Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 6 Mei 2009

BERAK DULU KEMUDIAN GALI LUBANG




JAKIM AKAN KELUARKAN GARIS PANDUAN KONSEP SATU MALAYSIA: JAMIL KHIR
- bernama


Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) akan mengeluarkan garis panduan mengenai konsep Satu Malaysia sebagai panduan kepimpinan negara, bagi mengelak salah tafsiran dan tanggapan negatif masyarakat mengenainya.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri , Jamil Khir Baharom berkata, kepimpinan negara memerlukan garis panduan khusus mengenai konsep itu supaya apa yang diucapkan dapat difahami rakyat.

Katanya, sehingga kini rakyat belum dapat memahami konsep tersebut secara mendalam kerana matlamat dan gagasan Satu Malaysia sering diputar belit pihak tertentu untuk kepentingan sendiri.

"Sebelum konsep ini dipolemikkan dengan lebih parah oleh pihak berkepentingan, kita perlu menyediakan panduan supaya gagasan ini dapat diperjelaskan dengan lebih terperinci supaya ia berupaya membangunkan agama, bangsa dan negara," katanya selepas merasmikan Persidangan Meja Bulat mengenai Konsep Satu Malaysia di Dewan Serbaguna Masjid Wilayah Persekutuan di sini, hari ini.

kah kah kah…LAAAAA…. BARU NAK FIKIRKAN….kah kah kah…

kah kah kah… INGAT BILA BUAT CADANGAN SEMUA DAH SEDIA…kah kah kah…

kah kah kah… INI BERBUNYI DULU KEMUDIAN CARI MAKNA… kah kah kah

kah kah kah….INI MACAM MAIN SENAPANG BULUH NI… kah kah kah…



13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Alahai nape la umat Islam tak ciput .. Jakim nie boss nya jugak anjing BN ...menteri yg jaga pun sama tocangnya ...

Tanpa Nama berkata...

1Malaysia adalah konsep/slogan yang digubal dalam sekelip mata tanpa kajian, ujian, perdebatan,tapisan, oleh kumpulan berotak..ini direka oleh pm najib...oh sori mahajib, yang inginkan imejnya diperbaiki segera. Betui betui dan setuju "Berak Dulu Baru Gali Lubang". Ini adalah cara kampungan. Minta maaf orang kampung lagi lebih pintar daripada pm mahajib. Sudah lebih 1Bulan baru ada beruk sedar bahawa Satu Malaysia tidak membawa satu makna yang tersendiri maka 1Malaysia telah diputarbelitkan oleh yang berkepentingan..Rakyat Malaysia. Memanglah diputarbelitkan kerana TIDAK DIPERJELASKAN PADA MULANYA.
Minta pm mahajib perjelaskan!!!

Tanpa Nama berkata...

Salam

Inilah kerja JAKIM (ulama?). Boleh tak JAKIM buat kerja yang lebih cerdik daripada menjadi lembu(herd mentality). APa telah terjadi kepada Islam Hadhari. Pupus? dah berapa banyak JAKIM habiskan untuk Islam Hadhari-Buku, conference, International conference, segala macam iklan, dsbnya. Sudahlah JAKIM. Berhenti bodohkan MELayu. Berhenti bodohkan Muslim. meluat tengok..dari dulu kini dan seterusnya tak pernah berubah. Dari hamid Osman, Jamil Khir, Apa nama lagi sorang tu..tak pernah berubah...

Did berkata...

kahkahkah!
pom pam pom pam!
rakyat brunei dah hafal oit!
ape maknanya?
angkat bahu.
tak tahu.
kahkahkah!

Lebih leceh dari SABTU.
kahkahkah!

Tanpa Nama berkata...

silap daa....

jeneral dah bidek senapang dah,
"tertembak" peng!! peng!!
...............
......oppsss!! bunyi mulut aje daaa...

jadi, terpakso la sojar pencen ni cari peluru utk baling (bukan tembak) ke sasaran bagi pehak jenaral dahi lueh ni ha.

cam ner??

Hamba berkata...

Konsep 1Malaysia??? Mana ada konsep! Yang ada cuma slogan je...Najib pun tak tau apa tu 1Malaysia! Sampai sekarang takde pun keluar konsep dari jab Perdana Menteri! JPM tak kuar lagi konsep sebenar tetiba pulak Jakim nak kuar konsep...Ini bukan apa...kerja2 membodek oleh UMNOputra yg dapat jawatan dlm Jakim...Setakat pakai songkok tp tak tahu Islam tu apa sebenarnye...Saja je nak dpt gaji lumayan bulan2....Jakim ni satu sen pun tak berguna utk Islam....

Tanpa Nama berkata...

hoi.. najib, u punya 1 malaysia banyak kelirukan rakyat !!! ada banyak versi.... yang mana tu benar dan original ??? takkan najib sendiri pun keliru !!

bodoh punya Najib !!!


Dakis

Tanpa Nama berkata...

Gua kenal betul ini jeneral brader... hahahahahaha sah sikap membodek nya dah mula di tunjukkan hahahahahaa kaki bodek nak buat konsep sama je masa dia jadi Ketua KAGAT dalam tentera, tak ada kerja lain ceramah, cerita konsep untuk membodek hahahahahaha gua kenal ini Jamil brader kalau jumpa dia cakap sama dia pundek tak usah kelembong sebab jeneral ni racist bertopeng.

Tanpa Nama berkata...

Jamil Pak TOngko...

Khun Pana aka johanssm berkata...

"Cara-Cara Jarjis Punggung Secara Halal"- Terbitan JAKIM dengan kerjasama JJ untuk 1Malaysia.

"Cara-Cara Makan dan Telan Rasuah Secara Halal"-Terbitan JAKIM dengan kerjasama polis dan menteri-menteri umno untuk 1Malaysia.

"Cara-Cara Beli MP,ADUN,Polis,SPR,ACA ,Hakim dan Majistret secara Halal"-Terbitan JAKIM dengan kerjasama VKLingam untuk 1Malaysia

Tanpa Nama berkata...

oleh bugis10, http://www.malaysiatoday.com/Berita/jakim-keluarkan-garis-panduan-konsep-1malaysia.html

jakim ni tak ada kerja lain ke?pergi la berdakwah lagi baik.tu mat rempit ,disko pergi la tengok sikit lagi baik.pergi mesir belajar agama balik buat paper utk pesongkan umat islam sendiri.sedangkan umat mohammad ni umat yang mulia.pergi didik,buat kajian tentang ajaran agama islam kat sekolah sukup ke sekadar ajar lebih kurang 3 jam seminggu.
jakim perlu di transfomkan dulu ni yang sibuk dok bincang perkara dunia apa hal.betulkan anak-anak kita cara sembahyang dan minat nak sembahyang baru la betul.kasi ajar sembahyang tu sungguh-sungguh kerana sembahyang tu tiang agama.ni tidak sekadar tulis khutubah aje buat apa.apa dengan khutubah tu boleh ke didik mat rempi,gro melayu islam,pelacur islam,pemabuk islam dan perasuah islam mereka ni dah tentu tak pergi sembahyang jumaat.berapa orang islam telah di temui oleh pegawai jakim dalam satu hari untuk di beri pendidikan.
ramai saudara islam yang hanyut kerana tak di beri perhatian,tu belum lagi bab halal.buat perkara asas dulu tingkatkan kekuatan dan cintakan islam di kalangan masyarakat lepas tu baru la boleh pergi jauh sikit ni umur dah 21 tahun ada yang tak tahu sembahyang lagi macam mana siapa yang salah?dasar pendidikan islam yang tak di sampaikan dengan betul

Jebat Musibat berkata...

habis JAKIM pun dijadikan balaci.
Astagfirullah hal azim .

kene laknat nanti tau la diroang.

SL Chan berkata...

bengong betul...main bantai dulu tanpa konsep...semua macam lakunan mahaijib..