Ahad, 8 Mac 2009

PPSMI: MEMORANDUM BANTAHAN KE SETIAP NEGERI - mStar



GOLONGAN CELAKA MAHU TERUSKAN PPSMI
-Harakahdaily

"Tindakan tersebut merupakan satu perbuatan menipu bangsa sendiri." Iklan

Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Haji Hadi Awang mengelarkan mereka yang masih mahu meneruskan Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) sebagai golongan celaka.


woit…GEROMBOLAN NAPA TAK BERANI BUAT LAPORAN BILA DI PANGGIL GOLONGAN CELAKA…. kah kah kah..

kah kah kah… BENGALI PAKAI KERUSI RODA BERANI GEROMBOLAN TUNJUK HERO… kah kah kah…

woit… BUATLAH LAPORAN POLIS….BILA LAGI.. kah kah kah…


MEMO AKAN DIHANTAR DI SETIAP NEGERI


Memorandum membantah pelaksanaan dasar Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Ingeris (PPSMI) berkemungkinan akan turut diserahkan kepada Sultan dan Yang Dipertua Negeri setiap negeri.

Pengerusi Jawatankuasa Induk Gabungan Mansuhkan PPSMI (GMP), Datuk Dr. Hassan Ahmad berkata, pihaknya menerima cadangan tersebut sebagai langkah meneruskan usaha membantah pelaksanaan PPSMI.

"GMP ada menerima cadangan supaya memorandum yang diserahkan hari ini kepada Yang di-Pertuan Agong turut diserahkan kepada Raja, Sultan dan Yang Dipertua Negeri masing-masing.


kah kah kah… APA JADI DENGAN MUNKEE BAHASA PERDANA?... kah kah kah…

woit…. ATAU KERETA PERDANA ?.... kah kah kah

kah kah kah…TERUS KAN… TERUS KAN… BAWA KE SELURUH NEGARA…kah kah kah

woit... MUNKEE MADEY APA CERITA ... INI BERAK DIA... DAH KERING... KESIAN RAMAI KENA BASUH BERAK KERING MADEY... kah kah kah




3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam abang isham,

zaman muda saya telah dituakan oleh madey kutty.

pundek argok betoi madey ni !!!

tok iskandar berkata...

Tok nak ulas sikit tentang GMP atau ringkasnya Gabungan Mansuhkan Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris.

Impak bantahan PPSMI semalam oleh lebih daripada 100 ribu orang yang diketuai oleh Bekas Ketua Pengarah Dewan Bahasa dan Pustaka(DBP dan mantan duta Malaysia ke UNESCO,Datuk Dr Hassan Ahmad telah mendapat liputan luas dalam dan luar negara.

Dokongan kuat daripada Sasterawan Negara Datuk A.Samad Said dan tokoh ilmuan seperti Profesor Emeritus Datuk Dr Nik Safiah Karim,Prof Emeritus Abdullah Hasaan,Dr Shaharil Mohamad Zain dan berpuluh-puluh lagi tokoh akademik dan cendekiawan menjadikan gerakan ini digeruni kerajaan UMNO-BN sehingga terpaksa mengerahkan FRU menangani arus kebangkitan pejuang-pejuang bahasa Melayu.

Lebih menakutkan Pak Lah ialah GMP telah mendapat sokongan terbaharu daripada Majlis Permuafakatan Persatuan Ibubapa & Guru Nasional (PIBGN) yang mempunyai 8000 persatuan PIBG di seluruh negara. Pihak Suara Rakyat Malaysia(SUARAM) bersama 53 persatuan lain.Ini belum dikira Dong Zhong dan Persatuan Tamil.

Apabila tokoh cendekiawan Melayu sanggup turun ke jalan berdemo dengan rakyat jelata dan terpaksa menerima bahana gas pemedih mata yang dilepaskan oleh FRU,hilanglah maruah UMNO yang selama ini mendakwa memperjuangkan nasib bangsa Melayu sedangkan golongan yang ingin memperjuangkan bahasa Melayu ditangkap dan dimasukkan ke dalam lokap.

7 Mei 2009 adalah satu trajedi buat UMNO kerana sanggup mengarahkan FRU bertindak ganas terhadap bangsa sendiri,bangsa Melayu yang hanya ingin berarak ke Istana Negara untuk menzahirkan bantahan terhadap PPSMI.Rejim Yahudipun tak berlaku ganas terhadap bangsanya sendiri.Sekarang rakyat dapat melihat sendiri PDRM sanggup bertindak keterlaluan sehingga melepaskan gas pemedih mata ke dalam masjid negara.

Pak Lah patut merasa malu dan sebagai PM,sepatutnya beliau mengarahkan Musa Hassan dan Ketua Polis KL meletakkan jawatannya.Kenyataan akhbar Pak Lah mendesak agar isu PPSMI ini diselesaikan segera sebelum menjadi lebih serius mengugat peluang Hishamudin memenangi perebutan naib Presiden UMNO dan ramai yang meramalkan sepupu Najib ini akan kalah dengan teruknya.

Tok faham mengapa Pak Lah cukup berlembut.Krisis politik di Perak,Pak Lah tak mintapun diselesaikan segera.

Sebenarnya Pak Lah sekali lagi ingin memperalatkan Pakatan Rakyat untuk menyokong usulnya menubuhkan Suruhanjaya Penambahbaikan Polis.Kali ni tok harap MP-MP Pakatan Rakyat jangan sokong kerana Suruhanjaya Perlantikan Hakim dan SPRM yang ditubuhkan baru-baru ini setelah mendapatkan sokongan MP-MP Pakatan Rakyat telah gagal berfungsi dengan baik dan sebaliknya memihak kepada UMNO.

Pak Lah memerlukan majoriti 2/3 daripada ahli parlimen untuk menubuhkan suruhanjaya penambahbaikan polis.Tok percaya jika helahnya ini terlaksana,Musa Hassan akan dilantik menjadi Pengerusi Suruhanjaya ini.

UMNO tak kira ketuanya Pak Lah ataupun Najib tetap sama cuma cara mereka menipu rakyat yang berbeza.

Keylee Daud berkata...

kekeke...pakai drypers ka heybaby?...