Khamis, 2 April 2009

OLE OLE BN UNTUK 150 MISKIN TEGAR - mkini


Rakyat miskin tegar di Bukit Gantang bakal menerima ole-ole besar sempena pilihanraya kecil kali ini apabila rumah berharga RM33,000 sebuah siap dibina pada tahun ini.

"Kita akan bina 154 buah rumah dan kita akan beri secara percuma (kepada golongan miskin)," kata Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Muhammad Muhd Taib.

Beliau, juga ketua penerangan Umno, mengumumkan bantuan itu di program ramah mesra kementeriannya di Kampung Air Tin, DUN Changkat Jering pada hari kelima kehangatan kempen pilihanraya kecil parlimen tersebut pagi tadi.


kah kah kah… MENYESAL TAK DUDUK DI BUKIT GANTANG…kah kah kah

kah kah kah…. KALAU TIDAK SEMUA SELESAI…. LEH SANTAI TAK PAYAH SEWA BILIK…. kah kah kah



7 ulasan:

tok iskandar berkata...

Berita gempak hari ni.Dalam sidang media tadi,Ustaz Nasha dan dr Hatta Ramli tunjuk gambar FRU buat keja part time pasang poster BN di Bukit Gantang.Tok dapat sumber daripada Tranungkite.net

Eloklah PR buat bantahan kat SPR.Patutlah ceramah kita kena sekat,tak boleh cakap pasal Altantunya dan ulas tentang pemecatan Nizar.Rupa-rupanya ada udang di sebalik mee.

Tok cadangkan PR dedahkan keja part time FRU ni dalam suara keamanan dan hujah.Jangan lupa bagi gambar tu kat Al Jazeera,BBC,CNN dan lain-lain lagi.
Biar satu dunia tahu kerajaan UMNO-BN peralatkan polis untuk buat keja kempennya.bukti jelas betapa desperadonya UMNO pasal tak ada orang nak gantung posternya.

Jangan lupa paparkan dalam blog-blog korang laporan polis yang dibuat oleh YB Idham Lim tentang salahguna kuasa Osman Jialu.Biar satu Changkat Jering tahu dan yakin YB mereka memang tak boleh harap.

Lagi satu yang bikin gempak seMalaya....jadi ke tak jadi Najib jad PM.Tengok muka Najib dalam gambar tadi macam muka Nizar waktu Sultan erak reject permohonannya untuk bubarkan Dun Perak.

Itu spekulasi brader.harapan tok yang dikongsi oleh jutaan rakyat Malaysia,eloklah Seri Paduka Baginda Yang di Pertuan Agong tangguhkan dulu atau reject najib sebagai PM sehingga beliau bersihkan dulu imejnya yang telah tercalar.elok juga cadangan PR satu suruhanjaya bebas ditubuhkan untuk siasat Najib dan kaitannya dengan Siti Aminah.

Sultan Mizan pernah menjadi Timbalan yang Di Pertuan Agong dua kali iaitu ketika sultan Selangor menjadi Yang di Pertuan Agong dan selepas itu Raja Perlis ditabalkan menjadi Yang Di Pertuan Agong.

Kebijaksanaan baginda amat dikagumi dan dihormati rakyat dan tok seperti rakyat jelata yang lain berharap baginda tuanku menolak dulu cadangan perlantikan najib sebagai PM.

Marilah kita beramai-ramai hantarkan permohonan agar Najib tak dilantik jadi PM kepada buku pelawat atau emailkan kepada SUSK Yang Di Pertuan Agong.Rakan bloggers boleh tolong berikan email atau buku pelawat itu

Tanpa Nama berkata...

Tak guna ada rumah, tapi tanah dirampas. Che. Mulalah jentolak mari, sakitkan hati je.

Tanpa Nama berkata...

TT kalau nak rumah FREE tunggu YB meninggal.

Tanpa Nama berkata...

kah...kah....
aku rasa pilihanraya nanti be end akan dapat tak lebih 150 undi je...
pasang poster pun FRU tolong..
(jangan2 undi nanti pun FRU tolong pangkah)

Khun Pana aka johanssm berkata...

Pantat(dengan izin) punya zahid !
Cara ini lah Menteri melayu umno bawak sexy girls bergetah untuk pancing undi nelayan dan kata ni lah budaya Cina!
Woi MCA...ini hina ni..ini lah Sedition hahahaha...
Woi ! kalau nak undi Cina , impot lah TigerShow dari Golok!
Sedia kan GRO dan tiap meja ada botol Henesy XO
baru lah ngam.
Bukan undi Cina saja dapat..undi Hindraf pon dapat..undi Pak haji pon dapat!
Saya dan Saudara TT pon datang support...hahahaha

Kampung Kelawar berkata...

Ini menunjukkan dah kehabisan modal berkempen.Ketandusan hujah.Ini ugutan sebenarnya.Mereka yang berkeperibadian rendah mula takut.Takut tak dapat bantuan rumah nanti.Jiwa mengharap pada pembohong ni lah yang payah.Ramai sangat pembongak-pembongak.
Pembongok-pembongok ni kena perlu cerdik fikiran tu.Kalau betul Muhamad Taib nak bagi,dia buat dulu,dah ada bukti ada rumah bantuan yang nak dibagi baru boleh percaya.Ini cakap politik,habis pilihan raya menang atau kalah UMNO jangan haraplah nak dapat.Cukuplah dah 52 tahun rakyat miskin di situ menderita.Takkan nak percaya lagi.Eloklah tukar tiub lama tu ganti yang baru,kan sonang.

Sepukal berkata...

perkataan rakyat, penduduk AKAN atau BAKAL menerima itu ini dan PROGRAM PECAH TANAH di sana sini adalah perkara biasa yang dibuat oleh BN dalam tiap2 election. lepas election apa pun tak dak!

dah berpuluh tahun macam tu lagi perangai dan selama tu jugak lah rakyat ditipu bulat2