Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 3 Jun 2009

SIAPA PUNYA IDEA INI !




TERENGGANU PERLU SIASAT SECARA MENYELURUH KES BUMBUNG RUNTUH


Muhyiddin Yassin mahu kerajaan negeri Terengganu menyiasat dengan menyeluruh kejadian bumbung Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin di Gong Badak runtuh awal pagi ini, memandangkan bangunan itu baru dibina.

Beliau berkata perlu disiasat sama ada kerja yang dilaksanakan oleh kontraktor dan pengesahan bangunan stadium itu selamat digunakan, dibuat mengikut prosedur yang betul ataupun tidak.

"Kerosakan sikit-sikit tu biasalah, tapi kalau runtuh sana, runtuh sini, ia tidak menggambarkan profesionalisme," katanya.

KAH KAH KAH…

kah kah kah…. SIASAT MENYELURUH MACAM MANA?... kah kah kah..

kah kah kah… NAK TENGOK PASIR LEBIH BANYAK DARI SIMIN…kah kah kah..

kah kah kah… NAK TAHU PROSEDUR BETUL ATAU TIDAK?... kah kah kah..

woit… PUKRAK !....JANGAN JADI NGOOK…. MESTILAH PROSEDUR TAK BETUL….kah kah kah..

kah kah kah… KALAU BETUL PROSEDUR … TAK KAN RUNTUH… GUBRAK !..kah kah kah..

woit… BUKAN SIASAT… TUBUH SURUHANJAYA… SIASAT… KEMUDIAN… DAKWA…. kah kah kah…

kah kah kah… TAPI...CHEK DULU... BIK MAMA ADA JOGGING KAT SITU ATAU TIDAK… kah kah kah…



15 ulasan:

najib berkata...

dia ni memang bodoh...
cakap pun macam orang bodoh..
habislah masa depan rakyat Malaysia semua akan jadi bodoh bila dapat Menteri Pelajaran yang bodoh ni...

skyStone berkata...

bik mama jogg kt korea...impak kt malaysia..hehehe

Tanpa Nama berkata...

jin penjaga stadium terkojut bilo dongar bik mama nak dtg stadium....

pekakbutabisudungu berkata...

PROGRAM Memahat Sejarah Membina Tamadun adalah salah satu dari sekian banyak cetusan idea Menteri Besar, Datuk Seri Idris Jusoh sebagai usaha merubah `mind
set" rakyat Terengganu.

Ia adalah suatu visi untuk mencipta tamadun baru Terengganu, melalui pencapaian demi pencapaian orang Terengganu dalam pelbagai bidang dengan semangat
rakyat Terengganu boleh.

Dato' Seri Idris yang merupakan ariktek baru "Terengganu Lening' yang mengambil tampuk pemerintahan Terengganu sejak tiga tahun lalu telah membawa banyak perubahan segera kepada Terengganu, baik dari segi fizikal mahupun perubahan minda.

Banyak perkara yang sebelum ini hanya impian, misalnya Lebuh raya Pantai Timur (LPT), Lapangan Terbang Baru, Stadium dan Kompleks Sukan serta universiti penuh
telah dan sedang dilaksanakan di Terengganu. Semua itu adalah janji-janji dalam manifesto tambahan untuk Terengganu dalam pilihanraya umum yang lalu. Malah menurut Dato' Seri Idris, apa yang dijanjikan dalam manifesto berkenaan telah melebihi apa yang dijanjikan atau disebut sebagai "over achivement."

http://umno-terengganu.net/?p=Berita&Berita=1372&Article=1372

Tanpa Nama berkata...

Muhyiddin Yassin mahu kerajaan negeri Terengganu menyiasat dengan menyeluruh..... samada kontraktor baru utk pembinaan semula telah dilantik ka belom. kalu belom, sila maklumkan kepada dia. supaya duit royalti boleh disalurkan kembali utk projek segera ini...

runtuhnya bumbung ini, adalah durian runtuh utk kontraktor yg tengah nganga bak buaya lapo selepas PRK Kuala Trgnu lepas...

mamai berkata...

budget dah lari ke komisyen...
satu lagi projek Kerajaan Barisan Nasional...yang runtuh...

Tanpa Nama berkata...

hahahahahhahahahahahahahahahaha.....

best!!!! sangat2 best!!!!!! lagi banyak runtuh rantah maka bertambah tambah senang hati sehingga mencika segala hulubalang puaka projek...bila lagi dapat sapu ye tak??? ini jam lah tibai cukup duit rakyat jelata...

edolah berkata...

sah...
bik mama berjogging di korea tapi gempanya sampai ke bumi darul iman !

Tanpa Nama berkata...

Bik mama bertambah berat kat rambut. Jambul tinggi sgt.

muhammad rahimi bin hasan berkata...

bro.

teringat satu point dlm artikel yg lu bwat,

biarkan runtuhan2 ni,
bole jd kwsn pelancongan utk kajian jenerasi depan.

satu lg kwsn plncngn siap dibina.

hahaha

Tanpa Nama berkata...

mari kita semua tunjukkan keputusan hasil siatan(?) di manik urai

runtuhkan ameno BN

Sudin berkata...

Bekas PM zzzzzzzzzzzzzz apa cerita...

Jangan risau, gerombolan lanun UMNO akan memanggil Jackie Chan dan Michel Yeoh untuk buat siasatan terperinci.........

Kerajaan Ganu sila sediakan peruntukan RM200 Bllion untuk Jackie Chan dan Michel Yeoh memulakan sisatan.........

PDRM tak boleh harap !
SPRM lagi tak boleh pakai !!!!
Mahkamah jangan harap !!!!!!!!!

Hanya Jackie Chan dan Michel Yeoh dapat menyelesaikan....dengan kaedah TAI CI dan kung fu beruk mabuk...

Tuan penasihat Patric Badawi 25%...jangan di lupakan........

Kah,kah,kah........Melayu lama dah bodoh...di bodohkan ketuanan Melayu gerombolan lanun UMNO/BN lebih dari 50 tahun.....
50 tahun beb dalam kebodohan.....fuyo ! 50 tahun hidup dalam kebodohan,lama tu beb...

Kucing Parsi berkata...

hahaha... nak siasat amenda nya lagi?
dah runtuh...

woit... hari tu buat stadium ni bukak tender tak!? macam mana orang korea tau nak buat aku tak tengok pun ada jual borang tendr tu!!!

hahaha...

Tanpa Nama berkata...

ni ler akibatnya biler mangkok hayun pemimpin BN ni byk sgt makan komisen atas angin..
last-last si sub kontraktor yg buat dapat lar untung ciput. janji dapat projek.
pastu nk cepat je siap..

padan muka Derih Jusoh.. Arkitek pembangunan? wut the fuck!!!
jgn kasi malu AR. lah bongok!!


buckshot1901

Tanpa Nama berkata...

Lepas nie , jangan harap contractor dari Malaysia boleh senang2 dapat projek ke luar negara ..

guna keris .. guna air laut campur simen , tiang besi ikat dengan tali ... aduhh pening

Duit 270 juta ... 100 juta dah lesap dulu ... tanam rumput dah 50 juta.... wahhh hebat hebat