Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 25 Jun 2009

PELIK ! NAK GERGAJI APA LAGI ?






UMNO MAHU PPSMI DIPERHALUSI – PM
-melayau

KUALA LUMPUR 24 Jun - Majlis Tertinggi (MT) UMNO yang bermesyuarat malam ini telah memberi pandangan dan cadangan kepada Kementerian Pelajaran untuk memperhalusi dasar Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI).

Presiden UMNO, Najib Razak berkata, pandangan itu diberikan selepas mendengar taklimat daripada Muhyiddin Yassin yang juga Menteri Pelajaran mengenai beberapa opsyen berkaitan dasar PPSMI.

"Muhyiddin telah memberi taklimat yang panjang lebar (kepada MT) mengenai apa opsyen yang terbuka (berkaitan PPSMI) dan MT ambil maklum tentang pelaksanaan PPSMI dan kesannya terutama kepada pencapaian Sains dan Matematik.

"(Selain itu) apakah opsyen terbuka itu untuk ditentukan sama ada dasar ini akan diteruskan atau dilakukan rombakan dan kajian semula.

"MT telah memberi sedikit pandangan dan cadangan kepada kementerian itu untuk ia diperhalusi secara lebih mendalam lagi.

KAH KAH KAH…

kah kah kah… NAK HALUSI MACAM MANA?... kah kah kah…

kah kah kah… TWO PUSH ONE LEFT ONE… kah kah kah…

kah kah kah… ONE PLUS ONE SAME AS TWO….kah kah kah..

kah kah kah… WHAT IS THE BECAUSE TO THIN THIN….kah kah kah…

kah kah kah… WHAT IS THE BECAUSE?... kah kah kah…



16 ulasan:

nami o fish berkata...

opsyen tu kepala bana apa tu?
kenapa tak guna perkataan "pilihan".

bahasa jiwa bangsa.
haha..

Nunca Caminaras Solo berkata...

Pasal PPSMI pun xleh buat keputusan, nak harap pulihkan ekonomi.. Kerajaan UBN nie mmg sengal.. Belajar bahasa dengan bercakap bukan melalui Ilmu Hisab dan Sains..

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah...kih kih kih...

KAJI MAKSUDNYA TUU..."PENGAJIAN PUKIMAK SETAN MENGARUT IN ENGLISH"(PPSMI)

kah kah kah kah...kihkihkihkihkih...kihkihkihkihkihkih

[IDI AMIN]

serupasekala berkata...

UNTUK SANTAPAN JIWA DAN MUHASABAH DIRI KISAH BENAR SILA LAWATI
http://serupasekala.blogspot.com UNTUK DOWNLOAD CERAMAH USTAZ ABU BAKAR BIN ABD AZIZ DARIPADA JOHOR BERTAJUK KONTROVERSI MAYAT BERULAT.

PEMUDA PAS KEMAHANG 1 berkata...

kalian kata Umno itu parti suci, penuh dengan tatasusila dan adab-adab melayu, menghormati melayu, memperjuangkan melayu, tetapi bila kalian tengok video yang kami sertakan ini, nescaya tanggapan mulia kalian kepada Umno pasti akan berubah seratus peratus..

sila copy & paste/click url ini:

http://pemudakemehe1.blogspot.com/2009/06/siri-iii-cara-orang-umno-layan-ahli-pas.html

atau terus ke laman blog kami di ( www.pemudakemehe1.blogspot.com ) untuk mengikut pendedahan demi pendedahan.

sungguh hina Umno melayan orang PAS bukan?

dari:
Pemuda PAS Kemahang 1
www.pemudakemehe1.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

ntah apa apa

itulah malaysia kalau ada saja perkara rumit yang sebenarnya memang sudah ada jawapan utk meyelesaikannya, akan ada sajalah nak kaji itulah nak kaji inilah

kenapa menteri kat malaysia ni selalu buat kerja sia-sia

bodoh ke atau sebenarnya bijak tapi dah terlebih bijak ???

memang betul sesetengah orang kata yang melayu ni bodoh tak boleh diajar cerdik tak boleh dipakai

ha ha ha berkata...

Bro Isham..

Degil la tu..takut kroni buku teks marah kot..he he he..

Satu Malaya dah bantah..masih lagi nak Gergaji lagi..luku kapala baru tahu...ko suntut aje pongkoq dia orang tu..

Ha ha ha

Tanpa Nama berkata...

Ahli2 MT UMNO semua tak bersekolah !! macam mana mereka boleh dibenarkan buat keputusan academic ??

MT UMNO semua hanya pandai buat project 'kelentong' rakyat !!



Dakis.

Tanpa Nama berkata...

KAH...KAH..KAH
woit ..first you put little little then disturb disturb...KAH...KAH...KAH

Lee Copper berkata...

Nak haluih apa lagi. Habok pun tak dak. Bertahun dah dok cakap. Benda merapu tu dok jalan jugak. Pi mai pi mai tang tu.

Senang cerita kalahkan gerombolan baru PPSMI ni boleh diterajang.

Tanpa Nama berkata...

bukan apa nak tunggu kontrak bekalan buku ppsmi tamat...hau hau hau hau..baru boleh tukar pada kontrak baru tanpa ppsmi...cuma helah kapitalis nak buat duit aje!

Tanpa Nama berkata...

Kalau PPSMI bukan main susah, bukan x leh buat tapi takut lagi kat tunggul yang masih hidup lagi tu. Tengok nak sekat pelajar ambil banyak mata pelajaran tak ada kajian pun. Dulu yang buat sistem sijil terbuka pun puak-puak gerombolan juga. Berapa lama agaknya dasar ini bertahan ...
Agak nya tunggu Wak hilang sembab dulu.

abhrah berkata...

bro isham..

kalau berani..
tanya kat cikgu2 yg mengajar PPSMI 1Malaysia..
tanya kat budak2 sekolah yg belajar PPSMI 1Malaysia..
tanya kat mak bapak budak budak sekolah ni 1Malaysia..

tapi utk masa depan 1Malaysia..
puak2 kangkung 1UMNO jer yg buat keputusan..

Kucing Parsi berkata...

nak tengok meningkat tak 2% kejayaan itu

Tanpa Nama berkata...

boss...jgm lupa isu baitulmal tu...heheeh.....takkan tak 'smell something' kot...kah..kah..kah..

Sandus berkata...

Aku nak tingut reaksi pemuda umno yg ketua nya kj juga dah mengaku bahwa ppsmi adalah bencana kpd kebanyakan anak2 kita .ahli2 mt nampak nya bukan mementingkan kebanyakan rakyat tetapi mereka lebih mementingkan gulungan2 kechil,kelas burjuis/elit/bangsawan2 .maka tungulah pru13,saya menyeru rakyat terbanyak runtuhkan sestem pemerintahan yg ada sekarang ,gantikan dgn sestem pemerintahan yg berasaskan kepentingan rakyat terbanyak,,,