Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 14 Oktober 2009

AL- MALIKUL SEMBAB BERFATWA LAGI




WAHAI ORANG ORANG PAGUH BUKALAH POKET MU UNTUNG UNTUK ADA BAKSHEEH




EMPAT RUKUN PASTIKAN UMNO TERSU RELEVAN :MUHYIDDIN – berita hairan

Muhyiddin Yassin menggariskan empat rukun untuk dihayati dan menjadi wadah perjuangan ahli Umno, sekali gus memastikan parti itu terus relevan dalam perubahan landskap politik negara.

Muhyiddin berkata, empat rukun berkenaan ialah:

* Wahdatul Fikr
* Wahdatul Qalb
* Wahdatul Amal
* Wahdatul Hadaf

KAH KAH KAH… KAH KAH KAH…

kah kah kah… WAH MAK DATUL … WAL AL FATWAWI…AL RASUAHSI…kah kah kah..

woit…. WAH MAK DATUL AL MUKA SEMBABIKUL AL CORENGI AL HITAMI …. kah kah kah…

woit… WAK MAK DATUL… WAL AL- JUALI AL TANAH MELAYULI TO SINGAPURARI…kah kah kah…

woit…. WAK MAK DATUL…. WAL KELENTONGI AL LEBONGI… AL BODOHKI AL- MELAYULI…. kah kah kah…

woit… AL SEPULUH RUKUN AL TEN COMMANDMENTS IS AL HOLYWWODI AL TAHUN 1956 AL- CHARLES HESTON AL HERORI…. kah kah kah

nota:
al ana tak al tak fahami
al arabi al tak ambili al bahasasi
al punjabi. tapi anta al firmani
al tipui al orang melayuli.
al satian is al anjing is al doggi kah kah kah..




26 ulasan:

Johan berkata...

fuyoo 'The Four Umno Commandments' siot..bila mau release filem ni?..tapi gua rasa Planet of The Apes lagi sesuai untuk Umno kot..kahkahkah

Sukj berkata...

PAK LONG TT,

SEKARANG ADA 4 RUKUN...

SELEPAS NI ADA 5 RUKUN...

RUKUN YANG KE-5 IALAH 'WAHDATUL LINGKUPAYAKUN'...kah kah kah kah kah

Keliwontron berkata...

Siot la Al-Maleekool ....wa belum habis belajar rukun mandi junub , Al Sembabbi dah tambah rukun lagi 4

Tanpa Nama berkata...

Salam ,,,
aku baca soroton ucapan dia pun .. naik satu macam dalam kepala ...
apahal.. jadi macam baik ... nampak macam baik .. sekali tengok baik .. dua kali fikir .. lu fikir la sendiri broo... sebelum nie.. kita tgk kebanyakkan mereka lebih UMNO dari UMNO ... kini nak menampakan lebih ISLAM dari ISLAM ... keluarlah dalam NST 'UMNO for all' .... ini apa cte nie.. labu ...
Aku rasa telefilem nie.. akan terus dikarang dalam persidangan puak nie.. dan akan 'shoot' menjelang PRU akan dtg.
Adakah rakyat akan terus ditipu ... tak percaya .. mesti kena tipu .. orang bodoh sahaja,,, yg percaya cakap dia ... org asli kat macam di ulu bleh la tipu ...

Tanpa Nama berkata...

Betu brader...UMNO -Planet of the Apes.
Mat Monggol
Malikul Sembab
Mat Lidah Kontot
Mat pi'ee yang tak AFdal
Mat Jahit Midi
5 Apes untuk di lelong ..poooraaaaah la Malikul Sembab.!!!

seliparjepun berkata...

salam...

Alamak bro isyam..

Fatwa ape ni..."WAL KURMA NAK BUKA PUASUHU KEHABISANULAZI..." mesti ikut cerita pendekar bujang lapok ni..yang bagi fatwa ni angguk...yang mendengar pun angguk...

sejauhmana fatwa ni...separuh jalan daaaa.....

Tanpa Nama berkata...

Bodoh! rukun Islam dan rukun Iman tak cukup lagi kah? Biol punya orang!

brad jibb berkata...

hahaha! tak payah la nak cakap arab pulak. ko balik baca quran, pastu amalkan apa yang dibaca lagi bagus mat sembab oii!!

Media Cyber berkata...

banggangnya diri ko ni .. memperbodohkan ayat2 itu .. ko ni murtad ke ape?

Salah Taip berkata...

* Wahdatul Fikr
* Wahdatul Qalb
* Wahdatul Amal
* Wahdatul Hadaf

Satu fikiran. Satu hati. Satu Tindakan. Satu tujuan. Motto begini kumpulan pengakap sekolah pun boleh buat. Cuma Malikul Sembab tukar dalam bahasa Arab. Kelas sedikit bunyinya. Haha.

ubilepih berkata...

Guna bahasa bombastik arab,untuk nambak warak...kesian Melayu habis kena tipu..ha..ha..ha

AntiBeerN berkata...

Media cyber...

Ekau lagi bangang. Itu bahasa Arab je... bukannya ayat suci Al-Quran pon. Sama lah mcm kau nyanyi lagu tarian gelek Arab...

Apa yg Mat sembab tu buat hanya translate bahasa Melayu ke Bahasa Arab. Itupun pecacai BeerN yg kolot ternganga keluar air liur basi & dengan penuh kekaguman... kahkahkah.

mosabit berkata...

itu almalikul sembab ada 4 fatwa...pasal terikut ikut itu feel pak yasin daa...pak yasin tu berbini 4 daaa...
kah kah kah kah kah ......

wahbetul loghat...
wahbetul borak....
wahbetul rasyuahi....
wahmukatul sembabun tumfuk tumfuk tahi unta.......walkumful hartatun haramjadah.....

walmasaalah..sana sinun....

Tanpa Nama berkata...

korang suma ni dah tak de keje ek???.. keje dok ngutuk orang je... korang suma ni pun bukan nya cerdik sangt punn... cuma pandai mengutuk orang je...

zeqzeq berkata...

tolak sebelah sini sikit..tak elok makan sorang.

kukurkelapa berkata...

Rasa macam diperbodoh2kan ajee oleh juak diorg nie.mmg rasa bangang ajee bunyiknye.letih aku nak pikirkan hal UMNO nie...layannnn ajee laaa apa mat sembab tu nak cakap.bukan kena bayar pun.

V-jolt berkata...

Macam cita Pendekar Bujang Lapok la plak...

Skali cakap arab daa...

Wal fadang fasirul...
Wal Tifu Melayuwil...
Tomfok tomfok....
Taik unta....

Nahum berkata...

mediacyber kahkahkahkah bodoh tu simpan2 laaaaaa pleaseee

Mat Luku berkata...

hahahahahahahahaaha


bangang sial sembab...........

dah la sembab,buat2 cerdik lak...
dah bodo tu buat cara bodo la sembab...

igt bahasa arab punya rukun bole tipu ka?? bodoh!!! benggali jual roti lagi cerdikk dari lu la...

matbendaharikelabkamera berkata...

projek tipu melayu dari menghayati islam yang sebenar. mat jidin , usahlah bercakap pasal rukun lagi, lebih baik ajar ahli gerombolan mengenal rukun islam, rukun iman, rukun solat, rukun nikah dsb supaya mereka menjadi orang islam yang bertakwa.

Tok Uban berkata...

Media cyber....

nampak sangat kebanggangan diri kau...buat malu aje...
kalau aku yang upah kau...dah lama aku tendang...
kau ingat...kalau tahu cakap arab tu dah islam ke?
itu sebabnya...ustaz umno hanya tahu baca doa aje....

Tanpa Nama berkata...

al sungguh al kelakari
kah kah kah

haroon berkata...

selagi rasuah bermaharajalela dalam umno, kuar la segala rukun kepala bana apa pon, umpama org amek taik kucing hias2 dgn bunga bg cantek....bangang bin bahalol

puteh berkata...

al tt al batang kelapa al ini al memangi al kelakari.....al ikani...kah..kah...

Tanpa Nama berkata...

media cyber ni masih nk menyerlahkan kebodohan dia.. kesian.. ada gak balaci2 ngok yg mempertahankan bos dia.. xpelah.. janji masyukkk kan?

Master Yoda berkata...

Salam sume....

Kasi chance la kat Media Cyber nak tunjuk pandai....

Kasi chance..Plz...

Kah kah kah...

Anggap la IQ dia tgh achieve status IQ Albert Einstien...

Kah kah kah

Kah kah kah