Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 11 Februari 2009

RAKYAT MULA BUKA MATA - melayau



SHAH ALAM 10 Feb. - Dua pilihan raya kecil yang akan diadakan di peringkat Parlimen Bukit Gantang, Perak dan Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Selambau, Kedah tidak lama lagi bakal menyaksikan pendirian baru rakyat terhadap pentadbiran kerajaan Barisan Nasional (BN).

Pendirian sama juga bakal dilihat pada satu lagi pilihan raya kecil Parlimen yang mungkin diadakan di Pensiangan, Sabah.

Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Muhammad Muhd. Taib berkata, ini kerana selepas apa yang berlaku di Perak, rakyat mungkin mula membuka mata dan mengenali siapa sebenar pemimpin yang mereka pilih selama hampir setahun lalu.

"Saya percaya rakyat sudah nampak sepanjang hampir setahun memerintah, pakatan pembangkang cuma melaung-laung nak ambil alih Kerajaan Pusat dan tiada kerja lain
.

kah kah kah…. BUKA MATA ?.... kah kah kah… SIAPA BUKA MATA SIAPA?... kah kah kah…

woit…. MEMANGLAH NAK AMBIL KERAJAAN PUSAT… kah kah kah…

kah kah kah…. MI NO SPIK INGLIS NI NGOOK….KALAU TIDAK NAK BUAT APA?.....kah kah kah…. NAK BUAT KERJA LAIN APA?.... NAK CURI PUTERI RAJA?.... kah kah kah...NAK ISI BORANG ?... kah kah kah .. MI NO PIL POM...kah kah kah

kah kah kah....RAKYAT TAK TIDUR.... MATA RAKYAT PANDANG MUNKEE NI KELENTONG....kah kah kah



7 ulasan:

Mohd berkata...

Kalau nak bagi rakyat lagi jelas nampak ... buat la PRU DUN negeri perak ... ..
BORAK JA >> dgq bleh la..

Aiman berkata...

si bongok ni dah makin bongok sekarang...

zack berkata...

Gerombolan dah ketandusan calon untuk Timbalan Presiden...andainya
mamat ni terpilih...dan ditakdirkan menjadi pembantu najib maka akan
semakin cepatlah kemusnahan dan kehancuran puak gerombolan dibumi msia ini...wooiitt ..mamat dah tak pergi AUSTRALIA ke beli hartanah dan bawa duit cash banyak2...

Tanpa Nama berkata...

Pemimpin tua jenis ini yang menjahanamkan perjuangan UMNO untuk membela bangsa melayu.

Pemimpin tua jenis ini yang mengajar generasi muda melakukan rasuah dalam parti.

Pemimpin tua jenis ini yang menjual harta pusaka rakyat negeri selangor ketangan asing dan melarikan ringgit malaysia ke Australia.

kakimakan berkata...

Arwah ayah aku dulu adalah seorang penyokong BN, sebab dia kakitangan kerajaan. Tiap2 kali pilihanraya sekitar 80 dan 90an dulu2 dia mesti sibuk kat markas. Jngan cuba kutuk BN atau puji PAS, mesti kena marah punya.Sebab waktu tu, bahan bacaan ayah aku cuma Utusan malaysia. Waktu tu, saingan UMNO cuma PAS, dan org PAS waktu tu cuma2 org2 tua belajar pondok jer. Tapi masa demi masa oleh kerana zaman mula berubah, selepas pencen pergaulan lebih luas, maka ayah mula longgar sikit kepercayaan terhadap BN. Katanya BN sekarang taksama dgn BN dulu. BN tak salah, yg tak senonoh adalah pemegnag2 jawatan dalamnya. Sampai PRU12 itu hari pun aku percaya dia mesti pangkah BN punya. (undinya yg last dlm hidup utk parti pilihannya). Setia krn rezekinya selama ni walaupun cukup2 makan tapi kerajaan yg bayar. Aku percaya ramai lagi org pikir benda yg sama mcm arwah ayah aku.
Tapi bagi aku, yg sikit sebanyak yg ingin meneruskan kesetiaan ayah, walaupun terbukti POLITIK2 ni sangat kotor sampai menyampah utk diambil tahu, tapi aku ingin melihat BN jatuh dan tersungkur supaya mereka lebih terajar dan tidak kurang ajar lagi.
Salam.

Tanpa Nama berkata...

masa prk di Permatang Pauh & Kuala Terengganu, munkee2 gerombolan ni cakap benda sama juga.

"Rakyat cukup menderita di bawah kerajaan Pakatan Rakyat", "Rakyat sudah tahu siapa yang jujur dan siapa yang menipu", "Rakyat mula buka mata"

kah kah kah kah....lepas tu gerombolan kalah teruk juga

Farouk berkata...

Memang rakyat dah mula buka mata. Rakyat dah nampak betapa lemahnya PR. Rakyat dah semakin hilang keyakinan terhadap parti yang banyak menabur janji semata-mata nak tarik pengundi tapi akhirnya merana kerana janji tak tertunai...