Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 18 Februari 2009

PENYOKONG PARTI TAK WAJAR LAUNG TAKBIR SEWENANG-WENANG – berita hairan



IPOH: Parti politik sepatutnya mengelak daripada menggunakan ayat al-Quran untuk kepentingan mereka termasuk ketika berceramah mengenai perubahan pentadbiran kerajaan negeri atau menjelang pilihan raya kecil Parlimen Bukit Gantang.

Penasihat Hal Ehwal Agama Islam kepada Menteri Besar, Datuk Najmuddin Elias Al-Hafiz, berkata penyokong parti politik juga tidak wajar melaungkan takbir sewenang-wenangnya kerana takbir dikhususkan sebagai tanda kebesaran Allah.

Najmuddin berkata demikian ketika diminta mengulas sesetengah pemimpin parti pembangkang bukan Islam terutama DAP yang gemar membaca ayat al-Quran dalam bahasa Arab dan diterjemah ke dalam bahasa Melayu dalam ceramah politik.


kah kah kah… kah kah kah…. kah kah kah….

woit …. BETUL … BETUL… BETUL…. kah kah kah

kah kah kah… MINTA GEROMBOLAN BUAT UNDANG-UNDANG ... kah kah kah...

kah kah kah... BUAT TRADE MARK... kah kah kah...

kah kah kah...BUAT COPYRIGHTS... kah kah kah...

kah kah kah....PASTIKAN HANYA GEROMBOLAN SAJA YANG BOLEH TAKBIR….
. kah kah kah..

woit…. ADA HUKUM KE ORANG DAP TAK BOLEH BACA QURAN ?... kah kah kah

woit .... MACAM MANA DENGAN... TENGKU ABDUL AZIZ IBRAHIM...AHAMAD TON..AZAHARI ISMAIL...AHMAD IKRAM ... MACAM MAN HAH !.... kah kah kah...




28 ulasan:

syauqi_x berkata...

bro hisham,

orang gerombolan kata dah tak boleh takbir dah...

tak nak takbir dimainkan politik katanya...

mungkin diorang semua ni takbir dalam jamban je kot...

kalau puji Tuhan sendiri pun tak boleh, nak puji sapa lagi?

Takkan nak puji mat2 gerombolan?

akira8047 berkata...

melaungkan tanda kebesaran ALLAH tak boleh?

mana punya mazhab la yang si tolol ni bawak mai kat perak.

Tanpa Nama berkata...

fucking punya ulama' , patutla negara jahanam macam neraka jahanam,

Tanpa Nama berkata...

Gerombolan Serigala ni dengki bila non muslim pandai dok baca terjemahan ayat Quran yg kena batang hidung depa yg sebati dengan Rasuah.

Tu belum dengar Obama petik makna Hadis lagi dalam ucapan dia 2,3 hari lepas.

Tak sabar aku nak Nyahkan Gerombolan.

bungaraya

Sakuragi berkata...

Takbir tak boleh habis apa yang boleh? Takkabur?

Tanpa Nama berkata...

Inilah jadinya bila lepas habis hafal Quran bercampur dgn mat-mat jendol dalam ATM. Lepas kuar askar dapatlah (B) and masuk politik.
Masuk politik kepartian, apa saja puak Nasionalis jilat Inggeris ni bua dah jadi wajib dan sah.
Orang nak mengaji dan takbir pun dah jadi haram????
Mana sekolah tahfiz ko belajar ni???

dragsuperstar berkata...

si bangang!!

dulu lambang hijau tak boleh..ni takbir pulak tak leh..

bangang betol la PEKEMBAR dan BN nie..

MALAYSIA BOLEH!!!

Pak Brahim berkata...

Dah terjangkit hantu gerombolan AL-HAFIDZ NI..

Dia rasa gementar dengan laungan takbir.

TAKBIR.................

a.k.u.p.e.n.t.o.i berkata...

woi tuan penasihat...suruh bini Mb tutup kepala elok-elok....tuan mufti....suruh bini sultan tutup kepala...tak diterima amalan wooo....benda kecik pun kantoi...buang je ketayap kat kepala tu..

faridshah berkata...

Tak boleh la. Sebab sekarang puak2 gerombolan yg muda pulak nak bertakbir di jalanan !
Bakal jadi pembangkang, jadi kutip la tanda-niaga (trademark) bekas pembangkang.
kah..kah..kah

Lawan Tetap Lawan

Bro Jebat berkata...

apa punya tut la al-hafiz sorang ni, memalukan sungguh.

Sia-sia hafal quran woi.

Tanpa Nama berkata...

Baguslah kalau pemimpin DAP yg bukan Islam tu dah pandai baca dan refer pada Al-Quran dlm ceramah. Kan ke satu perkara yg baik tu, daripada mereka refer kat Bible ke atau Hindu punye kitab ke atau Buddha punye kitab ke. Itu maknanya dakwah Islam yg dibawa oleh PAS selama ni dah berjaya meresap ke dlm sanubari org2 bukan Islam. Mereka pun nampak yg org2 PAS ni lebih bermoral dan lebih boleh dipercayai dari puak2 UMNO tu. Itulah sebenarnya yg penting. Apabila peribadi kita mulia, org lain akan mempercayai segala percakapan kita. Apabila percakapan itu berlandaskan Al-Quran, maka org lain akan tertarik sama utk merujuk kpd Al-Quran. Itulah cara pendekatan Islam yg betul. Bukan setakat canang Islam Hadhari tp perangai mcm tu jgk tak menunjukkan apa2 perubahan. Mana org nak ikut. Kelakarlah puak2 UMNO ni...semua yg pembangkang buat tak betul. Takbir pun tak boleh, guna Quran dlm ceramah tak boleh.Kenapa? Takbir ada waktu2 tertentu ke? Klu ceramah tak guna Quran, habis tu nak suruh guna Bible ke? Apa punye bengap pala hotak diorg ni!!!

rozali53uk berkata...

Saaatulah dengan takbirni biarlah semua bangsa ugama bolih sebut /laungkan....ni Allah pun tak bolih tulis dalam kitab-kitab lain aadeh! tadak kool lah mmamat?

Amz CamPro berkata...

ko laungkan takbir sebab politik taksub ko...ibarat bile nak mati baru nak ingat tuhan...sudahlah isam,ko dah mengecewakan rakan baik aku yang terlalu taksub dengan perjuangan karut ko...

tarabaz78 berkata...

salam...

gerombolan nie bodo kut...
ketua paderi kat vatican city pun boleh baca dan terjemah alquran...

Wei gerombolan semua... tidoq tak abis lagi kaaaa...

Celik mata skit... bagi lihat dunia..

Tanya kat ustaz tu... dulu belajaq kat mana... oxford ka?? ato sintok sana... otak penuh ngan taik!! bodo macam kaldai!!!

fredo berkata...

Amz Campro.. hahha

sian dia..OoOOO ptt la beria2 duk menjilat gerombolan..keje kt proton upernyer.. patut laa... what a pity... :))

adik g keje ye dik.. tok sah nak jilat2.. kalau Allah da kasik rezeki.. x kemana nya pangkat tu.. toksah jilat2 yer.. kah kah kah!!!

kalah perang berkata...

Amz Campro.. hahha

sudah le woit...kalah perang le macam ni
taksub ngan gerombolan cam gini le jadinye
jilat je kerje nya... kalah perang kite brader

A K U berkata...

Assalamualaikum...

Salam keimanan dan kemanusiaan buat pencinta kedamaian... Masalah utama sejak lama dahulu ramai Orang Melayu sayang dan percaya kepada Perjuangan Bangsa (Ketuanan)sehingga mengenepikan perjuangan keimanan dan kemanusiaan... Mereka terlupa dan terlalai sehigga yang dijuang tak dapat dan yang ditinggal semakin menjauh.. (Keimanan dan kemanusiaan). Sekian wassalam

SL Chan berkata...

Aku dah muak dengan propaganda gerombolan ini..tak erti nak cakap..pengampu-pengampu gerombolan dan bangang,lagi bangang dan terbangang sekali!!!!!

Tanpa Nama berkata...

aKU BEKAS ASKAR tak setuju dengan Tanpa Nama 06.53. Mangkuk ni masuk askar lewat 10 tahun dari aku. Dia punya bodek, kalah turbo jet Sukhoi. Tup-tup dah jadi Pengarah KAGAT (kolonel). Geng aku yang masuk lagi awal dari dia masih Mejar. Masa tu aku dah agak mangkuk ni mesti join politik pelacur ugama, hari ini tuhan perkenankan penglihatan aku...sah dia dah jadi pelacur...jangan pasal dia korang kata semua KAGAT macam tu...dia sekor je macam tu

Navy pencen

Abuarif berkata...

Perkara-perkara macam nilah menjatuhkan peranan ustaz-ustaz.Masa saya kecil depa dok kata boleh curi barang bukan Islam,lagi tak boleh kawin dengan Orang Asli walaupun dah masuk Islam.Sekarang saya dah tua adalagi fatwa-fatwa macam ni,tak sangka.Mungkin boleh laung UMNO AKHBAR SAJA.

Tanpa Nama berkata...

Salam,

Klau takbir pun dah x boleh abis tu apa yang boleh nya?

Politik-politik jugak..kita politik berjuang ke jalan ALLAH..KERANA ALLAH..Salah ke laungkan kata2 membesarkan ALLAH..

makna nya betul la kata bro isham..mula2 UMNO mainkan sentimen perkauman, ketuanan melayu..bila dah tak boleh blah jgk baru diaorg mainkan sentimen agama plak..

Tanpa Nama berkata...

Baguslah kalau pemimpin DAP yg bukan Islam tu dah pandai baca dan refer pada Al-Quran dlm ceramah. Kan ke satu perkara yg baik tu, daripada mereka refer kat Bible ke atau Hindu punye kitab ke atau Buddha punye kitab ke. Itu maknanya dakwah Islam yg dibawa oleh PAS selama ni dah berjaya meresap ke dlm sanubari org2 bukan Islam.

i say man..pleaselah dont be lah such a deadwood..do you honestly think,spiritual truths in Buddhism or Hindusim is lesser then the revelations mentioned in the Quran?My guess is u dont even know the transendent laws mentioned in the quran..if you had known,you woudn't have spoken about the greatness of "morality" etc etc..always remeber spritual laws mentioned int he quran,the vedas,and buddhism are transendent.."non human".."non mental"..way beyond and above any moral laws..here is a test for you..who r those 4 angels that guard "the throne" mean in the quran?why there is a constant reference to 'compassion,mercy,power,knowledge,bliss" ?..are those attributes "moral" laws or something else?

Tanpa Nama berkata...

Religion is for man..sprituality is for the soul in man..hahahaha

All the spiritual laws,are beyond our normal dimension at the same it also excist everyhwere..only it differs in the terms of dgrees and intencitities

Tanpa Nama berkata...

"HIGH BEYOND THE INTELLIGENCE IS THE GREAT SELF,BEYOND THE GREAT SELF IS THE UNMANIFEST,BEYOND THE UNMANIFEST IS THE CONSCIOUS BEING.THERE IS NOTHING BEYOND THE BEING-THAT IS THE EXTREME ULTIMATE,THAT THE SUPREME GOAL"
KATHA UPANISHAD

This particular verse frm katha Upanishad gives the descriptions of the attributes/aspects of the absolute/the eternal/the infinite..Siddharta Guatama Buddha,reached the UNMANIFEST aspect of the absolute..the motionless,"static",beingless(non being)indeterminable aspect of The supreme..this is the NIRVANA of Buddhism..total negation of everything,only the unmanifest,timeless,motionless,spacelss aspect of the absolute is real..if we use an anolgy,it's like an "perfectly still empty sky"..Nabi Muhammad's ascension towards the summits of the absolute was more orderly..step by step he reached the absolute..BUT..there is a key difference..based on the Prophet journey towards the heavens,it's very clear he reached the Supreme's consciousness/existance/being(THE CONSCIOUS BEING) and also THE GREAT SELF(KALAM OF ALLAH)..The Quran is all about the conciousness of the supreme being..it's all about the dynamic aspects of the abolute,all the powers of the absolute,all the consciousness of the supreme..and that's whylah,in the quran,The Supreme/Absolute is constantly referd as HE,THE LORD,THE WISE,THE ALLMIGHTY,THE MOST COMPASSIONATE,EXALTED IN POWER,THE IRRISISTABLE,BLISS..ETC ETC..so when people talk about "moral",ketuanan melayu/or any type of ketuanan etc etc..man,..muntah mari o..

Tanpa Nama berkata...

Moral law..in my book,it's the most useless word!!The Sultans,The Place wallahs & BN consider the anger,the revolt,the kebangkitan as immoral..they consider raging,revolting against injustice,inequality,as "penderhakaan"..haha,these morons dont realise,whenever divine's princples are corrupted,the divine HIMSELf will force its way,using watever means,human,nature,watever to revolt against falsehood..haha..sekarang baru depa tau!!

Farouk berkata...

Kenapalah sempit sangat pemikiran pembangkang terutamanya Bro Isham ni? Beliau menyarankan supaya penyokong pembangkang yang keterlaluan dan menyalahgunakan kalimah takbir yang suci untuk dipergunakan di medan politik... Bila pemimpin sebut apa saja pasti ada sahutan kalimah takbir.. Ingat, saya tak katakan tak boleh takbir tapi mesti kena dengan keadaan... Kalimah takbir itu suci kerana kalimah tersebut kalimah yang membesarkan Zat Allah SWT...

Mankanan berkata...

Apa nak jadi dengan pencacai pembangkang ni? Korang terlalu ikut sangat cakap si Isham ni sehingga sanggup memaki hamun ulama... Korang tu dah bagus sangat ke pengetahuan agama korang sampai ulama yang bercakap ke arah kebenaran pun korang nak maki... Gila punya pencacai PR...