Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 12 Ogos 2009

PENGUMUAN UNTUK ORANG RAMAI



KELONGSONG YANG TINGGAL







LORD MURUJIB HILANG


Adalah diberitahu bahawa Lord Murujib telah
menghilangkan diri dengan serta merta.

Apa yang tinggal hanyalah kelongsong Lord Murujib.

Sesiapa yang ada menemui Lord Murujib sila hubungi
Reeezaaal Naina anak lelaki Meriakan seberapa segera.



16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Wow!! ini sakti Lord Murujib. "Now You See Me Now You Don't". PM Najib boleh timbul-hilang-tenggelam.

Gerombolan mendakwa DSAI mendewa dewa kan 'entah apa' disebaliknya PM Najib yang timbul mendewa dewa kan diriny sendiri. Umban batu sembunyikan tangan. Ini lah taktik Gerombolan.

Tuhan boleh nampak dan tahu siapa betul dan siapa salah.

Tuhan Mahakuasa dan Mahaadil. Moga moga Tuhan kabulkan hasrat rakyat dengan memberikan kepada rakyat dan PR kerajaan baru pada PRU13 nanti.

Allahuakhbar Allahuakhbar.

Muhammad berkata...

haha
lord murujib kena ban jugak
sengal
lord murujib hilang
ada kat india
takpun dalam air
menyorok dalam kapal selam

Tanpa Nama berkata...

wah!ini sudah ajaib.xdak berita ke pasal murujib ni hilang?sapa2 ada jumpa susuk yg hanya pakai seluar dalam merah sila hubungi polis.

Tanpa Nama berkata...

KATA DULANG PAKU SERPIH....

Pemimpin-pemimpin Barisan Nasional (BN) menyifatkan pembinaan replika gergasi gambar Datuk Seri Najib Razak (DSNR) di Batu Caves di sini dianggap sebagai suatu pembaziran.

Replika setinggi 50 meter itu difahamkan, dibina dengan kos RM35,000 hasil bantuan penduduk dan para penyokong Najib dan juga sebahagian dari pakej RANGSANGan ke-2 berjumlah 80 billion.


Komen 1

Ketua Pemuda MCA, Datuk Liow Tiong Lai berkata, wang replika itu sepatutnya disalurkan kepada golongan rakyat miskin yang lebih memerlukannya di negara ini.

Menurutnya, adalah lebih baik sekiranya Najib serta penjilat dan yokongnya melaksanakan projek-projek bermanfaat untuk rakyat. ''Dalam kegawatan ekonomi kini, saya menyeru wang dimanfaat sepenuh pada tempatnya dan bukan untuk kepentingan diri semata-mata,'' katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.


Komen 2

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam dipetik Bernama berkata, pembinaan replika gergasi gambar DSNR di Batu Caves, Kuala Lumpur, menunjukkan parti itu mendewa-dewakan pemimpinnya.

Beliau berkata, adalah lebih baik wang bagi membina replika itu digunakan untuk membantu rakyat miskin.


Komen 3

Datuk Ahmad Zahid BARAK yang melihat daripada perspektif Islam pula berkata, pembinaan replika gergasi gambar tersebut adalah tidak diizinkan di sisi agama.

Menurutnya, bagaimanapun tindakan itu merupakan usaha taksub yang mungkin dilakukan oleh penyokong parti tersebut yang bukan beragama Islam. ''Mereka tidak tahu hukum dalam undang-undang Islam. Jadi, saya berharap pemimpin Islam dalam BN dapat menasihatkan penyokong mereka agar tidak membina replika sedemikian. ''Jika telah dibina, seelok-eloknya ditiadakan,'' katanya.


Komen 4

Sementara itu, Setiausaha Agung MIC, Datuk Dr. S. Subramaniam pula berpendapat, tindakan parti MIC mendewa-dewakan Najib itu jelas bercanggah dengan budaya rakyat tempatan. Katanya, budaya masyarakat di negara ini sepatutnya memberi penghormatan kepada pemimpin secara sederhana. ''

Adakah apabila negeri tertentu ditawan pembangkang, kerajaan tempatan turut memberi kelonggaran dalam membenarkan poster gergasi yang tidak mematuhi piawaian dibina?'' soalnya.


Komen 5

Dalam pada itu, Ahli Parlimen Bintulu, Datuk Seri Tiong King Sing mempersoalkan rasional replika gergasi Najib dibina sedangkan masih terdapat rakyat miskin yang lebih memerlukan bantuan. Malah, katanya, terdapat lebih banyak tokoh negara yang lebih layak dipamerkan dalam replika raksasa seumpama itu seperti bapa Malaysia, Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj. ''

Hakikatnya replika gergasi gambar itu sebenarnya lebih sesuai untuk memperingati jasa tokoh atau pemimpin yang MENINGGAL DUNIA'' katanya.

Tambahnya, beliau tidak percaya Najib tidak mengetahui mengenai pembuatan replika gergasi gambar beliau.

KATA DULANG PAKU SERPIH....
BONTOT SAIFOOL GAK MODAL YANG BAGUIH...

Tanpa Nama berkata...

takut le 2....apa salah klau biarkan kat situ nanti boleh la tok2 sami sembah...baru glamor....ckp x srupa bikin... kah..kah..kah..zasss..

penanggah berkata...

mungkin dah bertukar jadi transformers Megatron kut..

kucingsiam berkata...

meow~

Ini semua kerja pembodek. Murujib ada pembodeknya bagitu juga dengan Pak Anwar. Bezanya cuma pembodek Murujib terlalu bodoh sahingga mendirikan replikanya di depan patung Murugan. Bikin susah untuk Murujib aje hahaha.

cucupakkasim berkata...

alamakkk!! tak dan nak pi depan replika tu nak menurun nombor ekoq..

Penoreh Getah berkata...

takpe time taipusam tu lord murujib akan muncul kembali, pasal itu hari najib ckp akan datang sini semula time taipusam nanti

Tanpa Nama berkata...

Itu bukan genuine punya god! Sekejap sudah ghaib...lain punya gods last for thousands of years! murujib curry elek!

cahaya malam berkata...

salam..

kelakar gile..

ada kata dalam kapal selam..

aqda kata jadi megatron...

akulak..

biskut chips more danone..

sekejap ada, sekejap hilang..!!!!

hihihihihiii

Tanpa Nama berkata...

ooo...patutlah malam tadi berita tv bagitau laporan gempabumi...
tak silap gua ada 2 tempat terasa gempa - sampai jabatan meteorologi malaysia sendiri pun keluarkan amaran berjaga2 untuk kebarangkalian tsunami...
rupa2nya: bik mama hentak2 kaki (atau hempas2 badan?) atas katil kot... sebab lord murujib sayang dia dah hilang??

kehilangan ni mesti akibat penyokong politik pakatan rakyat berdemo bantah isa tuhari...
mesti penyokong2 lord murujib nak lapor kat anong-kechik mintak gantirugi kehilangan 200juta ni!

paraok berkata...

dia pi lepak ngan ayah pin la tuanged

Tanpa Nama berkata...

lord murujib pergi di balik gunung batu caves,dia nak musnahkan cincin lord of the ring.kalau dia pakai lama2 cincin tu muka dia jadi macam golloum nanti dah tak bolih sebut 1malaysia dok sebut "MY PRECIOUS" jer

shadows218 berkata...

dia terbang menwaskan raksaksa...rowena...kot..kan ke dia besaq macam ultraman...
bila plak mat sembab nak jadik lord baru ganti najib??..wahahaha

Tanpa Nama berkata...

Wa tengok gambar Lord Murujeeb dlm satu paper tu. Sungguh 'disturbing' maaa... Satu tangan angkat, satu tangan pergi belakang... ADA APA-APA KAA kat belakang2. Sungguh mencurigakanlah itu tangan...