah ketika beliau menjadi peguam.

Rakaman audio dalam bahasa Inggeris selama 29 minit itu berbunyi:


"It took me six months to be nice, to bribe each and every individual to get back into their good books before our files were attended to."

"That is my personal experience, I am telling this to all the clerks and all the registries to stop this nonsense."



kah kah kah…. MAMPUSLAH RAKYAT…. HAKIM PUN RASUAH ….kah kah kah

woit… NAK MINTAK TOLONG PADA SIAPA ?... kah kah kah…

kah kah kah…. TANYA MAT MONGOL… DIA BAGI C4…kah kah kah…

kah kah kah… TANYA WAK BOTOX…. DIA MINTA SERVICE 9 JUTA...kah kah kah

kah kah kah…. MINTA PADA HAKIM… DIA CAKAP… KOREK KOREK KOREK…kah kah kah

kah kah kah… TANYA PADA PM… DIA Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

woit….. APA SUDAH JADI DENGAN KETUANAN MELAYU…kah kah kah



12 ulasan:

fredo berkata...

mampos...

abes sume da rasuah..

tp sape yg ajar..???

hm.. dr kecik da disogokn dgn rasuah dn ganjaran.. nk wt cemana...

"kalo adik g g kedai, nnti mama kasik duit.." kalo x g??, pe salahnya mntk tolong.. kn anak sendiri tu...

"kalau you buat blog ni untuk i, nnti i kasik rm200 ribu, tulis la yg manis2....." he...jgn marah KJ ehh... perumpaan je..

rockerNcheese berkata...

sampai bila macam ne?? bosan seh aku...

R@duan berkata...

tanya pelakon spa Q..! di http://suteramalaya.blogspot.com

A K U berkata...

Assalamualaikum...

Nak sedap sikit kita panggil "beli" emm nampak macam halal.. Macam kita nak dapat beras dikedai kita kena ulur-ulur kat tuan kedai.. baru dapat beras..

V-Jolt berkata...

Tanya sama itu hud hud.

Belajar tinggi2 tapi asas agama kurang. Ini la jadinya.

Tanpa Nama berkata...

JAHANAM PUNYA AMENO NATANG NI...

Tanpa Nama berkata...

Dulu kita ingat polis, imigresyen, jpj dan jangan lupa bomoh rasuah , kini ketua hakimpun rasuah. APA CERITA DAA!
Kita tunggu bagaimana kerajaan menangkasnya:
1. bukti tak kukuh dan cukup, itu fitnah aje
2. Karpal nak derhaka pada perlembagaan negara, pada raja, pada negara dan pada ketuanan Melayu dan pada UBN!

Tok siak berkata...

rasuah, rasuah, rasuah. takde cerita lain ke brader isham ni. buat la cerita ikan laga ke, ayam kena curik ke.

Ini cerita yang paling sensitif buat orang2 gerombolan. apa, brader tak tau ke yang kegemaran mike2 orang UMNO dan BN tu RASUAH!!!

dah jadi darah daging bermula daripada JKKKKK sampailah kepada pak2 menteri. nak buat macam mana.
sabar jelah, kita kan ada SPRM, report je. kakakakakaka

chekamala berkata...

melayu tinggal kat songkok je, makin tinggi songkok, makin pure melayu dorang...

Tanpa Nama berkata...

Sedih betul, MACC atau terkenal dulu sebagai ACA pon hulur.Ingat seketari korek,korek,korek.
Kah..kah..kah...

Tanpa Nama berkata...

Inilah ketuanan umno namanya. Hidup bergelumang dengan. rasuah dulu, kini dan selamanya!

bibir tebal berkata...

MINTAK TOLONG PADA BIK MAMA LA..
KALAU ADA KES,KITA JANGAN PEGI MAHKAMAH TAPI MENYOROK BAWAH KOPEK BIK MAMA..