Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 3 Julai 2009

TERBARU !!!! HOT HOT !!! WACANA ILMU




INILAH GAMBAR WACANA ILMIAH DARI AKHBAR CINA SIN CHEW


PAS MELAKA : PEMUDA UMNO GANAS
- malaysiakini

Pemuda Umno Bukit Katil, Melaka didakwa bertindak liar dengan memecah peralatan milik PAS dan DAP dan menimbulkan kekecohan sehingga mencederakan seorang ADUN pembangkang semalam.

Kah kah kah... HEBAT WACANA ILMU PEMUDA GEROMBOLAN DENGAN PEMUDA PAS...kh kah kah

Kah kah kah... PECAH KAKI... PECAH MEJA ...kah kah kah...

kah kah kah... INI LEBIH INTELEKTUAL DARI WACANA ILMU DI OXFORD UNIVERSITI...kah kah kah



13 ulasan:

tok iskandar berkata...

UMNO dan BN atau sinonimnya UBN gagal memenuhi aspirasi rakyat dan semakin menuju zaman kepupusannya.Rakyat yakin dan penuh percaya dan PRU yang lepas boleh dijadikan kayu pengukur betapa UBN kini semakin lemah dan goyah.

Kemampuan UBN memerintah negara semakin dipertikaikan setelah gagal menangani skandal PKFZ,kenaikan harga mintak,kemelesetan ekonomi global,krisis politik di Perak,PPSMI,pengambilalihan air di Selangor,10 subjek dalam SPM dan banyak lagi.Polisi-polisi yang dilaksanakan oleh UBN pula dilihat dilakukan secara tergesa-gesa dan kurang cerdik seperti PPSMI dan 10 subjek dalam SPM.Ada juga yang dilaksanakan tanpa mengambilkira kepentingan rakyat dan lebih memihak kepada golongan korporat seperti pengambilalihan air di Selangor.

UMNO yang terdorong untuk mempertahankan hegemoni dan kroninya cuba mencari talian hayat dengan ayat-ayat manis dan power bagi memikat hati rakan-rakan melayunya dalam PAS dan PKR.Gula-gula kerajaan perpaduan diharapkan dapat membuka ruang kepada kerjasama atau usahasama untuk agenda perpaduan Melayu sedangkan ramai yang melihatnya sebagai memperkukuhkan UMNO.Ramai yang tertanya-tanya jika usaha ini gagal,apakah UMNO akan meminda perlembagaan partinya dan membuka keahlian kepada semua.sama-sama kita tunggu dan lihat

azwan, sg besar. Selangor berkata...

isu babi di Penang..isu wacana ilmu lah..kerajaan perpaduan lah..makin lama aku da meluat tgk PR ni. Dulu kata ahli PKR suka buat hal..la ni DAP dan PAS lebih busuk perangai. mcm sial. Baik aku tukar balik ambik BN jd kerajaan. Menyampah dah aku dan keluarga aku. PR ni xjauh beza rupanya dgn BN.. pukimak buat hal..patut urus hal rakyat.

Srikandi Fiqa berkata...

pemuda umno mmg ganas..ni baru tgk yg ni..da lg eh yg truk...heee...pemuda hakdarik...hahahha..

Kulai renjer. berkata...

Tak habis2 cerita babi..babi betul la PR ni.

Tanpa Nama berkata...

tok iskandar hang cakap BN lemah atas dasar apa. aku dulu anti BN tapi sekarang dah sedar yang PR ni parti tipu rakyat.

Nunca Caminaras Solo berkata...

Apa cite Najis nak hapuskan ekuiti Bumiputra? Nape geng-geng yang menyampah ngan PR xpertahankan hak Melayu..

Apa jadi ngan slogan 'Hidup Melayu'? Ke UMNO dah tukar slogan jadi 'Hidup Najis'?

Tanpa Nama berkata...

ameno berok-cyber on the line...heh

Tanpa Nama berkata...

Akibat banyak minum air kumbahan babi, maka pemuda umno bertindak macam babi menyondol sana sini....hau hau hau hau...babi negara mengamok! Camno ngan Bini Najib?

Tanpa Nama berkata...

ini baru sikit ..belum kena melayu mengamuk lagi...selalu kita bertoleransi dengan org yang kurang ajar, sesekali kena ganas sikit jangan sampai orang selalu nak pijak kepala kita....isham takut telur dah
masuk dalam...kah...kah..kah

AnakSemuaBangsa berkata...

negara demokrasi sesiapa pun boleh sokong sesiapa..
jadilah totok menang sorak semua tergadai..
jenerasi akan datang jadi mangsa..
siapa jenerasi akan datang...?????

yes berkata...

Kenapa Pemuda PAS nak berwawacana dengan UMNO sedangkan banyak perkara harus di bincangkan dalam kumpulan PR sendiri.

Mungkin bila berbincang dengan UMNO nampak lebih glamour, jika bermaufakat dengan DAP dan PKR muka tak masuk utusan,entahlah!

Apa kata Pemuda PAS bila DAP kena belasah olih UMNO?

kariah akar peluru berkata...

Tahniah MB kedah kerana berani merobohkan tmpat sembelih babi, yg dah 14 tahun menjadi masaalah di Kedah. Aku pasang telinga ramai jugak puak2 umno yg setuju dengan tindakan Ustad Azizan. Kalau harapkan BN sampai lanie depa tak berani nak robohkan tmpt sembelih tu.

d'Frog Prince berkata...

pelik ada komen mengaitkan pusat penyembelihan babi (ppb) dengan isu ni, satu kat utara satu kat selatan lah beb.

anyway, tak semua PR baik, sama gak tak semua BN jahat.

yang masalahnya sekarang, di BN, tak boleh lawan tokeh, kat PR, sesama sendiri boleh berbeza pendapat, jadi, selalu kena ada kompromi, pada pendapat saya, itu lebih molek.

lagi satu, ada mata tengok, ada telinga dengar, ada akal, pakai. jangan buat keputusan berdasarkan khabar angin saja. 50 tahun kena tipu, takkan PR baru setahun jagung dan kena bertempur dengan tangan terikat nak buat benda luarbiasa. bagi lah "can" kat depa.

d'frog prince