Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 30 Julai 2009

TER KINI !!! GEMPAQ !!! BARU - FATWA MAHU KELUAR




HARAM ANJUR SERTAI SERTAI DEMONSTRASI JALANAN
– berita hairan

KUALA LUMPUR: Islam mengharamkan umatnya menganjur atau menyertai aktiviti yang boleh menjejaskan keselamatan negara seperti perhimpunan haram bagi mendesak kerajaan menghapuskan dan mengekalkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) di ibu negara, Sabtu ini.

Pelbagai pihak termasuk menteri berkaitan, mufti dan ulama menyifatkan berdosa bagi mereka yang terbabit secara langsung dalam perhimpunan itu kerana jelas bertentangan dengan Islam kerana boleh mencetuskan ketegangan dan huru-hara.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Mashitah Ibrahim, berkata Islam tidak menggalakkan mana-mana umatnya untuk menyertai dan menganjurkan majlis yang boleh mendatangkan kemudaratan kepada masyarakat.

Sementara itu, Mufti Perak, Harussani Zakaria, berkata jika perhimpunan yang boleh mendatangkan huru hara, maka adalah haram mana-mana pihak untuk menyertainya apatah lagi perhimpunan itu tidak mendapat kebenaran pihak berkuasa.


KAH KAH KAH….

KAH KAH KAH…

KAH KAH KAH


Kah kah kah… PELIK…HAIRAN… TAKJUB… PENING KEPALA… TERKINCIT OTAK...kah kah kah..

Kah kah kah… PASAL INI CEPAT FATWA KELUAR….kah kah kah…

Kah kah kah…. PASAL ISA…. PASAL AKTA ZALIM...TAK ADA PULAK FATWA…kah kah kah…

Kah kah kah... TAK JUMPA PULA NAZ DAN ZAT NYA....kah kah kah..

NOTA:Inilah contoh terbaik bagaimana agama dan juru-juru agama
digunakan untuk menegakkan kezaliman.Dari semenjak agama muncul -
agama telah digunakan sebagai helah dan hujah untuk menundukkan
kaum tani dan kaum buruh dari bangun menentang kezaliman.

Di Zaman Pertengahan Eropah Gereja telah bersubahat dengan kaum
feudal untuk merampas tanah dan tanaman kaum tani.

Di zaman kolonial agama telah digunakan untuk merampas tanah dan bumi
di Asia - Afrika dan Amerika Latin.

Di Mesir, Iraq, Iran, Pakistan, Jordan - agama sedang digunakan
untuk mematahkan kemaraan kaum buruh dan tani dari bangun
untuk merampas kembali hak tenaga kerja mereka.

Di Saudi Arabia - tak payah tulislah.




44 ulasan:

Orang Tanjung berkata...

Perhimpunan yg menimbulkan huru hara dikatakan haram.

Kalau perhimpunan aman tapi dihuruharakan oleh pihak berkuasa, hukum dia macam mana pulak?

Perhimpunan haram tapi aman, haram ke tak?

mamai berkata...

demi kepentingan mereka tu...berapa banyak la di bayar untuk keluat fatwa dan berapa banyak la yang sertai demontrasi tu nanti...aku dah dikira satu

UMNgOk BoNgok berkata...

dey masyitah,
hang perli brahim ali, pewaris, perkasa ka? apa la hang ni geng sendiri pun nak makan...

sang kegelapan berkata...

mashitah? ibu tunggal pun boleh melacur...pe cite? nk dgr? mane? biarlahhhhhhhhhhhh.....

Tanpa Nama berkata...

abg hisham, ni berita baru gak. UMNO masuk UKM. bukan masuk nak belajar sebab bodoh, tapi guna UKM untuk kepentingan UMNO. tambah pulak cik misai Ibrahim Abu Shah nak jadi hero melayu. NC bleh plak bg simpati pada pgrm anjuran UMNO serdang.

memang bagus pentadbiran UKM. Universiti Kuat Mengampu...

cuba baca kat sini :

http://harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=21951&Itemid=1

ahmad berkata...

Fuh.. mmg sempoi la ulama pro belah sana. Kalau fatwa keluar dari mulut dua org nih semua menang kat belah sana. Sempoi.....

Tok Ketua berkata...

Kah..Kah..Kah..
Kepala Taik Betui la Tok Mufti ni..
kah..Kah..Kah...
Berapa balut ganja la Tok Mufti ni pekena...kah..kah..kah.

Harussana-sini..kah..kah..kah..
Inilah Ularmak Gerombolan..
..kah..kah.kah..

Woi Jangan Jual Agama woi...
Baik Jual Tapai..kah..kah..
Balik Isap Ganja la Tok Mufti woi..
Janggut sejemput dah kira alim gilo
la tu..kah..kah..

Nilah Mufti Manggkuk yang tak reti cakap Arab..kah..kah..
Woi Rakyat Nak Dengar Fatwa dari Al Malikul Tok Sembab plak..
kah..kah..kah..

cahaya malam berkata...

mshitah bukan betul sgt pun..

dulu kata kerja pelacur boleh..

pastu pernah ade kes ambil tanah jiran sebelah..

hadoi..

sejak berdamping ngn umno nie..

macm2 si mashitah nie..

Pasal ISA x nak komen pulak..

kalo anak suami dia kena ISA baru rase!

-NO ISA!

fredo berkata...

sume org da tau la... heee

Khun Pana aka johanssm berkata...

Kalau macham ini ponya fatwa bolih di pakai.
Mana nya umat Islam di dunia semua nya bodoh sebab mahu lawan Israel.

Hahahaha...

Ini semacham keluar kan fatwa bahawa orang Islam tak di benarkan untuk menentang Zionist....
Hahahaha...terkentut lah , nasib baik tak terberak oii

Hahaha...Fatwa kang kong

Khun Pana aka johanssm berkata...

Entah lah berapa yang di bayar kepada mufti jenis ini..

Ini mesti mufti dari umnoputar jenis Kontrektor Kelas F..hahaha

sham berkata...

kalau pihak yang berkuasa yang menimbulkan huru hara
macam mana pulak?????ehhh apa nak jadi dgn ulama umno sekor nie kalau pihak berkuasa yang provokasi...ehh marah nie marah

~PakKaramu~ berkata...

Salam,

Islam menganjurkan sebab dan musabab sesuatu perkara itu berlaku, bukan cakap sedap mulut saja nak buat kenyataan, jangan jadi bahlul, orang agama kena tengok sebab musabab, jangan jadi pengampu bodoh lagi bangang, kepada majlis fatwa mengapa tidak adakan fatwa dalam masalah ISA yang menjadi punca sesuatu itu berlaku

budak kampung online berkata...

KAH.. KOH..KEH.. LA NI MEREKA GUNA MARSITAH LAK UNTUK MAINKAN SENTIMEN AGAMA.

kayru1 berkata...

habis tu orang islam kena buat diam je ke terhadap kemungkaran dan kezaliman yang berlaku?

Tanpa Nama berkata...

dulu kata program jom heboh haram

tapi masa buat program tu kat perak kenapa tak bising

oh.. sebab itu kerajaan negeri bn benarkan.....

nayalah kalau bising sebab nanti keistimewaan taraf exco dia nanti kena tarik balik dan mungkin jawatan mufti turut sama hilang

mana fatwa tentang sembah tugu negara tu

mana fatwa pasal ISA apabila ditahan tanpa bicara

apa kuasa kita sampai nak berbuat begitu

di akhirat nanti bukankah kita semua akan dibicarkan.....

Tanpa Nama berkata...

agama sudah benar2 jd barang mainan mereka...

puan masyitah encik harusaini sila keluarkan hujah/fatwa anda berkumpul dlm disco,berkumpul tgk konsert.brpakaian mula2 tudung labuh lama2 dah jd singkat nampak dada!!!!

cepat...

ngok punyeer kaum....
berapa ratus ko kena bayar haaa????

Afna Zakaria berkata...

rasa2 mmg wajar desak sb mengalahkan hukum Allah..

indraputra80 berkata...

Kalau .betina tur yg.bagi fatwa gua tak terasa sangat lah sebab die tak bole jadi imam gua sembahyang..,lagi pon die tentu jahil.

Ini yg.Jantan.,yg.jadi pemimpin keluarga bagi Fatwa yg.mirip mirip dgn yg.Betina.,maka sungguh memilukan hati.

Apa sudah jadi dgn die.,

Buat malu keturunan BANJAR yg.ada di Tanah Malaya dan Jawa saja.

Nah!apa apa an nie!!!!!

"Sulayaan Banar sidin".

He!he! jgn maree.

Tanpa Nama berkata...

Government oppressed the body of the wage-slave, but Religion oppressed his mind, and poisoned the stream of progress at its source.
Upton Sinclair
Source: The Jungle - "Chapter 31"

aku berkata...

biaq pi la depa kluaq fatwa apa pun..
mai pakat pi..
bunuh ISA....!

Tanpa Nama berkata...

bro!,

kalau nak fatwa sekarang sila bayar duit! ada duit dan darjah kebesaran nak dioffer boleh keluar fatwa baru.

fatwa dijual longgok skg, boleh main minta-minta macam mat gelap kat perak kah kah kah . . . kah kah kah . . .

sana fatwa sini fatwa, agama sudah murah! mana mau cari agama yang mahal ?

Jebat Musibat berkata...

Dia nih la yang kata:
BLEH MELACUR KALAU TERDESAK!!!

pastuh plak.. kalau korang perasan la.. 'Ustazah' nih, aku tgk kening dia dah macam bercukur jer... perati gambar2 baru dia. Bersolek ape tah lagi..

http://pickholes.files.wordpress.com/2008/06/dato-mashitah1.jpg?w=415&h=253

Ntah hukum mana plak cukur kening bleh jadi halal.

bawak2 bertaubat la 'ustazah' oiiittt

Nunca Caminaras Solo berkata...

Rekrut agama..

kucingsiam berkata...

meow~

pemerintahan zalim mencetuskan huru hara maka ia perlu diharamkan sama sekali.

ini perkara asas yang mana manusia gua pun faham, dan menjadi tuntutan kepada orang yang mengaku Islam.

mufti harus berani kena jawab kenapa tak haramkan kerajaan BN yang zalim? membantah akta zalim itu haram?

pelacur pun lebih bermaruah daripada manusia harus berani ini. berfatwa-fatwa demi menjaga kekuasaan bosnya. takut bos tak takut tuhan.

Tanpa Nama berkata...

aku nak masuk toilet jap...pastu aku nak tergelak sampai tercirit...bagus jugak fatwa umno ni, bagi lawas berak aku...

-nan-

Tanpa Nama berkata...

Kepala bapa dia haram... Sah, mmg ustazah ameno.. sekular... pembodek No.1...

Tanpa Nama berkata...

Nak tanya Mashitah,
Apa hukumnya pakai gincu, pakai minyak wangi berjenama?

UlamakUMNO berkata...

Apa kejadahnya si Harussani ni???
Buat fatwa pun nak ikut agama UMNO??
bukan nak ikut ISLAM.. Astargafirullah.. bawak2lah ngucap..
ISA tu halal ke??? x berani lak nak kuar fatwa?..
Apa bezanya penghimpunan menentang ISA dengan penghimpunan sebelun pergi berperang dijalan Allah? kalau x sama jawablah kenapa?? Kenapa setiap perhimpunan yg ada hendak dibuat mesti ada permit? Untuk menghalal-haramkan kenalah ikut Al-Quran, x bolehlah main pilih ikut suka hang je. Rosaklah aqidah umat islam..

Tanpa Nama berkata...

aku heeran bin ajaib pasai bila tentang fatwa yg tak leh diterima akai selalu orang perak ni yang dok bok kluar, tak dak orag lain dah ka....????

Tanpa Nama berkata...

di pedalaman china
agama kristian disebarkan dengan bertopengkan pembelajaran bahasa inggeris..


http://www.youtube.com/watch?v=FMYXR5PvQ9Q

Tanpa Nama berkata...

Alamak! siapa Menteri ini? Apa hal di Pakistan, Afghanistan, Iran, Indonesia?? Yang menunjuk perasaan dinegera negara ini bukan umat Islam?? di Negara negara tersebut umat Islam boleh berdemonstrasi manakala umat Islam diMalayasia TIDAK BOLEH? Bongoh la U menteri.
Allahuakhbar Allahuakhbar!

tupingera berkata...

apsal takder fatwa atas RASUAH????

halal ker? haram ker?

fairusrazak berkata...

Saya rasa perhimpunan itu aman selagi tiada campur tangan pihak FRU. Yang menghangatkan semua perhimpunan sebelum ini ialah pihak FRU. Lagi pun tembakan gas pemedih mata dengan semburan kimia itu tidak perlu selagi tiada sebarang keganasan yang berlaku. Sebelum ni hanya perarakan sahaja yang dibuat tanpa sebarang insiden seperti pergaduhan tetapi tetap ditembak dan disembur.

Tanpa Nama berkata...

bukti dunia akhir zaman ke ni?
ulama2 di caci? ulama (umngok) pun masuk list ke? cuak arr plak nak kutuk..
tapi kalo kluar fatwa cam gampang ni bukan patut kene caci jer, patut kene hina skali kot??
kesian.. kesian..
nasihat aku, baik ustazah mashitah dgn tok mufti ni berenti keje dan bertaubat nasuha.. biar miskin harta tapi dapat rezeki dr sumber yg halal dan penuh keberkatan..
takut2 nnt 7 keturunan hang malu kene kutuk rakyat.

p/s: jgn plak dah kene reject mcm mat zzz bru nk kuar fatwa ISA tu haram.. lg mcm gampang!!

robinlabu berkata...

Ulamak bn ni macam rimau dalam sarkas lah. Ngaum saja kuat tapi duduk dalam sangkar. Orang tak takut pun.

cree berkata...

Kalau nak sertai perhimpunan halal,
pi join mesyuarat cawangan UMNO.
wakaka......ni fatwa gua.
Bukan senang tau gua nak keluarkan
fatwa ni.Kena istijihad dekat sebulan.Harap Bro Isham war-warkan
fatwa gua ni.

Tanpa Nama berkata...

bo lyn la ngn 2 org ni..dh sah2 ameno..yg penting teruskn perjuangn,hnya rakyat2 inginkn keadiln aje akn menentang kerajaan yg korup..HAPUSKAN ISA!!!

CTLee berkata...

Religion is a double-edged sword. It can be used to oppress the masses or it can train our mind to have love and compassion for our self and others.

p.s. Tukar Tiub, your news are always "terkini". Terima kasih.

mosabit berkata...

nama pun maSHITah.....
nak buat macamana...

yang satu lak nama tok peti....
kata p.ramlee dia ni musang berjanggut...betul ka?....

ma shit ah berkata...

U...M...N...O...
SARKASLAH....

Johan berkata...

lan chow laaa!!..klu huru hara pon sbb keje agents provocateur yg wat provokasi dan polis2 yg btndak ganas..

kahkahkah ape jd ngan prof2 kangkong?xde pon bg expert opinion dorg..kerajaan dah xgune prof2 kangkong lg ke?

Master Yoda berkata...

Tok,

Den sokong komen Tanpa Nama 20:19

Contohilah arwah Dato' Ishak Baharum (bekas Mufti Selangor)

Berkata benarlah sekalipon pahit....

Berkata benarlah sekalipon jawatn mu akan diluctkan dan gelaran Tan Sri mu bakal ditarik

Kah kah kah

Siapalah aku berkata...

mashitah, kening bercukur. Tak layak keluar apa apa fatwa.

Harunsani, Mufti akhir zaman. Mufti sebelah arah. Juga tak layak keluar apa apa fatwa.

Semoga ALLAH memberi hidayah kepada mereka.