Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 11 Februari 2009

KEPUTUSAN PEMERINTAH WAJIB DI TAATI : MUFTI


IPOH: Mufti Perak, Datuk Seri Dr Harussani Zakaria menasihatkan masyarakat Islam di negeri ini supaya berfikir secara rasional dan menerima ketentuan qada dan qadar ditentukan Allah SWT selain sama-sama berusaha menyelesaikan masalah yang timbul.

Beliau berharap seluruh masyarakat Perak menerima keadaan yang berlaku dan menerima keputusan yang dibuat pemerintah (Sultan).



kah kah kah….. kah kah kah… kah kah kah…. kah kah kah




20 ulasan:

joseph kurup berkata...

"sama-sama menyelesaikan masalah yang timbul"...ayatr last tu yang paling power..

pak lebai oi! ni nak selesaikan masalah la ni..dengan cara nak kembalikan penentuan qada dan qadar nya pada kuasa rakyat..

apa punya turrr..la pak lebai ni???!!!

Tanpa Nama berkata...

SALAM,

MUFTI WALAUPUN BERLAKU KETIDAKADILAN DIDALAMNYA?

BOLEHKAH KITA MENERIMA TANPA MEMPERBETULKAN KEKEJIAN YANG DILAKUKAN?

BOLEHKAN DIBIARKAN PENINDASAN DAN RAMPASAN YANG JUGA MENJADI LARANGAN DALAM ISLAM ITU TERUS AKAN DILAKUKAN OLEH PUAK UMNO/BN?

TERIMA KADAK DAN KADAR? SEBAB APA? SEBAB BOSS PUNYA PASAL?

MUFTI TAKKAN TAK NAMPAK APA YANG BERLAKU? TUTUP MATA SEBAB BOSS BAYAR GAJI CUKUP?

HATI HATI MUFTI...INI SEMUA AKAN DIPERSOAL MATI KELAK...

APA MUFTI CAKAP NI?

Tanpa Nama berkata...

Dia bercakap bukan macam Mufti tetapi bercakap macam Mau Ufti saja nih...

uhang kinchai berkata...

Salam Bro Hisyam...

Zaman Jahilliah org sembah berhala & akhir zaman org akan sembah harta...

The more I study religions the more I am convinced that man never worshipped anything but himself...

rozali53uk berkata...

Terlambat dah bila lunyai, luncai dah terjun dengaan labu-dan labinya apo nak dikato pak belalang Natuntunya nak experimen dengan teori perlembagaan rakyat...Hancus kiri kanan ateh bawah...

Tanpa Nama berkata...

Inilah contoh mufti yang baik dari
kerajaan BN.....semoga berjaya menjawab semua soalan di akhirat nanti. Soalan bocor dah adanuggetatmamai

psychedelicmundo berkata...

Suatu masa dulu aku tgk harusani seorang yg berprinsip, tdak takut pada sapa2 pun apatah lagi UMNO-BN. sayang, nampak sekarang bulu sebenarnya beliau dah muncul. orang-orang agama ni pun perangai macam UMNO-BN.

Tanpa Nama berkata...

BAIKLAH DATUK MUFTI, KAMI MENURUT PERINTAH!!!
( asyik merayu je semenjak dua menjak ni, kesian lak aku tgk, tu mesti tertekan tu.)
Ye lah...kami ni sapa...kami sedar diri...rakyat yg hina dina..OK la..(lece arr tak rock langsung!!).. Dah..jgn fikir lagi datuk, duk fikir2 kang sakit mengejut mcm arwah Ahli parlimen bukit gantang lak..give me 5 datuk!!!!

Tanpa Nama berkata...

ni le dia mufti P ramlee musang berjanggut..semua jaga bontot sultan dan pemerintah je...dulu bile Perak batalkan konsert sureheboh ingatkan kulaan banjar ni hebat la..tapi rupanyer dia hebat selagi sultan dan pemerintah tak terlibat je..

bile kena pada sultan terus lupa pada azab kubur..terus jadi KFC..sehingga menjilat jari..

saya sebagai seorang kulaan berasa sungguh MALU dengan mufti ni.

Mufti rakai..

TS Malaya berkata...

Ustaz,raja alim raja dihormati(tidak disembah)raja penting jangan salahkan qada dan qadar.

Tanpa Nama berkata...

patut kasi anugerah maal hijrah kat mufti ni beb..hahahahaa

Tanpa Nama berkata...

Pendirian beginilah yang buat bangsa Melayu jadi lemah dan lembik. Sikit-sikit nak mengalah dan terima saja ketentuan. Reda dengan qada dan qadar tu memang betul, tapi lepas kita berusaha dan gagal dapat apa yang kita hajatkan. Bukan terus terima je apa yang berlaku.

"SPM dulu saya dapat 10A1, tapi dalam sijil saya tersilap cetak yang saya dapat 3B 7C. Saya reda kepada qada dan qadar ini"

"Petang tadi bos saya cakap gaji saya sebagai seorang jurutera binaan diturunkan daripada RM6000 ke RM350. Saya wajib terima keputusan ini"

Tanpa Nama berkata...

Patek dalam Bahasa Madura = anjing

Pendekar berkata...

jangan di layan saranan saorang mufti bernama mangkuk bin hayun.

perfectwater75 berkata...

salam,

mAufti ini berapa umurnya?
sejak dapat anugerah tokoh maal hijrah, terus dia hijrah...aku memang tak respect sejak dua tahun ni..makin mengarut...Istiadat Pertabalan Jin Sultan Perak pun kira kena ikut qadha dan qadar Allah ke? Bodoh punya olang!!!

akira8047 berkata...

SALAM,

kalau sultan titah supaya org pompuan tak payah tudung macam bini dia camna pulak tuan MUFTI.

"KEPUTUSAN PEMERINTAH WAJIB DI TAATI"

elok tuan MUFTI ikut aja... bior idung dicucuk oleh gerombolan United Malays Nasional Organizionism

Tanpa Nama berkata...

bercakap memang pandai..
asal mufti/ustaz/lebai/imam bergerak xsehaluan ataupun ala-ala neutral dh mcm2 die kene sembur. padahal die cube jernihkan keadaan..
adoyai, aku pon marah tp dh sampai sanggup derhaka pada sultan. xtawla aku nak cakap ape..aku pun malu..kalo sorang dh start. xpercaya ko tunggula. mesti bende alah ni jd lg teruk dr skrg..
think now for tomorrow

Farouk berkata...

Apa yang Mufti cakap tu betul. Takkan Mufti cakap benda yang betul pun korang nak hentam? Cakap siapa lagi yang korang nak hormat? Orang alim pun kena dengan korang.. Apa, cakap Anwar dan Karpal saja yang betul dan tak pernah salah? Bawak bertaubatlah banyak-banyak...Dunia ni tak lama dah...

Tanpa Nama berkata...

Agaknya Mufti kecewa dengan saranannya ditolak agar PAS bergabung kuasa dengan UMNO ketika pilihanraya lalu. Bila UMNO dah dapat balik kuasa dengan cara haram, mufti pun naik bangga megah diri kerana orang-orangnya nak naik takhta semula. Hebatnya dia selalu mendoakan zambri agar sentiasa selamat. Rupanya untuk Nizar tak ada doa darinya. Ikut suka mufti la oii. Tongkatlah dunia ini dengan kehebatan tuan.

kuda laut berkata...

mufti pengampu