Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 2 April 2009

AGENSI KERAJAAN SELANGOR NIYAI LAWATAN KHIR KE DISNEY - Mkini

Bekas Menteri Besar Selangor, Dr Mohd Khir Toyo dan keluarganya serta pegawai kerajaan negeri yang lain, membelanjakan hampir RM1.6 juta untuk membiayai dua lawatan ke luar negara, termasuk lawatan ke Paris dan Orlando Disneyland.

Senarai perbelanjaan itu termasuk lawatan pada tahun 2004 ke Disneyland Paris dan persinggahan transit selama empat hari di Dubai.

Turut menyertai lawatan tersebut ialah isteri Dr Mohd Khir - Seri Zaharah Kechik dan tiga anak mereka serta seorang orang gaji.

Delegasi rasmi membelanja sejumlah RM416,000 bagi lawatan tersebut.

Kumpulan yang pergi mengendalikan urusan bagi lawatan tersebut membelanjakan RM366,000.

Persinggahan transit di Dubai membabitkan perbelanjaan RM10,000.


kah kah kah…. JACKET KERAJAAN BAYAR…. BERCUTI PUN KERJAAN KENA BAYAR…. kah kah kah…

kah kah kah….ANAK BINI PUN KERAJAAN BAYAR… kah kah kah…

kah kah kah…. NAK LEPAK PUN GAMIN BAYAR…. kah kah kah…

kah kah kah…. PATUTLAH MENANGIS NAK JADI MB… kah kah kah…

woit… BILA NAK PULANG PENYAPU ?... TAK KAN MICKEY MOUSE DAH AMBIL?.... kah kah kah



16 ulasan:

Pee Wit berkata...

apa lagi MACC tunggu? Nak tunggu buat report dulu?

Memang wajar rakyat selangor bagi penyapu kat hang toyo !!!

Hamba berkata...

Bawak orang gaji sekali pergi bercuti pastu rakyat yang tanggung...Memang perangai Toyol betul makhluk botox ni....Agak2nya cucuk botox tu pakai duit rakyat tak?

Wak Bontot berkata...

kah,kah,kah si wak botox toyol ni dah jadi terlampau.wei jawa bila u nk khawin lagi?isteri u kan dah lari cari la minah puteri umno mana-mana jadi gundik atau cari mak nyah la main bontot.

saudarabaharu.blogspot.com berkata...

Alamak...Ini ke rupa MB dulu tuu... Sungguh tidak ku sangka. Rupanya dia yang salah guna kuasa untuk kepentingan kaum kerabat...Kalu dibiarkan berterusan sudah pastilah duit rakyat terus disalahguna... Kalu inilah caranya, jangan harap dapat kepercayaan rakyat. Yang herannya, bercakap pasal LEMBU bukan main lagi, kalau duit untuk pegi tengok mickey mouse tu untuk beli lembu, fuhh...boleh agih satu malaya!

Tanpa Nama berkata...

Itu baru satu MB brader, yang lain camne? Belum tengok Ketua Jabatan kerajaan yang perangai sama macam gerombolan turun naik overseas tapi habuk pun tarak pakai duit kerajaan dan bawa kontrektor ikut.
Woit Panglima Udara TUDM, tiap tiap bulan pegi oversea ke dan yang dekat dekat kawasan yang sewaktu WIB, Manila and Bangkok Time pakai kapal terbang kerajaan suka hati je.....main golf dan cakwat.....
Ini satu contoh je brader kalau tak caya buat la SELCAT kat Menteri tahanan pula hahahahahahahaahhhhaaaaaa semua penipu dan perompak.

fredo berkata...

oOOoo..ptt laaaa... untung ko cik yahhh!!!

sby berkata...

khir toyo tak tahu malu,buat malu mak bapak, lepas tu buat muka sadin
bini pun sama..ikut le contoh siti hasmah bini madey,,,aku dengan meday memang menyampah sbb siti hasmah ni saya perhatikan cool tak ada tomahan

Tanpa Nama berkata...

Bro! Patutler bekas MB gerembolan Perak, Selangor dan Kedah macam org sasau bila hilang kerusi MB! Rupanya boleh pergi Disneyland, gomen belanja tapi rakyat bayar! Itu baik MB, camno PM2??? TKT dulu tiap2 bulan jalan sampai Antartica, Mat Ngantok pun lawatan bekerja 24jam setipa bulan...tapi mungkin PM ke-6, mat mongol ni skit kurang kerna takut hantu! Juga takut nanti kes di bawa ke ICC, The Hague jadi omar bashir...tapi ini kes hantu mongol! hau hau hau hau...hantu mongol

jawa peranakan berkata...

at least khir toyo seorang majikan yang prihatin..dibawanya org gajinya itu bersama-sama pergi berlibur..

SL Chan berkata...

oooiiiii!!!!!!! sprm ni tunggu apa????? 46 ekor lembu balik ke kandang sprm ke???

Tanpa Nama berkata...

wak botox nak blajo camne jd badut sarkas kt disneyland tuu

Tanpa Nama berkata...

AKU PON NAK JADI DOKTO GEY GI LA....
BOLEH OPERATE GEY GE LEMBU

Tanpa Nama berkata...

Lebih kurang sama dengan laporan Ketua Audit Negara .... tiap2 tahun bocor beratus2 juta kena paku dengan Ketua2 Besar ... Khir Toyo maid pun ikut ka hahaha ntah2 maid tu pun dari kampung mak bapak dia dulu ...besan kot .Tanya SPR --> err nie hanya masalah etika UMNO ...kepala bapak kao Pelican face !

Sudin berkata...

Bomoh mata dan telinga dah bawa lari penyapu bomoh gigi.

Woit...Madey !
melantik toyol jadi MB dan diperkenan oleh Sultan.
Patutlah,semua MB gerombolan seluruh Malaysia macam setan.
Rupanya Mahafiraun penternak toyol,perompak,lanun,perasuah,perogol,.....

Dey...Madey ! bila nak nangis air mata buaya ?
Hutang kapal bawang bila mau bayar ?

Ho,ho....sekarang apa cerita ?
Kempen ha...

ZACKARAS berkata...

Itu baru yang enjoy keluar negeri...kalau tak caya pergi kat bukit tinggi dan genting highland
tiap2 minggu ramai pegawai atasan kerajaan pergi berjudi...tak percaya
tanya driver2 mereka yang dapat tip
RM200 - RM500 tiap2 kali bawa meraka berjudi.Duit siapa tu...kalau bukan dari hasil gelapkan duit jabatan??

Tanpa Nama berkata...

kah..kah..kah..

aKHIR TOYOl ni btul la..men guna duit rakyat g enjoy.duit sendri takde ke..nasib baik rakyat baik,blanje satu family g disneyland..takde beli cenderahati utk rakyat ke?..
dah la pakai duit rakyat,g sana tak ajak..cenderahati pun tak nak beli..