Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 28 Julai 2009

MAJOOOON OOOHHH MAJNOON



SEDIH DAN PILU BAS TAK SAMPAI



PEMIMPIN UMNO UMPAMA MAJNUN GILAKAN LAILA – NIK AZIZ
– harakah daily

KOTA BHARU, 27 Julai (Hrkh) - Hidung tak mancung pipi tersorong-sorong. Inilah perasaan yang menimpa pemimpin Umno sekarang apabila sedaya upaya berusaha menjalinkan hubungan dengan PAS.

Sedangkan ia tidak lebih seperti bertepuk sebelah tangan.

"Saya pun tak faham kenapa perkara ini boleh berlaku, macam cerita Majnun pula apabila seorang pengembala kambing berhajat untuk mengahwini anak raja.

"Macam-macam kerenah yang dibuat oleh Majnun sehingga pada suatu hari dia duduk seorang diri di bawah pokok sementara menunggu kambing sedang makan rumput, Majnun bercakap seorang diri.

Sebelum ini pemimpin Umno beriya-iya benar mahu mengadakan kerjasama dengan PAS kononnya untuk perpaduan orang Melayu.

Impian itu dicetus semula pemimpin Umno ekoran kenyataan Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat meminta kerajaan pusat memberi kerjasama penuh kepada kerajaan negeri dan melupakan sengketa politik.

Ekoran itu Muhyiddin Yassin dilaporkan berkata, Umno akan membincangkan perkara tersebut dalam mesyuarat Majlis Tertinggi Umno Jumaat ini.

Sebelum ini Umno amat mengharapkan perpaduan Umno dan PAS dijalin semula selepas idea kerajaan perpaduan yang dicetus ditarik balik.

Tuan Guru Nik Abdul Aziz berkata, apa yang berlaku terhadap Umno sekarang hampir serupa kisah dengan Majnun yang tetap berkeras mahu berkahwin dengan anak raja.

"Walaupun dia tak dapat kahwin dengan anak raja, tetapi sekurang-kurangnya dia boleh menulis nama Laila dan bercakap dengan Laila seorang diri," katanya.

KAH KAH KAH…KAH KAH KAH… KAH KAH KAH…


Kah kah kah…. MAJNOON … MAJNOON…. MAJNOON?....kah kah kah..

Woit…. SAPA ADA MEMBER ARAB SILA TANYA MAKNA MAJNOON..kah kah kah..

Kah kah kah…. SEDIH… PILU…. HANCUR HATI… kah kah kah…

Kah kah kah…. INI KES BERAT… KES MENTAL ….TAK CAYA TANYA NIK AZIZ…kah kah kah..

Kah kah kah… مجنون … مجنون….. مجنون…. مجنون …. مجنون …kah kah kah…

Nota: Sila buka kamus Arab/Inggeris dan lihat مجنون . Dibawah ini adalah senarai maksud majnoon:

out of one's head - insane - mad - maniac - maniacal - demented - scatty - crazy - madcap - up the pole - bonkers - barmy - out of one's mind - dotty - fool - screwy - daft




20 ulasan:

AMIR SHAFIQ ADHAM berkata...

ya allah!! ak xpaham btolla tukar tiub..pe salahnye kalau pas ngn umno ney bersatu??sekurang2nya melayu dapatla jugak bersatu..nk ckap ko xnmpak xkan kot..alahai..sudahla..pk panjangla kawan..Islam kan ajar bersatu padu..

Tanpa Nama berkata...

Tlg jgn compare laila majnun ngan pas umno sbb atleast cinta majnun suci..

Keylee Daud berkata...

haha itulah pergi sekolah belajar bahasa melayu main main..skang pa jadi..lain orang maksud lain hang putar..dah benak ke buat buat air teh masuk semut 40 ekor?...bwak2 la minum air zam2 bebanyak...buat la haji jangan duk umrah saja

MenateBroke berkata...

majnum bukanlah nama sebenarnya pemuda tersebut (lupa nama dia siapa pasal nama arab susah nak sebut dan ingat)
Majnum tu maksudnya gila! orang gila orang arab panggil Gila jadi tuk guru menyamakan orang umno macam orang gila ! gila talak! hahahaa
kalau dalam istilah Kelantan, orang umno boleh dikatakan "mabuk air sejuk".hahahahhaa cayalah tuk guru.
Kepada Amir, bersatu nak buat apa?
kalau lu nak bersatu pergilah bersatu dengan bangsa Melayu umno! hahahahahha

Tanpa Nama berkata...

AMIR SHAFIQ ADHAM, islam tak ajar bersatu padu dgn pengkianat agama, bangsa dan negara...

UMNOhipokrit berkata...

Kpd Amir Shafiq Adham:

Buat apa nak bersatu dgn penyamun? Buat rosak diri sendiri je. UMNO ni bila dah nak jatuh baru terkapai-kapai cari PAS. Lps pilihnaraya 2004 dulu, haram langsung tak pandang PAS. Skrg nak bersatu, bila dah kuat balik UMNO tendang PAS balik macam tendang anjing.
Bersatu dengan UMNO akan menyebabkan Melayu lebih hancur-lebur.
Islam memang ajar bersatu-padu, tapi bukan bersatu-padu dengan perompak.

mosabit berkata...

cinta laila majnun adalah cerita dongeng beb...
jadi UMNgOk sekarang sedang mendongengkan dirinya....
apa itu dongeng?...tanya itu sama hud hud..kah kah kah ......

Master Yoda berkata...

bersatu ngan perompak wat pe?

bersatu ngan penyamun watpe?

berstau nganlanun watpe?

berstau ngan pembunuh watpe?

mr Q berkata...

perjuangan pas dan umno berbeza matlamat..

Tanpa Nama berkata...

Baru skrg nak bersatu..nape xckp 20tahun dulu?kenapa skrg?sbb umno dh lemah? kalu umno btl2 jaga hak org melayu,xkan ade perpecahan..

UMNgOk BoNgok berkata...

amir shafiq adham,
aku nak tanya ko, apa yang orang melayu dapat dengan bersatu-satu ni?senang dapat kontrek ka?kalau buat demo,pulis tak kacau ka?ekonomi boleh pulih serta-merta ka?tahanan isa akan terus dibebaskan ka?boleh sebut nama altantuya dalam ceramah politik ka?dun perak akan dibubarkan ka?rasuah dah takde lagi ka?kakakakakaka....pirah mabuk ngan melayu bersatu-satu ni...habuk pun orang melayu tak dapat...lagipun, buat apa nak bersatu-satu...berdua kan lebih baik...

Tanpa Nama berkata...

Kpd Amir Shafiq Adham:

lebih baik ko tulis kat blog kau tu pasal burung ker...katak ker..bunga pun ok gak...

x payah la citer politik kalu makna sebenar U M N O pun tak tau...

nak citer pasal org melayu konon...

baju, seluar, kamera ko.... tu beli kat kedai orang melayu atau orang melayu jadi jurual?.....


(Aku SPM gred 3)

Kucing Parsi berkata...

ha ha ha

majnoon majnoon

sapa majnoon hadi ke najib

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia!! He, he, he. Kalau umno nak bersatu-satuan dgn pas, masuk saja pas! Tengahari tadi dlm berita tv1, depa kata, terima kasih kepada kerajaan bn, Manek urai dah ada jambatan baru. Lepas tu depa tunjuk orang2 kampung dok berterima kasihlah kepada kerajaan bn. Depa lupa ka selama ni bn dok cekik depa, bila lepas sikit, oooh!! terima kasih. Ingat duit kepala bapak bn kot!

AMIR SHAFIQ ADHAM berkata...

aku malas nk ckap bnyak la weh..
bnde rasuah suma ney bnde biase..
ko nk cari kerajaan yg clean,,mne de skarang ney ooi??pk tu realistik sket jgn men bantai je...ingt manusia tu malaikat ke??alahai da perintah lbey 50 taon mstila ad bwat clap..at least mngaku..hoi cari kat aku kerajaan kt dunia ney yg xde rasuah??ke pa bende yg korang dk anti sgt ngn kerajaan ney??ko dapat idop slesa pon sbb ppuak2 ney la..alahai yg tu pon xbley pk ke??at least besatu ngn melayu lbey bgus dari bersatu ngn cina hindu!!

Tanpa Nama berkata...

lawak r bro mosabit

umno sedang mendongengkan dirinya.. kah kah kah!

Johan berkata...

rilek la geng sume..xpyh la hentam budak Amir Syafiq tu..dia blum sedar lagi diperbodokn n ditipu slame ni..
gua ade jenguk2 skit blog dia td,ade trbaca satu entri dia amik petikan utusan melayu..kahkahkah..patutla dia trpengaruh sbb prcaya utusan..tapi xpe la,at least dia ade gak singgah blog ni n mgkin blog2 alternatif lain..
kita jgn 'preach to the converted' saje,kita kna sedarkn mereka yg masih prcaya ngan pembohongan united munkees national organisation..
mgkin lame ckit nnti,dia akn tolak sume bullshit tu sume..

Tanpa Nama berkata...

itu orang yang majnun sama erti itu bahasa oendang2 'a non compos mentis'!!

kraahkahkahkaaaahhhh...

takyah laa bila tang satu padu sebut2 Islam. kalu nak kait Islam, umno baru tak buat nayalah kepada anwar, bukan sekali dah dua kali naya dah!
lagi nak cakap pasal satu padu.
piiidaaaahh!
kalu nak Islam sangat tak campaklah pak lah sebelum sampai masa!
cakap tak serupa bikin!

aku sokong kata2 TGNAziz!

~aku yg boleh berfikir~ berkata...

jgn layan si amir tu...biase la,budak2 hingusan mmg x matang lagi fikiran...umur pun muda lagi...minda belum terbuka...

bangsa lain berkata...

AMIR AMIR AMIR TSK TSK TSK..HANG NI RACIST LAH...ISLAM AJAR BERSATU PADU KO KATA...TAPI KALU MINDA HANG TU MASIH TERTUTUP..TAK GUNA. ADA TUHAN AWAK AJAR MENGHINA CINA HINDU? KALU NGKO TU TAK NGOOOK FIKIR DALAM SIKIT...BAGHAL KECIK!