Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 7 April 2009

JANGAN JADIKAN PILIHANRAYA KECIL PLATFORM NILAI PM BARU - melayau

JANGAN JADIKAN PILIHANRAYA KECIL PLATFORM NILAI PM BARU - melayau


SEJAK awal-awal lagi iaitu ketika dinobatkan sebagai Presiden UMNO ketujuh, Najib mengaku mengenai tanggungjawab berat yang menantinya. Penuh ujian dan cabaran. Bukan sedikit beban yang perlu harungi oleh beliau.

Selepas mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri, pentadbiran Najib bakal berdepan dengan tiga pilihan raya kecil. Sesetengah pihak mula menggembar-gemburkan bahawa pilihan raya kecil ini merupakan "medan pertama ujian untuk Najib".

Kata mereka, kemenangan atau kegagalan Barisan Nasional di Bukit Selambau, Bukit Gantang dan Batang Air menjadi penentu kepada kemampuan Najib menerajui negara. Memang benar tiga pilihan raya kecil hari ini merupakan ujian pertama untuk Najib.

Tetapi rasanya tidak adil untuk menjadikannya sebagai kayu ukur bagi menilai kemampuan beliau mentadbir negara.


kah kah kah… INI MACAM BERITA NAK KALAH AJE…kah kah kah

kah kah kah… BUKAN REFERENDUM ?.... kah kah kah..

kah kah kah... KALAU BUKAN KAYU UKUR KAYU APA?... kah kah kah

woit... KAYU KONDA KONDI KE?.... kah kah kah



13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Konda Kondi COOL, bro.. Haha..

kucingsiam berkata...

meow~

si haprak mana yang tulis sampah ni? kalau menang, dia orang akan kata ini mandat rakyat kepada PM baru ; kalu kalah, itu bukan platform menilai PM baru. blah blah blah. rakyat ditipu anwar, blah blah blah

perangai macam pondan. tapi kalu berdepan dengan gerombolan, itu memang perkara biasa.

nampak logik relatif mereka?

jintreg berkata...

ini lapuran salah...

3 pilihanraya kecil ni bukan penentu kemampuan najib memerintah...

3 piihanraya ni penentu tahap meluat rakyat dengan mat mongol ni...

itu je..

PRU13 AWAL 2010

Did berkata...

kahkahkah...
KAYU!!!
bulih jadi kayu tunggol.
tunggu je la.

SL Chan berkata...

kalau bukan kayu ukur pasti "dick measuring" kah kah kah....ni sudah jangka akan kalah 2(PR) dan 1(BN)
atau 3(PR) dan 0(BN)

Tanpa Nama berkata...

TOLONG BAGI TAU PLATFORM MANE NAK PAKAI UTK MENILAI PM BARU.ADA KA.AKAI X DE KA.

TIUP TAYAR berkata...

Sejak aku kecil.
Waktu itu parti kapal layar.
Aku telah dengar trick penipuan UMNO.

Demi takhta
Demi harta
Demi wanita

Lagikan ada yang sanggup membunuh.
Inikan menipu dan sumpah palsu.
Inikan rasuah dan jadi lembu.

Referendum ?
Papedum?

Orang kampung tak faham.
Kita pakat fahamkan.

Pemimpin yang pilih kita
atau kita pilih pemimpin.

Rakyat mesti diajar cara pilih pemimpin.Ramai lagi yang kurang belajar macam mana nak TUKAR TIUB KERAJAAN.

amanlegend berkata...

6 buah bas dikepung malam dan subuh tadi. 4 di pekan Kuala Trong, 1 di CALTEX Trong (NBY 9977) dan 1 di simpang Plaza Tol Changkat Jering (BHQ 5155). Semua bas itu dilindungi oleh abang botak yang menaiki Toyota Harrier nombor pendaftaran BGN 6600 dan sebuah Proton Perdana NBD 10.

Dulu kini dan selama-lamanya UMNO menafikan kewujudan rancangan jahat mengupah PENGUNDI HANTU SYAITAN. Tapi sepanjang tempoh penafian itu jugalah setiap hari akhir dan malam menjelang pengundian berpuluh-puluh bas tiba di kawasan pilihanraya dengan cara yang mencurigakan.

Belum pernah berlaku dalam sejarah dunia sejak zaman nabi Adam, bas pelancong masuk ke pekan kecil Kuala Trong pada pukul 3 pagi kononnya nak melancong ke Pulau Pasir Hitam. Pelancong dari Negeri Sembilan itu bercuti beramai-ramai pada hari Selasa! Hari Selasa! sekali lagi, Hari Selasa!

http://perisik-rakyat.com/2009/04/hantu-syaitan-naik-bas-diserbu-petugas.html

Sarjan Lama berkata...

Aku rasa kayu pengukur " Nujum Pak Belalang " kot.... Bukannya betul semuanya temberang....
Kesian kat diakan....

Tanpa Nama berkata...

Presiden umno terbaru tiada nilai....hau hau hau hau

Tanpa Nama berkata...

3 by-election ni bukan platform nak ukurmengukur...
nak ukurmengukur menyusur la north-south hiway kira berapa keping duitsiling kita tabur masuk poket plus dah berbelas berpuluh tahun ni dah sama banyak belum dgn batukerikil depa tabur bikin jalan tu.... atau pegi la masuk hutan ukur & catat berapa besar ukurlilit pokok yg mungkin datukmoyang kita yg tanam dulu setelah berbanyak tahun, sebelum kena tebang dgn towkey2 (atau mungkin sebelum mereka rebah akibat digoyang barisan monyet?)....
mungkin by-election ni sebenarnya platform bas....
sebab kan org umno/bn ni selalu tertinggal bas... selalu ketinggalan keretapi... selalu ketinggalan pemikiran, idea, kreativiti, kefahaman, konsep, dll.... tapi taknak atau malu mengaku ketinggalan atau dah terlambaaattttt....
-average joe-

Tanpa Nama berkata...

rakyaT tak bodoh lagi...provokasi banyak dilakukan untuk mencapai kemenangan...seolah2 pilihanraya nii
PR pulak pemerintah.Andainya PRU13 PR dapat memerintah pastinya bila PRU14 akan berlaku pergadohan dan kematian yg lebih hebat...entahlah
apa nak jadi Malaysia selepas PRU13...DUNIA DAH NAK KIAMAT...???

Tanpa Nama berkata...

Tuan2 , Puan2 dan Purtan2 sekalian ,

Najib hanya boleh diuji dengan kehebatan koneknya mengerudi inul apom Rosmah ... pilihanraya aper ker hal pulak kah kah kah