Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 6 Mei 2009

ADA KERJA KOSONG


IMAM DIPECAT SELEPAS SERU KERAJAAN BBERLAKU ADIL, TELUS
-mkini

Seorang imam di Bukit Damansara dipecat setelah menyampaikan khutbah Jumaat yang menyeru kepada "pemerintahan adil, telus dan cara yang betul" pada Februari lalu.

Shamsul Firdaus menerima surat pemberhentian kerja semalam setelah mengambilnya di pejabat pos berdekatan.

Dalam surat bertarikh 30 April, imam itu ditamatkan perkhidmatannya mulai 1 Mei kerana majikan berhak berbuat demikian menurut Seksyen 12 (1) Akta Pekerjaan


kah kah kah…. IMAM NI DAH JADI MACAM PEGAWAI KERAJAAN KE?... ADA AKUJANJI..kah kah kah..

woit…. MESTI SUSAH KERJA SEBAGAI IMAM….kah kah kah…

kah kah kah… KALAU TAK SURUH WARGA BUAT BAIK NAK SURUH JEMAAH BUAT APA?…. kah kah kah…

kah kah kah… TAK KAN NAK AJAR JEMAAH CARA NAK DAPAT KONTREK…kah kah kah..



16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mcmana org atas tau? Ada tukang report ek?

Did berkata...

kahkahkah!
kemelesetan ekonomi lalu buang kerja jadi jalan penyelesaian?
Kahkahkah...!
kenapa bg surat? kenapa tak bagi emel atau es-em-es? kahkahkah!

ini semua leceh la brader!

Tanpa Nama berkata...

imam ni sekat kontrek nak cat masjid dgn kaler merah lagi biru kot???

atau imam ni sekat tender utk projek maintenance & pembersihan masjid kot???

atau imam ni sekat program angkat sumpah kat semejid ni kot??

ahh... ape-ape jer la.

oghekiter berkata...

ANTARA TUGAS2 IMAM AMMONO..
-MENGIMAM SOLAT JENAZAH.
-BACA TEK KHUTBAH..BUKAN BERKHUTBAH.
-PUJI BINI BIK MAMA.
-SAKSI APA NAMA SUMPAH2.
-KUNCI MESJID KLU ORG PR DATANG.
-KUMPUL DUIT SUMBANGAN ORG AMAI.
-SENANG CERITA HANGGOK SAJA APA PUAK
AMMONO KATA...

cucupakkasim berkata...

aku lagi nak gelak besaq...kah..kah..kah.. kontrek jangan laa kelas F punya.. misti kelas super A

Tanpa Nama berkata...

Pak Imam ini harus dipuji kerana berani menegur pentadbiran kerajaan. Aden ado solat jumaat di banyok tompek masjid, rata-rata sebelum akhir khubah imam-imam berkenaan akan meminta dan berdoa bersama makmun agar panjangkan umur ketua negeri, raja ke dan sebagainya, sebelum itu merapu ' bertakwalah kamu atau sembahyanglah kamu sebelum kamu disembahyangkan atau betapa sementaranya hidup di bumi ini'. Jarang kita mendengar Pak Imam termasuk Pak Lah yang kondem pemerintahan yang korap dan menzalim seperti Nabi Muhamad kondem pentadbiran Abu Lahap atau Abu Jahal dulu. Peranan Pak Imam antaranya mesti membuka jalan yang lurus jalan yang diredahi bukan jalan sesat dan songsang. Pak Imam mesti ada kesedaran sosial dan keadilan dan dibantu dengan kekuatan moral atau rohaniah meneggur pentadbiran yang korap, tak efisyen dan tak tahu apa itu keadilan.

Komunis berkata...

dah betoi2 gila puak ni.

Tanpa Nama berkata...

UMNO Munafik !!! ... takut kerana salah !!



Dakis.

PKR Negeri Sembilan berkata...

Umno dah tahap merosak binasakan Islam dan membodohkan Melayu..

Umno lebih dasyat kejam zalimnya drpd Stalin...

Tanpa Nama berkata...

sian pak imam, tpi mesti ade hikmahnye tu... adun2 bn ni memang alergik perkataan adil2 ni.. last skali imam jadi mangsa...

Loyar Labu Labi berkata...

Pak Imam yg kena pecat tu kalau dia bawa pi Mahkamah Perusahaan (sbb surat tu kata guna Seksyen 12(1)) gerenti menang kes.

Depa tak baca habih akta tu. Suruh depa baca apa maksud Termination Simplicitor dgn merujuk kepada Industrial Court Award 149/88 dan 59/87.

Tak kira apa motif tapi hang kena terminate without just cause.

Lawan laaa.... tuntut juta-juta bagi depa melopong.

Tanpa Nama berkata...

ni la..baru jek mat mongol nie cakap ari tu, rintihan rakyat perlu di ambil berat la...ape la..

taik idung punye org.

Tanpa Nama berkata...

sabor la imam..kurang2nya anda diberhentikan kerana memperjuangkan kebenaran

Tanpa Nama berkata...

Bukit Damansara kawasan rumah pegawai kerajaan yang berpangkat tinggi (KSU, KSN dan bekas-bekasnya)so memang satu masjid mesti sokong AMENO punya.Tak payah pakai sepai sepesel berance.

Biarlah mereka pilih imam yang mereka suka nak dengar asalkan mereka nak semayang.

Tanpa Nama berkata...

kalau tak nak dengar khutbah text,
gi le semayang kat masjid Pas..
rindu den kat masjid Pas, Tebing Tembah, Paka

Aku Boleh Tolong Bagi Dapat Kerja Kerajaan berkata...

Depa ada kuasa, semua bleh buat, ada kuasa lupa la diri..huhu