Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 11 Februari 2009

WARAN TANGKAP MOHD OSMAN JAILU - melayau


IPOH 10 Feb. – Mahkamah Majistret di sini hari ini mengeluarkan waran tangkap ke atas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Changkat Jering, Kapten (B) Mohd. Osman Jailu selepas beliau gagal hadir pada perbicaraan kes rasuah membabitkan projek bernilai RM180 juta di Seri Iskandar dekat sini.


kah kah kah… kah kah kah… kah kah kah… kah kah kah…

woit…. JANGANLAH TANGKAP …. APA NI ?.... kah kah kah…

woit… MEREKA BERKORBAN BESAR … DARI EXCO JADI ADUN BIASA …. kah kah kah

kah kah kah…. MANA JANJI GEROMBOLAN ?.... kah kah kah..

woit.... PEGUAM PUN TAK BOLEH SUPPORT... kah kah kah... HULUR HULUR LAAAA...kah kah kah




8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kau percayo ko tu, Jang? Kau takkan tak tau, Gerombolan punya tektik! Itu semua nak mongkabur an mato orang lako tu. Konon, mahkamah dan hakim beriyo-iyo nak hukum dio tu sobab rasuah. Dio tu pulak buek-buek takut nak kono bicaro. Surat kaba pulak mulalah heboh-hebohkan. Kok so inci dah jadi so batu. Bicaro tu besok moleret-leret. Bicaro dalam bicarolah. Bicaro ateh bicarolah. Orang pun, terutamo eh orang perak, toloponglah mulut. Langsong leko. Lupolah tontang junuh-janah umno solamo ini. Orang yang rasuah tadi pun lopeh! Skrip lamo, jang!

Tanpa Nama berkata...

Kau percayo ko tu, Jang? Kau takkan tak tau, Gerombolan punya tektik! Itu semua nak mongkabur an mato orang lako tu. Konon, mahkamah dan hakim beriyo-iyo nak hukum dio tu sobab rasuah. Dio tu pulak buek-buek takut nak kono bicaro. Surat kaba pulak mulalah heboh-hebohkan. Kok so inci dah jadi so batu. Bicaro tu besok moleret-leret. Bicaro dalam bicarolah. Bicaro ateh bicarolah. Orang pun, terutamo eh orang perak, toloponglah mulut. Langsong leko. Lupolah tontang junuh-janah umno solamo ini. Orang yang rasuah tadi pun lopeh! Skrip lamo, jang!

sang kancil berkata...

aik hari tu bukan main senyum lebar posing sebelah najis, hari ni bila kena gi mahkamah dah masuk ICU pulak, pas tu doktor tak leh bagi mc la pulak. ni doktor haiwan ke .

Tanpa Nama berkata...

Mamat ni patut retire je sekarang. Pergi ke Dubai dan beli pulau tiruan dengan bot peribadi.

Ex Starians berkata...

don't worry

Tanpa Nama berkata...

Osman Jailu, Jail U ... Idak rasenye. Betoi gamaknye kate kawan kite dari nogori tuh... skrip lame.

zack berkata...

agaknya bila kes nii...boleh selesai? adakah keputusan selepas rayauan kerajaan PR dimahkamah diputuskan?maknanya kalau keputusan
menyebelahi PR maka ternyatalah 2 ekor berok nii...akan didapati bersalah juga.Kalau PR kalah dalam rayuan tu..bermakna 2 ekor berok tu..pun dilepaskan...tak kan dia orang berani buat pilihanraya kecil...2 kerusi pasti hancur balik
kerajaan haram yg baru diduduki...

Farouk berkata...

Ini menunjukkan sistem kehakiman adil dan telus menjalankan tanggungjawab tanpa mengira siapa pun yang bersalah...