Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 27 Mac 2009

KATA KATA HIKMAT


SATU LAGI


Perwakilan dari Perak - Khusairi Abdul Hamid:

Sehubungan itu, beliau menyarankan supaya pegawai kerajaan menjalani kursus supaya menjiwa Umno.

kah kah kah... GONE MENTAL TOO MUCH KEPALA IKAN... kah kah kah



22 ulasan:

Abuarif berkata...

UMNO!Kamu yang lemah,ahli-ahli yang tak menjiwai perjuangan UMNO.Kamu rasa kamu ramai kununnya 3.5 juta ahli.Indikatornya tak menghayati perjuangan..yuran RM 1.00 pun susah nak keluar.,hanya harap masuk ribu-ribu aje.Satu lagi indikator apabila pilihan raya..ahli berebut upah kerja bukan perjuangan.Khusairi,saya rasa ramai pegawai kerajaan yang cerdik,jangan bil nak pengaruh nak guna pegawai kerajaan.Bila dapat kuasa atau jawatan pegawai kerajaan yang bekerja ikut peraturan atau GO akan jadi mangsa kerakusan kuasa.BYE..BYE..UMNO.

Sudin berkata...

Buat malu orang Perak !
Ni sebab banyak makan nasi ganja kat bus stand tanjung rambutan le ni.
Bodoh punya perwakilan !
Anak-beranak jadi penghulu.
Tanah kat Perak bagi kat anak-beranak,cakap auta keling.

Banyak makan tempoyak dan belacan.
Nak kena sekeh kepala budak ni !

khairulnizambakeri berkata...

Bodoh.
Pegawai kerajaan bukan pegawai UMNO.
Fahaman kolot bahawa civil servant semuanya perlu bermazhab gerombolan - malangnya masih tebal.

Mamai berkata...

hahahah kursus jiwai umno hahahaha macam kursus nak nikah plak....saper tak lulus kursus tak boleh kerja gomen hahahahahaha

Hamba berkata...

Whaa...apa kebenda nye ni??? UMNO ni agama baru ke??? Boleh nak paksa2 orang menjiwai UMNO pulak....Tah mana ajaran sesat si mamat ni belajar agaknya...Jangan2 belajar dgn Guru JI kot? Nanti orang solat menghadap kiblat dia sembahyang mengadap PWTC... kalah ajaran kerajaan langit Ayah Pin... Ajaran baru UMNO, ajaran ayah JIB PIN BOM.

keylee daud berkata...

kepala ikan ka kepala udang..berak2 letak atas kepla..kekeke

IndukYati berkata...

macam takdo idea lain lagi dah,...menjiwai UMNO....busuk lagi membusukkan,macam hampehhh!!!

Tanpa Nama berkata...

apa dia ingat semua kerja kerajaan kena sokong umno....bodoh perwakilan itu...bebal kecik tamau mampus besaq menyusahkan orang....macam umno yang bagi gaji tiap bulan kat govt servant...bodoh bebal tuli

Zolkharnain Abidin berkata...

Jom kita tepuk ramai-ramai untuk parti 'tepuk ramai-ramai'....

Tanpa Nama berkata...

Macam ni boleh dipilih jadi wakil ?

Ingat kerajaan hak milik mutlak UMNO ke ?

Banyak fius rosak pemimpin diorang ni

Sarjan Lama berkata...

Apa dia ingat gaji pegawai kerajaan UMNO yang bayarke.... Bodoh piang.....

feudalistik berkata...

2 perkataan untuk mamat kusairi yang ingat negara ni umno punya:

bodo sial!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Lepas ni kalau korang dapat baby tak payah buat surat beranak..

Terus isi borang UMNO..

Kah kah kah....
Kih Kih Kih...
Bom bom Bom...

Tergolek2 dan terkentut2 aku dengar....apalah punya idea....

mAT LAJU-LAJU berkata...

khusairi ni pon satu hal..malukan slim river je..ko jgn masuk besout weh!!!aku pukul nnti

Tanpa Nama berkata...

siapa mamat @ mamak ni????
perwakilan mana bodoh sangat ni?
bahagian mana dia ni?
orang2 gerombolan bahagian dia ni semua bodoh macam dia ni ke?
Oii...bodoh...
kerajaan bukan hak umno la, tak caya tunggu PRU 13 nanti!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

laaaa.....idea cam ni pon ada....kesian kat parent dia...dapat anak terencat akal

Tanpa Nama berkata...

Mamat ni terjun dari planet mana? Bukan pegawai KERAjaan kot, dia tak pernah dengar BTN ke? Lembu kan buta warna tapi yang buta perut...hau hau hau hau

Tanpa Nama berkata...

kehkehkeh btn x cukup ker - wa penah pegi wa tau ler

SL Chan berkata...

selain dari perkataan BODOH,BANGANG,BAHLOL,RENCAT...MORON,IDIOT,STUPID,CRAZY, "SOHAI", "SIAU", "NGONGKOW","CHUNPEK".....

L700 berkata...

Ini bukan omong kosong.

Semalam semasa dalam mesyuarat pengarah-pengarah sebuah jabatan kerajaan, ketua pengarah telah memberitahu bahawa najib sedang berusaha untuk membendung pengaruh PR di kalangan kakitangan kerajaan. Mengikut kajian, semasa pilihanraya lepas, kira-kira 60% kakitangan kerajaan menyokong PR.

Najib sedang menghantar konco-konconya ke semua kementerian dan jabatan kerajaan untuk memantau perkembangan ini.

cuma ada satu perkara menarik. salah satu soalan yang diaju adalah apakah yang kakitangan kerajaan mahu dari Najib. jawapan paling banyak diterima di kalangan pengarah ini adalah supaya Najib hormati institusi kerajaan dan tidak menggunakannya untuk kepentingan sendiri. Ada juga cadangan supaya kuasa membuat dasar kerajaan dikembalikan kepada kakitangan kerajaan kerana hakikatnya kakitangan kerajaan yang akan melaksanakannya. kalau dasar-dasar ini dibuat oleh pak menteri dan orang politik, akhirnya semua dasar ini hanya untuk kepentingan politik mereka semata-mata.

ramai kakitangan kerajaan yang sebenarnya berada di tengah-tengah dan tidak suka dipergunakan oleh sesiapa untuk kepentingan politik. kerana asasnya kakitangan kerajaan berfungsi untuk berkhidmat kepada rakyat tidak kira siapa mereka. tapi akibat pengaruh politik dungu pemimpin sekarang, segala urusan kerajaan jadi kucar kacir dan akibatnya dituduh oleh ramai pihak sebagai menyokong parti pemerintah dan lain-lain.

perlu juga ingat bahawa kakitangan kerajaan berkhidmat untuk kerajaan yang memerintah namun tidak semestinya menyokong parti politik kerajaan yang memerintah. itu yang nampak dalam mesyuarat ini. ramai antara pengarah ini lebih bersikap neutral dan mahu laksanakan kerja mereka seadil mungkin.

namun, konco-konco najib sudah turun padang. mampukah pengarah-pengarah ini bertahan di tempat mereka atau bakal jadi kambing hitam dalam kes rasuah, dihantar di ceruk dunia dan banyak lagi yang bakal menjejaskan karier mereka?

salam.
kerani kecil saja.

Hang Entah berkata...

Mamat tu tak belajar Undang-Undang Pentadbiran.

Usul:'neng kali sebelum berbahas baca M.P Jain 'Admistrative Law in Malaysia and Singapore' dulu.

Rocky Din berkata...

PERWAKILAN MACAM NI PUN ADA?