Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 11 Oktober 2009

DARI BANGAN PINANG



SATU LAGI BAHAN BUKTI



HUJAN

Leceh meceh. Pagi ini ujan.
Bangun tidooo. Ujan baru berenti.

IKAN BAKAR

Jaga jaga sikit ikan ikan ini
banyak dari siam. ada yang dah kena
ubat mayat.

Jangan ikat tepi laut ni semua ikan segar.
Pooorah.

BUNDLE

gila besar kedai bundel batu empat.
macam gedung haarrod d london.
buka 24 jam. ini akan jadi port baru
segala mat bundle dalam dunia ini.

MINAH CUN



Nampak khemah mca di batu lima. wow banyak
amoi cun. slim dan bergetah.
dengar khabar bik mama tak singgah ke khemah
ini. bik mama jaki tengok amoi slim.

mana tahu ada tersorok ziana zain kah kah kah


JAM GILA

Dari batu sembilan hingga entah
kemana jam gila.

Ini orang balik dari mendengar
ceramah anwar ibrahim di batu sembilan.

Hampir lima ribu yang datang.

Banyak pelancung. Jumpa dari dungun johor
melaka kedah - gila ramai pelancung -
macam woodstock - batu sembilan betul betul
rock.


GADUH GADUH GADUH


Ini taktik lama. Awal buat cerita
mamak tongkang eeee kena pukul.
Lepas tu buat kacau gila gila.

Dengar khabar cikgu bard kena baling
batu. Entah apa khabar berita. Silap
lah - cikgu bard ni - tak masuk ajar
lagi kena pukul lagi dia rembat.

AWAS

Ketika nak makan awas
banyak muka muka potong stim
terpampang dijalan raya.

Muka muka ini jamin menutuo selera.

Muka sembab. Muka gempal bik mama.
Muka minta kesian mat isa. muka
ngook mat asan.

Cari tempat makan yang tersorok
kalau tidak memang tak selera
makan.

Nota:
dengar khabar ada sebuah warung tutup
kerana depannya ada muka wak sembab.
budak budak dan emak emak lari takut
tengok muka ini.

dengar khabar tian empunya warung aakan menyaman
wak sembab kerna memotong rezeki kah kah kah


KHEMAH GEROMBOLAN

La.. dengar khabar kenduri sakaan.
Tapi ketika lalu depan tu nampak
tiga orang puteri. Tak cun gempal
potong stum.

CUACA CUN

Mat Durian entah dari
mana telah pasang banyak jerat.

LECEH MECEH

Dari Kuala Lumpur di lebuhraya pun
ada kepala hangguk untuk melambatkan
laluan.

Di lebuh raya simpang ke PD pun
ada kepala hangguk.




2 ulasan:

puteh berkata...

azeeee....z ape citer arr....dah ok ker ? ade ker pggil mamak tongkang eeeee....ke..si..han...
tt ni memang.....kah...kah...

Johan berkata...

wow macam menarik je bundle lu citet tu..