Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 30 Julai 2009

PADAN MUKA



PERMOHONAN MAAF


Utusan Malaysia memohon maaf kepada YAB Datuk Haji Nik Abdul Aziz bin Haji Nik Mat, Menteri Besar Kelantan di atas kesilapan laporan mengenai kenyataan beliau yang disiarkan dalam Utusan Malaysia pada 15 Jun 2009.

YAB Datuk Haji Nik Abdul Aziz sebenarnya bermaksud bahawa "nasihat beliau tidak semestinya didengar" ketika mengulas mengenai cadangan kerajaan perpaduan pada sidang media itu.

Oleh itu, tajuk atas sebelah kiri, muka surat hadapan Utusan Malaysia pada 15 Jun 2009 iaitu Nasihat saya mesti didengar adalah salah serta bukan menggambarkan apa yang dimaksudkan oleh YAB Datuk Haji Nik Abdul Aziz pada sidang media itu.
Begitu juga fakta berhubung perkara yang sama pada berita penuh mengenai kenyataan beliau itu pada muka surat 7, Utusan Malaysia keluaran 15 Jun 2009, adalah salah.

Utusan Malaysia dengan ini menarik balik dengan sepenuhnya kesilapan tersebut dan secara tulus ikhlas memohon maaf kepada YAB Datuk Haji Nik Abdul Aziz di atas kesilapan yang tidak disengajakan itu dan atas apa jua kedukaan atau pengaiban yang mungkin diakibatkan kepada YAB Datuk Haji Nik Abdul Aziz daripada kesilapan tersebut.

BACA INI

BONEKA UMNO NASIHAT AWAL – NIK AZIZ

Oleh RODELIO JUNJUN TAUCAN
rodelio.taucan@utusan.com.my

KOTA BHARU 14 Jun - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menegaskan kenyataan kerasnya terhadap mereka yang menyokong cadangan penubuhan kerajaan perpaduan oleh Presiden parti itu, Datuk Seri Abdul Hadi Awang hanya merupakan nasihat awal.

Namun beliau mengingatkan bahawa nasihatnya itu mesti didengar kerana mempunyai hujah jelas untuk menangkis cadangan yang dianggapnya sebelum ini sebagai 'ilham' UMNO.

Beliau berkata, gelaran 'boneka UMNO' yang diberikan kepada kalangan pemimpin Pas yang menyokong idea itu hanyalah merupakan kaedah pertama untuk menasihati golongan tersebut.

KAH KAH KAH…

KAH KAH KAH…. TERBONGENG… TERLONDEH….KAH KAH KAH

Kah kah kah…. NAMPAK PUTAR…MEMUTAR…kah kah kah…

Kah kah kah… KUNTAU.. MUNTAU… BELIT….kah kah kah…

Kah kah kah… PUSING… KACAU… GORENG …. kah kah kah..

Kah kah kah… PADAN MUKA …kah kah kah...

Kah kah kah... TAKUT PULAK KENA SAMAN...kah kah kah..



10 ulasan:

camera LOVES andrey berkata...

enccik isham..

siapakah penulis/wartawan yang banggang itu..

adalah wajar jika diletakkan nama penulis wartawan tersebut...???

cam banggang jer..reporter tuh!!!
hahaha

sang kegelapan berkata...

dari dulu lg dh belit..satu je mintak maaf? yang lain2? mane?

Tanpa Nama berkata...

semalam ada jgk org UMNO nie takot jgk mulut TGNA masin....
"setiap kata2 TG adalah doa..."
owww ampa takot, tp ampa dok kutuk lg... aku harap TG mnta hancur'n plk UMNgOk ni laaa....


...pemuda UMNgOk N.S.....

chegarMD berkata...

biasa lah di zaman demokrasi ni,
salah guna amanah kerja berleluasa
kena sabar lah. fitnah menfitnah
cantas mencantas .sewasta menjadi2
sampaikan beras teras hidup kita
dah dikungsi dengan orang luar,apa nak jadi dgn malaysia, makna nya
perjuangan masih panjang,,,

Tanpa Nama berkata...

ai, takkan satu je belit? Akhbar Pembelit Malaysia ni bukan ke banyak lagi beribu-ribu artikel belit? bila nak mintak maaf? woi! pemimpin pakatan bila lagi nak kasi insap ini pembelit? jangan kasi hantar ke mekah, hantar ke mahkamah cukup suda kah kah kah . . , pembelit kalah dengan duit rupenye kah kah kah . . . . kah kah kah .. . lepas ni pemimpim pakatan sila fail saman tiap-tiap hari untuk elak pembelit membelit lagi kah kah kah . . . kah kah kah

UMNgOk BoNgok berkata...

Betul cakap lu bro...cara-cara nak baca media UMNgOk ni-kalau yg ditulis betul, ertinya tak betul...kalau yg ditulis ada, ertinya tak ada...kalau yg ditulis 10000 org, ertinya cuma 10 org...kalu yg ditulis 2 ogos, ertinya 1 ogos...kalau yg ditulis bunuh diri, ertinya kena bunuh...kalau yg ditulis malaysia tewas 3-2 kat mu, ertinya mu tewas 2-3 kat malaysia...kalau yg ditulis bela melayu, ertinya nak jual melayu...UMNgOk...UMNgOk...melayau...melayau.......

Dunia Firdaus berkata...

Tok Guru consistent dalam banyak perkara tak flip flop

Tanpa Nama berkata...

kata-kata "pergi jahanamlah UMNO" membuat puak-puak Umno jadi gelabah...sbb depo tahu kata-kata keramat tu insayAllah dimakbulkan...

tegakkan yg haq..

Tanpa Nama berkata...

aikss.. tau cuak plak..
ingatkan 1Malaysia ana yg punya..
eghegegegeh.. punggahhh!

Saiful berkata...

heran sapa la dok baca utusan melayau ni..ada lagi org dok beli ka kawan ni dah 10 tahun tak beli..baca free kat kedai kopi amno ada la..bagi kat apek lap juboq anjing depa saja...