Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 14 Mac 2009

PULANGAN SIMPANAN UNTUK HARI TUA HANYA 4.5%? - mkini



Dijangkan pulangan simpanan KWSP untuk tahun 2008 haya 4.5%.

Ini dinyatakan oleh Setiausha Kesatuan Pekerja Bank – NUBE – Saudara J Solomon.

Ini adalah berita buruk dan amat menghairan kerana selama ini dana simpanan KWSP ini di jaga dan di jalankan dengan berhati-hati.

Pertanyaan mula timbul kenapa pulangamn percaruman dana KWSP selalu lebih rendah dari PNB.

Secara resmi pulangan pencaruman ini masih belum di beritahu kepada umum oleh Nor Muhamad Yacob.


kah kah kah.... SIAPA KENCING SIAPA ?.... kah kah kah

kah kah kah... SIAPA SUDAH REMBAT ?.... kah kah kah




5 ulasan:

uncle_abu berkata...

dana 60 billion?????
jeng..jeng..jenggggg!!!

jebatderhaka berkata...

wah kah kah....

nie cerita lawak mr bean...

nie cerita lawak yang paling ulung dlm abad ini....

kah kah kah....

Sudin berkata...

Dey zainal rompak !
Lu banyak senyap sekarang ha.....

6.0% tolak 4.5%
maka 1.5% telah dirompak oleh gerombolan......
satu untuk aku,satu untuk kau,
2 untuk aku,2 untuk kau.......
Sudahlah gerombolan.........
kalau rompak 0.5% pun dah boleh buat modal untuk pilihanraya dan beli orang(ADUN)

PR patut siasat kenapa pulangan 2008 ?
Pengumuman KWSP quaterly 2009 !
Amalan zalim KWSP harus disekat !

Hutang negara berapa ?

Berapa banyak lagi gerombolan hendak rompak harta rakyat/pekerja sebelum mereka bungkus ?
Rakyat harus bangkit menentang kezaliman puak-puak gerombolan ni!

Jidin berkata...

Ini juga berlaku pada Tabung Haji semasa time Mahadir jadi PM dulu...
Sebelum dividen Tabung Haji kena songlap ... aku masih teringat lagi ... paling tinggi 9.85%(p.a) disuatu ketika ... (lebih tinggi pada ASB/ASN pada masa tu) ....

tup tup ...... ada memba penyangak yg dok control harta khazanah rakyat (termasuk si paling penDiam punya menteri sapu kewangan masa tu)... dgn tak semena2 dividen Tabung Haji turun mendadak ... kena pulak kebetulan ada penyelewangan oleh orang dalam kunun ... maka menurun mendadaklah dividen Tabung Haji.... hancussssss!!!!! mau tak .... semua pakat kaut ... cedok ... sapu .... songlap habih .....
LINGKUP!!!! HANCUSSSSSS!!!!!

Semua pakat main sambaq atau getu sana sikit ... getu sini sikit ...gerit sana sikit ...gerit sini skit ... lawak2 berlambak2 jugak tu ... mcm depa dok sapu duit 'toll punya collection' jugak la ... menteri tu nak habuan untuk dia 10sen (sekupang) ... kroni2 depa plak nak habuan 5sen (limaret) pun dah lebih pada cukup apa? ... lama2 pakat dok naik meningkatlah duit kat 'toll-gate' tu .... sabit pun kadang2 aku pun naik heran apa pasai pengguna kena bayaq sebanyak RM1.10 la (tidak round figure RM1.00)... ada pecahan plak ..RM1.20 la ... RM1.30 la ...Itu sebabnya pasai pakat dok mintak habuan masing2 lah tu ... sekupang la ... lima duit la ...(sekupang untuk kau ... sekupamg untuk aku ... limaret untuk kau ... limaret untuk kepala bapak kau...dan seterusnya....). Buat kira congak ambik la .... satu kereta dia collect sekupang ... kali tengok la ... dlm sehari berapa ribu ribu ribu kereta kena bayaq toll tu ... mau tak kayaraya puak2 tu .... semua tu lintah darat dlm segenap hal ....

Yg kes dividen Tabung Haji tu hangpa Ingat tak? Tak kan tak ingat kut?

Tapi puak2 Mmelayu yg dok jadi penyimpan di Tabung Haji tu semuanya al betoi al bendoi belaka ...kononnya rezeki banyak tu saja yg Tuhan bagi ... redha aje le...

Melayu yg dok di kampung2 dok kena tipu ... dok kena main memanjang laaaa .... Melayu yg dok di bandar2 pun apa kurangnya? ... kena jugak .... kena tipu idup2 ...
kata matsaleh ...IN BROAD DAYLIGHT.

Tanpa Nama berkata...

macam mana tak dapat 4.5% ajer 6o billion dah masuk poket budget ransangan ekonomi umno