Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 4 April 2009

MCA TUNTUT JAWATAN TPM CINA - mkini



Timbalan setiausaha agung MCA menggesa Perdana Menteri Najib Abdul Razak mewujudkan jawatan timbalan perdana menteri dan timbalan pengerusi BN untuk diisi presidennya bagi mencermin "perkongsian kuasa sebenar".

"Rakyat Malaysia pelbagai kaum telah lama menerima dan memberi sokongan penuh kepada ideologi pentadbrain berasaskan kepada perkongsian kuasa di negara ini
.


kah kah kah ……MAT SEMBAB SUSAH HATI….kah kah kah…

woit….INI LAH ONE MALAYSIA….kah kah kah



5 ulasan:

nami o fish berkata...

Ala apa susah..tengok Singapore relax je.

Speaker Parliament orang Melayu.
Presiden orang India
Perdana Menteri Cina.

No problem,ape kes nak judge orang based on warna kulit ni?

Klu Klux Klan ke?

Khun Pana aka johanssm berkata...

mana bolih?..tentulah tak bolih.
Semua jawatan besar besar dan tingi tingi semua nya umno ponya.
Kalau mca mau tontot , minta lah jawatan Sultan.
mca sepatut minta jawatan jadi Sultan PutarJaya!..hahaha
Baru lah adil.

bodoh ponya Cina! sudah duduk lama dengan umno baru sedar bahawa tak adil.
Koh tsu koon baru jadi sultanah ..hahaha
Semi Value bolih jadi gundek Sultan PutarJaya..hahaha..

Berbelit belit punya cherita bn.
Dulu semua sokong, sekarang semua tibai.
lawan, jangan tak lawan.
Rakyat tepuk tangan ni.

Tanpa Nama berkata...

Di Negeri Perak, penyokong UMNO menuduh Mohammad Nizar menjadi boneka DAP.

Setelah Najib jadi PM, MCA menuntut jawatan timbalan perdana menteri dan timbalan pengerusi BN atas alasan "perkongsian kuasa sebenar".

Kita nak dengar pandangan dan prinsip ahli UMNO dengan "ketuanan Melayu".

jeranggut berkata...

salam hormat..salam tabik..salam sapu kipas susah mati..salam sodok duit masuk poket..peluh tak keluar kaki tak bergoyang nak kater nafas tak juga nafas bau busuk ader..duit tetap masuk poket..

langit dijunjung bumi dipijak..hujan emas ditanah orang baik lagi hujan batu ditanah sendiri..

langit dijunjung sampai reput tak bleh dicapai bak bumi dipijak kalau salah langkah pasir jerlus mati tak sudah..

hujan emas ditanah orang saper taknak dah kayer pulang ketanah air, hujan batu pasang rumah atap konkrit kereta konkrit kepala otak konkrit..

manusia tak bodoh macam lembu macam biawak macam cacing kerawit..
segelintiran manusia yang lebih bodoh dari lembu dari biawak lagi dari cacing kerawit..

janggut aku kater tak kisah saper nak memimpin asalkan orang yang mengamalkan prinsip islam yer sudah..suma selamat suma berkat suma bahgia..

yang gemar menyanyi, gemar keluar sen masuk ribu, gemar ludah najis kuning, pergi umrah tahu tutup dada tutup rambut tutup " mulut " jalan sopan tak kerkangkang-kangkang tercirit cirit tahu lak jaga najis takut keluar bau tengit, tapi negara sendiri sumer terburai dari perut dari mulut dari lubang yang sedia ader..

kenapa..? SEBAB madinah/mekah itu tiangnya berada pada nama I.S.L.A.M..cantik suma selamat suma indah suma wangi suma lubang ikhlas ditampal..

biler orang tanyer sokong saper janggut aku kater sokong islam..mula lar masing-masing persepsi ke arah situ baju hijau pelekap kepala putih janggut panjang muka bersih..naper? persepsi baju biru topi merah seluar dalam emas belang-belang kulit buaya benang sutera poket penuh daun kering bukan islam ker..ketuk kepala tanya selera..

melayu melayan layan belacan..cina bana pekena menatang ekor gulung-gulung hidung bak terowong..india prung prang prung prang salah faham asyik nak baling parang..

tiang malaysia itu terletak dari maner..budaya, bangsa atau agama..

jadi maner satu yang menjadi pilihan..melayu belacan..cina yang tak kenal halal haram..atau india prung prang prung suka baling parang atau lambung barang..

sendiri faham sudah..maksud dari sebalik janggut-janggut aku nie..

karat ijau berkata...

mat sembab,muka bertambah sembab..

uban putih mnjadi kuning..

bibior merah mnjadi biru..

kapla licin mnjadi kematu....

bila SAHABAT,minta merapu-rapu..

MINAH!!! MINAH!!? TOLONG AKUUU..