Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 18 Februari 2009

TERNOW !!! ZAMBRY YANG MENGAKUI SEBAGI MB PERAK BERSAMA 6 AHLI DUN DI GANTUNG -Mkini



Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak hari ini menggantung Menteri Besar, Datuk Dr Zambry Abdul Kadir daripada menghadiri sidang dewan selama 18 bulan, manakala kesemua enam exconya digantung selama 12 bulan.

Keputusan itu diumumkan oleh Speaker DUN Perak V Sivakumar selepas selesai bersidang hari ini.

Perkembangan terbaru ini akan melontarkan Perak ke dalam satu lagi krisis, selepas Barisan Nasional (BN) mengambil alih kerajaan negeri awal bulan ini.

Sebelum itu, Dr Zambry memberi keterangan kepada jawatankuasa tersebut berhubung kenyataannya terhadap Speaker Sivakumar.

Beliau dan enam exconya dirujuk ke jawatankuasa itu berhubung dakwaan mereka telah menghina DUN apabila mengangkat sumpah jawatan Selasa lalu.

Enam exco berkenaan ialah Datuk Ramly Zahari (Manong), Datuk Saarani Mohamad (Kota Tampan), Hamidah Osman (Sungai Rapat), Zainol Fadzi Paharuddin (Sungai Manik), Mohd Zahir Abdul Khalid (Kamunting) dan Dr Mah Hang Soon (Chenderiang).

Siasatan berkenaan dijalankan mengikut Perkara 72(3) Perintah Tetap DUN Perak.



kah kah kah... kah kah kah... kah kah kah....

kah kah kah... apa sudah jadi beeeeb.... elaun lum dapat... dah kena gantung...kah kah kah.... biar betul.... kah kah kah



22 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bro tumpang gelak sekali kah..kah..kah..kah...kah...kah..

kutucyber berkata...

Muhahahaha...

Sejarah akan merakamkan Y.B Mamak Zambry akan menjadi Menteri Besar paling singkat pemerintahannya.

Sidang DUN pun tak pernah masuk dah kena letak jawatan. Itulah, lain kali nak tulis filem tamil low class begini carilah yang berbakat sikit.

Malaysia Book of Records ,Guiness Book of Records, Mamak Book of Records semua pecah berderai.

Reformis Jalanan berkata...

Yo salam Abg Hisham kita..

lawatilah blog baru saya http://reformisjalanan.blogspot.com blog ini baru berusia seminggu.

tinggalkan komen, saranan atau kritikan.

sebarkan pada teman-teman.
Ok adios

Tanpa Nama berkata...

Kah Kah Kah Kah Kongkang yang bakal jadi PM terkebil kebil di telan oleh ular sawa ke? Macam mana kongkang tu nak jadi PM kalo bangang sangat? Bunuh orang satu dunia tahu!

anuar berkata...

maner ternow nyer bro!!! blog lain kuar lebih awal dr blog lu.Tak advance la lu bro ekeke..mcmana pn wa tumpang sekali KAH KAH KAH!!!

stam berkata...

;)

Melvin Mah berkata...

pak sham,

ini merupakan satu cara pakatan nak menyerikan skor mereka terhadap gerombolan. sudah pasti ini akan membuat Bik Mama binggung.

lagipun, orang-orang di istana sudah keluar kata bahawa Sultan Azlan diugut untuk membuat keputusan yang dibenci rakyat oleh Bik Mama. Jika tidak, akibatnya akan padah kepada Raja Nazrin.

Lagi naik darah beliau.

i leave it to you untuk membuat susulan. lagipun, adakalanya tulisan pak sham mengelikan!

Pa Alif Lam Ya berkata...

tunggu bapak lagi...
kasi pecah lah dewan negeri tu zambrey weyh!!!!

ahahaha...

Tuah Kilau berkata...

speaker buat mende yang betul.
dah memang tugas dia.
kalau dia tunduk pada tekanan, dia tak bleh jadi speaker.

bawak pergi courts mana2 pun dia menang..
err.. tapi.... courts malaysia...

Tanpa Nama berkata...

kah...kah...kah...nampaknya selepas nie speaker pulak diarahkan letak jawatan...kah...kah...kah....

Tanpa Nama berkata...

ko tu yang bodoh...BN tunggu masa je nak turunkan sivakumar pak tiri hangpa tu.. gelak korang xde makna lagi. tgk ler

anak Jemapoh berkata...

Box Office betul kisah ni bro.....
Undang2 Rimba vs Undang2 Rakyat!
Tak sabar nak tunggu persidangan DUN April ni, Be End nak buat ke tak? takpe2, minta budi bicara Sultan!
Buat kalu, PR buat undi tak percaya, terhasil kisah Politik terhebat abad ini, kita tungguuuuuu
kah kah kah siapa makan siapa.
Esok suratkabar nak citer apa aa????????????????????????????????

ramli berkata...

apa sudah jadi beb ... gua tumpang sekaki bro ... kah kah kah ... sendiri bikin bikin sendiri tanggung lor ...

ramli berkata...

apa sudah jadi beb ... gua tumpang sekaki bro ... kah kah kah ... sendiri bikin bikin sendiri tanggung lor ...

Tanpa Nama berkata...

Ambil hak rakyat secara kejam. Belum apa2 lagi tuhan dah tunjuk kat dunia ni. Padan muka. Gumbira tak terkira hati ini. Dalam sejarah, jadi MB tak sampai 2 minggu.Gamaknya bila rakyat Perak tengok jer muka MB haram, terasa macam gelap masa hadapan. kah kah kah.Puas hati aku.

anak Jemapoh berkata...

Rupanya ade spesis puak bodoh terakhir taruk otak kat perut dan bawah perut...tak heran aku
kah...kah.. kah.. aku gelak lagi
Woi 'bini' kau, tengah main dengan kawan baik lu, takan tak nampak! jangan stim kat gambar bogel je. Takan bacul buat tak tahu kot????????

Tanpa Nama berkata...

Ingatkan panas sampai ke petang
Rupanya tercirit di pertengahan jalan.

Tanpa Nama berkata...

kah..kah..kah..kah..kah..kah..
sendiri pancut sendiri rase la

itu anney mane mahu pegi, balik negeri ka?

uncle_abu berkata...

hahahaha...
sudah tambah lagi satu cerita rakyat utk warga perak!! boleh jd bedtime story kt anak2 kecil!!

seelok2nya,bubarkan jer semua dun,then buat election semula..

klu jd mcm nih,yg rugi adalah rakyat,rakyat,dan rakyat.Perak xda 'gov' yg mentadbir skrg!! dah mcm negeri haram!!hahaha...

~apekehee nyer yeop??

gantung jgn tak gantung berkata...

bagus.....
biar GANTUNG SAMPAI MATI..
mcm tu hukuman atas pengedar dadah....

kah kah kah....

jebatderhaka berkata...

wakakakaka....
hah...padan muke...babi!!!Baru pues ati aku....jenis suke bt kacau bilau nie semoleknye kita sembelih jer bang....xyah gantung2..idup pun x guna....nyusahkan org..suke bt onar...mane ade org suke babi nie....

gmusang7 berkata...

kah...kah...kah..kah aduss pecah lah perut camni...pi balik pangkoq tangkap ikan lah mamak tu...kah..kah..kah...kasian dia,kasian dia(lagu sudirman)