Jumaat, 27 Mac 2009

TUDUHAN TERHADAP ISTERI ROSMAH : PAS CABAR KERAJAAN SAMAN MEDIA ASING - harakah



BILA NAK SAMAN ?


Presiden PAS Tuan Guru Abdul Hadi Awang mencabar kepimpinan negara ini untuk mengambil langkah berani dengan memulakan tindakan menyaman media-media cetak dan internet antarabangsa berhubung tuduhan Timbalan Perdana Menteri Malaysia dengan pelbagai kes rasuah dan jenayah.

Katanya tindakan saman ini adalah perlu supaya imej Malaysia yang tercalar akibat berita yang sangat memalukan ini dapat dipulihkan.

"Sekiranya tindakan saman ini tidak diambil, maka sebenarnya maruah dan masa depan negara akanmenjadi bahan momokan masyarakat dunia," katanya dalam satu kenyataan media kepada Harakahdaily sebentar tadi.

Antara media asing yang menyiarkan berita berkaitan salah laku Najib Razak yang dikatakan bakal mengambil alih tampuk kepimpinan negara ialah akhbar LIBERATION yang berpangkalan di Perancis, THE NEW YORK TIMES, INTERNATIONAL HERALD TRIBUNE. TIMES ON LINE, SUNDAY TIMES OF LONDON, THE TIMES OF INDIA, THE AUSTRALIAN, KOMPAS INDONESIA, THE NATION THAILAND, dan NINEMSN.

Kata Ustaz Hadi penyiaran berita seperti demikian adalah sangat memalukan seluruh rakyat dalam sebuah negara yang berdaulat ini.



12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

saman jgn x saman...
tp ade teloq ka org y nk saman 2...

Tanpa Nama berkata...

NAJIB MANA BERANI.... DIA NI KAN DUDUK KAT BELAKANG KAIN ROSMAH... AGAK2NYA DIA SANGGUP KE PERGI KE NEGERI MAT SALLEH, MASUK CHURCH PASTU BERSUMPAH DGN KITAB BIBLE? TAK PUN PEGI KE INDIA BAWAK GURU JI AND BERSUMPAH DGN NAMA GURU JI DIA YG DIA TAK BERSALAH....? NI LAGI SENANG DARI SAMAN SEMUA ORG TU! YELAH, KAT SANA HAKIM, POLIS PAYAH SIKIT NAK BAGI UNDER TABLE...

Tanpa Nama berkata...

kelmarin mak limah terkangkang.. smlm pak ghani pulak tertonggeng..

Tok Uban berkata...

Itu sebabnya depa gantungkan harakah dan suara keadilan...sebab depa tahu...harakah dan suara keadilan akan ambil berita dari akhbar tu...

Nak harapkan akhbar kat sini siarkan?...tak akan punya...akhbar kat sini hanya boleh siarkan berita yang baik-baik aje...nak tunjukkan pemimpin kat sini macam malaikat....

Tanpa Nama berkata...

Mana nk taruk muka wa,ka,ka oiii Mt Mongol tak malu ker?ko mana ada malu?ha,ha,ha woi lagi baik ko tak yah jadi PM arrr aku yang malu la woii negaru aku diperintah oleh seorang bacuk yang penuh skandal dan rasict cam ko woii mat mongol.Orang yang gila kuasa cam ko mana rasa bersalah?jangan nk malukan agama.bangsa dan negara kita kt muka dunia la wei mat mongol.ko ni raja segala raja rasict.raja pembunuh,raja korupsi,raja burit tuiiiii!

Tanpa Nama berkata...

NAJIS dan barisan pentadbiran baru UMNO akan buat PEKAK akan seruan ini. Pakar-pakar bodeknya akan mula merapu dan bercakap kosong tapi penuh semangat dan vokal untuk menggambarkan akhbar-akhbar asing itu ada niat dengki, iri hati,ada konspirasilah, Barat nak hancurkan Malaysia dan pelbagai 'nonsense', sama seperti mereka nak berbicara akan 'perubahan' untuk menyesuaikan citarasa orang muda. Apa dia 'perubahan itu tapai semua nak kejar, jangan terlambat dan jangan lupa perlu diubah sebelum diubah, malangnya apa benda perubahan itu? Nak pancing semula dengan taktik atau cara baru agar orang muda boleh terima "ketuanan melayu?" yang orang muda dan masyrakat luas yang sudah tidak boleh terima? Sampai saat ini tak dikupas. Sikit punya boring!

Tanpa Nama berkata...

Kalau negara ini masih ada daulat, tak akan ada akhbar antarabangsa berani menyerang bakal PM kite, kah...kah...kah....daulat apa kalau orang-orang atas bergelumang dengan tahi.....hehehe

Tanpa Nama berkata...

mane brani beb.. dgn bangse sendri bley ar pijak pungkok.. konpem klh ar.. haha.. KERAJAAN MALAYSIA GAGAL DALAM KES SAMAN.. haha.. pindah Nepal weit..

Tanpa Nama berkata...

Semua telah di atur.Naib presiden yang empat memang tak disukai oleh ahli umno.Nak nampak cantik lagi,diselit orang Sabah seorang,supaya nampak majmuk.

Kenapa MT semua MB tak dapat,MB yang kalah PRU je dapat(Mahadzir Khalid)...korang tak pikir ke..ini semua telah di atur oleh tentera tentera Mat Monggol..

-Perisik PWTC

Khun Pana aka johanssm berkata...

Ada kes! Mintak lah guni patail pakai akta Sedation saman media asing..hahaha

Ada Kes! Mintak lah Polis diKopi O Malaysia tangkap media asing tanpa waran..hahaha

Ada kes ! Mintak lah Botak Yemen pakai akta ISA tangkap wartawan asing..Hahaha

Ada kes ! Mintak lah jawi/jais/jakun/mais/mawi/mawar dan sawi buat wartawan asing buat sumpah bahawa itu semua berita palsu...hahaha

Ada kes! Mintak lah Kdn gantung permit cetakan media asing...hahaha

Ada kes! mintak lah asp todi longan jemput wartawan asing pergi makan kari kepala ikan di balai brickfields...janji wartawan asing akan hilang esok hari...macam P.Bala...hahaha

Ada kes ! mintak asp Gan buat lagi "Cut and Paste" untuk buat laporan polis di balai Dung wangi terhadap wartawan asing...macam "cut and paste" terhadap Raja petra...hahaha

Atau mintak VKLingam pergi kau tim..hahaha...Korek,korek ,Korek

Tanpa Nama berkata...

Budak2 sekolah dipaksa belajar matematik sains dlm Bhs ANTARABANGSA.. Elok juga bakal PM kita didedahkan kpd ANTARABANGSA. Baru seri satu sama..Haahaaa!!!
Takkan nak biarkan budak2 sekolah ja tension.. Pemimpin pun kena jugak la.

Si Tampok Manggis berkata...

suruh Najib Saman surat khabar korea ni sekali

http://www.koreatimes.co.kr/www/news/opinon/2009/03/195_41954.html