Jumaat, 17 April 2009

MANGKOK NGOOK



KEPUTUSAN FAIRIS BUKTI PKR HANYA GEMAR POPILARITI
- berita hairan

Tindakan bekas Timbalan Ketua Menteri I Pulau Pinang, Mohammad Fairus Khairuddin meletak jawatan sebagai Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Penanti, menunjukkan tembelang Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang lebih gemar mencari populariti politik, berbanding membantu rakyat.

Ketua Umno Bahagian Permatang Pauh, Abd Jalil Majid dalam satu kenyataan di sini, hari ini berkata tindakan wakil rakyat pembangkang berkenaan juga hanya merugikan rakyat, termasuk pembaziran wang.

"Tindakan beliau (Mohammad Fairus) itu hanya akan menyusahkan dan menghampakan rakyat, selain membazirkan wang mereka.

"Apa yang berlaku itu nyata menunjukkan PKR tidak ikhlas untuk membantu rakyat, malah mereka sebaliknya lebih gemar mencari populariti dalam politik," katanya.


kah kah kah… BONGOOOK MANGKOK NI… kah kah kah..

kah kah kah.. MEMANGLAH PKR GEMAR POPULARITI… kah kah kah…

kah kah kah… BILA PKR POPULAR RAKYAT SOKONG…. BILA RAKYAT SOKONG…. MANGKOK NI TAK DAPAT KONTREK…. kah kah kah…

woit… NAPA NGOOOK SANGAT….. MANA ADA PARTI POLITIK YANG TAK NAK POPULAR…. kah kah kah…

kah kah kah…. GEROMBOLAN SENDIRI SEDANG PECAH KEPALA NAK FIKIR MACAM MANA NAK POPULAR DI KALANGAN ANAK MUDA… kah kah kah…

woit... RAKYAT PALING SUKA ADA PILIHANRAYA KECIL... BANYAK DAPAT MEE SEGERA...kah kah kah..

kah kah kah... JALAN DITURAP...SEKOLAH KENA REPAIR...RAKYAT TAK RUGI...kah kah kah..FULUS MASYOOOK...kah kah kah

woit... TAKUT KALAH CAKAP LAH TAKUTY KALAH ... SENANG KIRA... kah kah kah..



8 ulasan:

luqman berkata...

bagusla bro isyam
biar pakatan ni bersih
asal ade rasuah je,pancung yb tu letak jawatan..no more duit suap or duit kopi...jadi mcm JEPUN,bebas skandal

Tanpa Nama berkata...

ala, yg sebenar mangkok2 tu da takot kena 5-0....

Tanpa Nama berkata...

Rakyat Malaysia semua suka pilihanraya.

Ini kerana bila ada pilihanraya, itu sajalah masa mereka akan diberi sedikit-sebanyak rezeki negara.

Kalau tak ada pilihanraya, haram kerajaan nak kongsi harta dengan rakyat miskin.

Kalau nak baiki jalan, suruh saja ADUN/MP letak jawatan. Nanti bila pilihanraya, nescaya jalan-jalan raya akan bertukar baru.

Kalau tak ada duit dan tak cukup kontrek pun boleh suruh ADUN/MP letak jawatan. Nanti bertimbun-timbun wang dan kontrek akan diagihkan oleh kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

Tindakan Fairus itu adalah baik untu Parti,Negeri, Rakyat dan Negara. Tindakan seperti ini adalah semata mata untuk membersihkan parti daripada rasuah. Jika Parti bersih rakyat, Negeri dan Negara akan mendapat menafaat yang baik. UMNO/BN masih lagi menyimpan/menyorok semua ahli yang rasuah. Apa jadi Rakyat dan Negara menderita kerana Ahli Ahli Rasuah masih dalam Kerajaan untuk mencuri harta rakyat. Contoh nya Ali Rustam yang telah didapati ber rasuah masih lagi kekal sebagai MB Melaka. Habis lah harta Negeri Melaka. Habislah rakyat Melaka. Rasuah akan berleluasa diNegeri Melaka selagi Ali Rustam kekal sebagai MB negeri itu.
Pada hakikatnya kumpulan yang sudah biasa ber rasuah bertabiat memegang kepada jawatan yang boleh membawa rasuah.

Rakyat Penanti harus berterimakasih kepada En Fairus kerana dengan rela mengundurkan diri untuk kebaikan Parti, Negeri, Rakyat dan Negara.

Tanpa Nama berkata...

Pilihan raya sela yang menguntungkan pembangkang memang tidak disenangi gerombolan 'Satu Malysia' kerana semasa tempoh kempen itu nanti habis dikelenseng nanti auta UBN. UBN tahu dia akan kalah teruk, habis wang dan tenaga, kekurangan mereka dilondeh, dan mereka cukup tak syok tapi dek kerana demokrasi mereka kena terima. Mat Sembat kali ini mesti kena teruk sambil Najib terpinga-pinga hairan kenapa dengan bantuan Ezamke, Madeyke, Zambrike,Hisammudn pondan Y2Kke, bekas imam negarake semuanya nampanya tak jalan di PENANTI.Mereka cuma boleh kata"PR main kotor" dan tiada pengalaman dalam rasuah dan putar belit seperti UBN. Hakikatnya rakyat muda dah bo layan UBN.

MIBU BULAN. berkata...

Tak payahlah keluar kenyataan yang memperbodohkan diri sendiri.....
Kalau dah tahu tak boleh menang...bagije PKR menang tanpa bertanding....Inipun menjimatkan wang Rakyat....kenapa ngok sangat.....

Unknown berkata...

cakap aje tak suka lebih suka boleh buka bills kakakakaka sudahlah........bagi walkover aje la ..kesian macik2 mee itik

Tanpa Nama berkata...

Fairus harus berhenti kerana terlanjur perbuatan dan istighfar banyak2 dan maklumkan kepada rakyat akan terlanjuran tersebut dan beri laluan kepada orang lain yg lebih berwibawa dan memiliki akhlak yg tinggi untk memimpin ummahdi Pulau Pinang. Jika Sdr Anwar Ibrahim memiliki fikrah borderless siyasah macam Sdr Isham sudah tentu calon yg terbaik untuk masa depan Pulau Pinang dan Malaysia khasnya, calon yg terbaik adalah Sdr Mat Sabu orang kampong Penanti, Pulau Pinang. Untuk memenuhi tuntutan ini Mat Sabu harus mempunyai missi untuk mengintegrasikan rakyat Pulau Pinang untuk keselamatan dan kesejahteraan semua kaum tanpa perkauman dengan sikap tloransi nilai murni semua agama.

Ja'far Ahmadi