Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 5 Mac 2009

SIDANG DUN BAWAH POKOK : NEGARA DITERTAWAKAN- m star


KOTA BHARU: Persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak yang diadakan di bawah pokok, semalam, adalah sesuatu yang amat memalukan dan mencalar imej negara di mata dunia, kata Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Syed Hamid Albar.

Beliau berkata persidangan tergempar 27 wakil rakyat pembangkang terdiri daripada PAS, DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) di luar Bangunan Perak Darul Ridzuan itu membayangkan kepada orang luar seolaholah rakyat negara ini tidak memahami undang-undang.

"Tak ada dalam dunia ni, orang buat persidangan bawah pokok, orang tertawakan kita, seolah-olah kita ni tak faham (undang-undang). Kita mungkin tak setuju kita tak lagi jadi kerajaan tapi ada proses-proses lain yang seharusnya diambil.

"Saya rasa geli hati, dalam masa sama, timbul sehingga tahap nak berkuasa walau dengan apa cara sekali pun. Ini tak bolehlah, nak berkuasa mesti ikut undang-undang," katanya kepada pemberita pada Majlis


kah kah kah…. BARAL JILBAB TAK SEDAR DIRI… kah kah kah

woit… MUNKEE JILBAB …. KAMU YANG KENA KETAWA KERANA BODOH MACAM BARAL … kah kah kah…

woit… MUNKEE JILBAB … TAK BACA SEJARAH KE…. BERAPA BANYAK PERSIDANGAN DI BAWAH POKOK TELAH DIADAKAN.. … kah kah kah…

kah kah kah… YANG AMAT MEMALUKAN NEGARA IALAH BAGIMANA MUNKEE JILBAB NI DAPAT JADI MENTERI…. INI YANG MEMBESARKAN KEMALUAN NEGARA..kah kah kah



19 ulasan:

keylee daud berkata...

dunia apa nak malu,dunia bukannya hidup pun..kakaka...lagi malu kena "raba" ....kakakka...

Tanpa Nama berkata...

Baghal jilbab terkutuk tak sedar diri..

Sedap main cakap je negara ditertawakan..mana dia tau orang ketawa? siapa yg ketawa? siapa nama org yang ketawa tu? dia orang negara mana? mana bukti yg org tu ketawa?

Kalau main cakap je semua orang pun boleh

Che berkata...

Bai'ah Ridhwan pada zaman Rasulullah S.A.W pun dibuat di bawah pokok juga...sama la kes dengan camni..mesyuarat untuk menentang satu pihak yang zalim

soyawesome berkata...

terbaik...

INI YANG MEMBESARKAN KEMALUAN NEGARA kah kah kah

FYI TT... kemaluan negara tak besar pon.. kalau besar dah lama kerajaan terima kenyataan yang dia kalah PRU2008... kah kah kah.. ini sampai rasuah balik nak dapat perak.. lepas tu tuding-tuding jari kes lembu..? guna media tipu rakyat..? apekahhhhh...?

kalau kemaluan besar.. confirm laa terima kenyataan dengan hati terbuka.. berani bagi tau benda betul.. kah kah kah..

jawa peranakan berkata...

rasulullah dulu pun pernah bermuzakarah di bawah pohon tamar..

Tok Ketua berkata...

Woi Botak Jilbab..
Kamu dan jadi gila babi ke?
Menteri Mungkee ni la paling binggai.. otak sama level dengan Ali Rustam, Nordin Kordi, dan lain-lain mangkuk ayun gerombolan..

Kamu memang bangsat punya menteri..
Hang tak baca sejarah ke..?
Wooo Sebab hang memang bodoh..
Celaka lah kamu dan seluruh ahli gerombolan kamu..amin.

Muka macam bangla jual kapet
ni pun orang johor pilih jadi
wakil.. Woi..Mamat Botak ni bodoh
mana layak, camna la korang pilih dia...korang memang gerombolan yang banggang dan bodoh..maakan taik punya melayu umno..

kahhhakkk ppthuiiii..

Tanpa Nama berkata...

Memang menteri UMNO nie tak belajar sejarah mereka lupa yang ditertawakan itu adalah mereka....bukan setakat kat malaysia saja malah seluruh dunia mentertawakan mereka.....biar macam mana habat sekalipun mereka sekat namun demokrasi tak akan mati....

Kesian aku tengok nasib orang umno nie yang punya menteri yang bodoh dan buta sejarah...

MT JIlbab BADUT berkata...

Woi Mt Jilbab yang memalukan ialah sinaran daripada kepala botak u bodoh.masa repoter nk ambik gambo u kepala lu lutsinar sakit mata la bangsat yemeni.kalau sidang bawah pokok memalukan.lagi malu satu dunia ketawa tengok undang-undang ISA pundek lu.kalau aku jumpa ko bahlul jilbab aku nak lempang muka ko sampai ko lari balik negara asal ko.

fredo berkata...

ble tgk komen jilbab ni smalam, aku da agak da pe yg ko akan counter..

haha!!

da agak da!!!

jilbab sepat!

Tanpa Nama berkata...

ngko sendiri yg super-imposed pulau batu putih, kemudian dgn info minister dan errection nya. Itu lagilah diketawakan, bodoh!!!

Tanpa Nama berkata...

ngko sendiri yg super-imposed pulau batu putih, kemudian dgn info minister dan errection nya. Itu lagilah diketawakan, bodoh!!!

Tanpa Nama berkata...

memangpun patut diketawakan..ada hotel, bilik mesyuarat DAP dekat2 tak pulak pigi..ni nak juga pilih bawah pokok..saja nak raih simpati..asyik2 dorang saja betul..Sultan da buat keputusan..apa lagi nak kecoh2..ingat sultan bodoh ka tak tau bezakan yang kaca atau belian/ yang baik dan atau buruk / yang bermanfaat dan tidak bermanfaat..korang pikirlah baik2(kata nabil)..

kucingsiam berkata...

meow~

Apa, pak menteri ini tak punyai kemaluan kah? Sendiri punya orang bikin malu mau tuduh orang lain kah? Lu tadak kemaluan kah botak?

Tanpa Nama berkata...

Jilbab Botak Baghal kata, bersidang bawah pokokk memalukan...makan duit rakyat tak memalukan...rompak harta negara tak memalukan...

Tanpa Nama berkata...

hooiii...engko rampas perak macam perompak lepas tu engko kata engko declare memerintah, duduk bawah ketiak sultan, sepit celah kangkang polis engko seliat hakim mahkamah..ini semua org dalam dunie tau. Seluruh dunie tertawakan engkau...baghal - Megat'd terawih

jebatderhaka berkata...

aku ingat nak tumpang sekaki la baling tahi@ maki@ sumpah mamat jilbab ni tapi bile aku baca seluruh ulasan kat dlm nie ati aku jadi sebak....
mak aku kata bile diri kerap di hina di maki cerca org itu idupnye sial..mak aku cakap lagi org tu baek bunuh diri kalu tak 1 keturunan kena sialnye...iye ker???...dulu kan banyak pantang.....pantang tu la pantang ni la..nie kes langgar pantang la nie....sian...

Tanpa Nama berkata...

Salam bro Isham,

I salute MB Nizar for his bravery to go against nature and still conduct the meeting even under a tree. What I still regret is hearing the other org melayu who thinks this is what politik jalanan or politik murahan is all about. This is what I hate about my own race. Now, did MCA says the same thing to DAP if Lim Guan Eng to conduct the same meeting in Penang? I don't think so. See Elizabeth Wong's case? MCA ladies defended her while UMNO said it was her own misconduct that leads her to such trouble. Is this the kind of people that we want to lead us? I simply can't stand it anymore. Even worse my own lecturer with a PHD to be proud of is against Nizar and PR. I'm ashamed while other races (chinese and indians) are so well aware of what's going on with the political situation, no matter how low their education is, they are able to understand and see the real picture of it. I'm so frustrated and felt awful about this. I hope and pray to Allah to open up these clogged minds and start seeing the real thing. The truth.

-pisang susu-

Johan berkata...

woit munkeee jilbab bangang,dunia ketawakan kau masa kalah kes hak pulau batu puteh kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

baghal jilbab ni memang bangang,bahasa istana pn xth,wat malu je,dunia ni ketawakn kerajaan malaysia yg bangang ni,nak bersidang dewan ditutup dgn macai2 najis..camane!!?..cuba dewan tu dibuka xkn nk bersidang bwh pokok..bodoh btl jilbab ni..bersidang bwh pokok pn nak malu..lain la wat entot2 kena tangkap ka bole la malu..baghallll!!!