Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 2 Ogos 2009

Jumlah Tangkapan Terkini!!!!

Jumlah mereka yang ditahan oleh pihak polis setakat ini ialah 583 orang termasuk juga YB Sivarasa. Mereka ini semua sedang dipasong di beberapa tempat.

Tahanan terdiri daripada 44 daripadanya masih dibawah umur dan 40 orang wanita. Masih belum jelas apakah tuduhan yang akan dikenakan dan bila akan didakwa di mahkamah nanti.







8 ulasan:

Saiful berkata...

semoga yg ditahan ni terus bersabar...sayacadangkan usaha mansuhkan isa ni ,,perlu ada lebih dana..kena guna international law dah ni...bawak kes ni pi hague ka..tak leh terusan demo..perlu kosisten..perlu ada segala mcm media selepas ni..perlu sebarkan hal2 yg baik2 ttg demo mansuhkan isa ni..

Tanpa Nama berkata...

kan bagus kalau mereka2 ni kejar penjenayah, perasuah, pembunuh, ini tidak. Eh, lagipun boleh ke polis berpakaian biasa membuat penahanan?

sby berkata...

syabas syabas kita tunjukan anak muda kita berani..
jangan biarkan kita ditipu oleh kerajaan zalim dan korap

Johan berkata...

menurut malaysiakini,jumlah yg ditgkap 589 org..

Johan berkata...

menurut malaysianinsider,YB Hatta Ramli dibelasah polis dan kejadian tu sempat dirakam kamera..

Yoptanjung berkata...

Tuan tidak mengapa, biar seberapa ramai ditangkap kita tidak gentar untuk terus berjuang.

Dimana ada perjuangan di sana ada kemenangan. Itulah mengapa kita diperintah agar terus iqra’, terus belajar agar kita insaf dengan keadaan yang ada. Kita tidak boleh lemah dan dalam menghadapi situasi ini, Kezaliman yang telah menjadi structural violence.

Rujukannya jelas, jika kemungkaran merajalela tiada kata lain selain berjuang dengan apa cara sekali pun, lawan dengan hati, kata, atau dengan tangan-tangan kekuasaan kita.

Cuma satu hal yang pasti jangan jadi pengecut, bangkit lah, mari kta berjuang bersama.

mamai berkata...

dua sahabat ku juga tertangkap semalam satu dah di bebas satu di lokap bukit jalil...

dengar citer FRU ada di balai polis bukit jalin bilasekumpulan peguam ke sana

hafiz berkata...

diaorang tahan orang nak cukupkan target. ceh!