Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 13 Oktober 2009

SATU LAGI PROJEK UNTUK KRONI





APA BENDANYA NI ?




KERAJAAN TERENGGANU TAWAR PAKEJ BULAN MADU PERCUMA BAGI PASANGAN YANG INGIN BERPISAH
- mStar

Pakej bulan madu kedua secara percuma menanti pasangan yang telah berkahwin di Terengganu namun ia hanya ditawarkan kepada pasangan yang sedang berhadapan dengan masalah penceraian sahaja.

Kerajaan negeri akan menanggung semua kos bagi program berkenaan.

Bagaimanapun, pakej bulan madu itu termasuk sesi kaunseling yang akan dijalankan dalam program berkenaan.

Program tersebut diwujudkan bagi membantu pasangan yang mempunyai masalah mencari jalan penyelesaian dalam rumah tangga mereka dan mengurangkan kadar penceraian yang dicatatkan oleh negeri itu.

KAH KAH KAH…KAH KAH KAH..

kah kah kah… SAPA PUNYA IDEA INI ?.... kah kah kah…

woit… SILA SIASAT…INI MESTI MUNKEE YANG ADA KRONI YANG ADA CHALET… kah kah kah..

kah kah kah… CHALET ATAU HOTEL INI TAK RAMAI DATANG… BUAT DEAL DENGAN MUNKEE… kah kah kah..

woit… ATAU KRONI MUNKEEE YANG ADA JUAL PAKEJ MELANCUNG… kah kah kah…

woit… TAK HABIS HABIS NAK MENIPU… kah kah kah..

woit… INI PROJEK NAK SAPU DUIT MINYAK… kah kah kah…

woit… KALAU AMBIL PAKEJ …KEMUDIAN BAWAK BALAK ATAU MINAH APA MACAM?…. kah kah kah…

kah kah kah... KALAU BAUT BUAT NAK CERAI...DAPAT MELANCUNG FREE?... kah kah kah

kah kah kah... MACAM MACAM NAK PERABIS DUIT RAKYAT… kah kah kah

DONT'T GET DOVORCED - HAVE A FREE SECOND HONEYMOON - guardian london

Associated Press in Kuala Lumpur
guardian.co.uk, Monday 12 October 2009 17.05 BST

Couples on the brink of divorce will be offered free second honeymoons to save their marriages by a Malaysian state government. Ashaari Idris, a government official in Terengganu state, says troubled couples will be allowed to spend two nights at the state's scenic islands or beach resorts to help them rekindle their romance under a the programme. Ashaari said the state government hoped to launch the plan soon "to resolve marital problems and to create models of exemplary families". He said couples on the programme would have to undergo counselling.

KAH KAH KAH...

woit... LAPORAN MAT SALEH INI JELAS... kah kah kah...

kah kah kah... DUDUK 2 MALAM DI CHALET KRONI.... kah kah kah...




12 ulasan:

Mek Wa Jande berkata...

Jangan la awak nak paranoid sgt,,memang betul pon banyak masalah perceraian,,,isteri tunggal,,dadah dan keruntuhan institusi keluarga disana.Semua ni benda realiti.Bila benda betul,,bersebab dan lojik yg kerajaan nak buat,,sokonglah.Memang la dalam 10 tu 7-8 yg hancus/rasuah,projek bodoh,2,3 tu takkan la tak ok langsung.(Contoh)

Setahun dua tahun lepas pon,kan ade sibuk2 pasal kempen nak kahwinkan ibu tunggal di sana.Kurang sikit beban kerajaan(tak kira la kerajaan ape pon,UmNO-sekarang,atau pakatan-akan datang???)bila ade orang yang menanggung mereka dan anak mereka,.Memang awak2 ni semua nak membawa agenda WElfare state,atau negara kebajikan,tapi takkan nak tunggu Pembangkang memegang tampuk pemerintahan kot?Tu pon Ntah betul ntah tidak.Jadi ke atau tak jadi ke,,kami dari golongan ibu tunggal masih terkebelakang dari segi ekonomi(masa sekarang)Kos sosial pon akan berkurangan secara tak langsung.Sudahlah kami dibebankan dengan stigma sosial masyarakat.Walaupun memang kerajaan sekarang ni rasuah,,duit pembayar cukai tetap diorang2 ni yang pegang.Dan kita sebagai rakyat progresif perlu tahu dan prihatin,kemana wang milik kita(pembayar cukai)mengalir.Contohnya dalam isu,program yg sebegini.Insyaallah kesan baik dari program ini(kalau tak melepaskan batuk di tangga la kan)akan berterusan dan berkesinambungan.Pembangkang dan reformis,atau ape2jelah seperti pihak awak ni seharusnya memantau perlaksanaan dan membantu untuk menggubal program ini. Ha,disinilah kelemahan politik pembangkang yang asyik nak membangkang secara anti,benci,mansuh,tukar,buang,pangkah,disebalik ''membangkang'' secara memantau(Perlaksanaan/penguatkuasaan,-setakat mana telusnya)menyokong(yang perlu),membantu(merangka program/dasar/perlaksanaan),mencadang(Sekiranya ada yang lebih baik)!

Biarlah diorang nak tampal lobang yg bocor walaupon kapal dah nak karam.Plaster bekas diorang tampal lubang bocor tu kita boleh guna balik nanti.(Kah,kah,kah).

P/s-Diharap para pembaca blog ini yang bijaksana serta mempunyai daya intelektual yang tinggi, dapat memahami isi kandungan komen saya ini.Ini cuma luahan hati seorang rakyat berpendidikan rendah yang terceruk dan termarjinalkan dari segi ekonomi dan sosial

yang ikhlas
Dari Ibu Tunggal
NurZawani BTe Abdul Rahman(26)
Peniaga Kueh,Gong Tok Nasek,Kuala Terengganu.

seliparjepun berkata...

salam...

betul tu bro isham...ini nak menipu rakyat 1 malaysia, mana fatwa diambil..sapa tok guru ni..ada kerapu dalam 3 rasa...betul2 gerombolan..

hancussss....!!

PenaNegatif berkata...

gua sokong idea brader pyanhabib,
bagi rakyat msia RM 1juta seorang. duit berbillion habis saja-saja.

Puan Ainon Mohd. berkata...

Tuan TT (Tukar Tiub),

Tak payahlah letak gambar itu....

Johan berkata...

kahkahkah ni memang lawak abis..lagi bodoh dari idea tanam padi atas bumbung oleh Sanusi Junid..

habis lah semua pasangan Ganu buat2 nak cerai leh honeymoon free..kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

bodoh, fuck! , ini semua kerja gila, semua orang setuju nak selesaikan, isyam pun setuju untuk selesaikan masalah tu. tapi caranya cara ikut kepala hotak! , cara mat perot boroi rembat duit orang.


woi bodoh! , terengganu negeri melayu, paling ramai orang melayu, tapi paling jahanam! , anak muda celaka, anak tua macam haram, ni semua dari baka melayu, semua tak beragama, inilah kebodohan yang gerombolan UMNO tanamkan.


bila rakyat bodoh, senang nak dapat undi, senang nak jadi tempat berpaut, jahanam terengganu sebab laki2 sudah takda iman, lelaki dan tak beragama, penyelesaiannya balik pada agama bodoh!


bagi penyelesaian macam gampang!, ini lah dikatakan sambil menyelam minum air, jahanam negeri NATANG ni, WOI! sultan! dari ko sebok tunggang kude baik ko tengok rakyat ko yang asyik doggy! kat terengganu tu!


buat stadium runtuh, buat mesjid mmg untuk diruntuhkan, lahanat patutlah negeri jahanam!

Napi berkata...

kalu orang lain bodo, jahanam, kita jgn la sama ikut sama bodo dan juga menunjukkan kebodohan.

Tanpa Nama berkata...

Aku x kisah sape pun memerintah.janji kemudahan awam kenalah tip top.kalau projek x de rasuah kita mungkin ada kemudahan awam mcm kat jepun.kalau x semaju jepun pun at least x de nak kena naik KTM yg lambat nak mampos tu.at least kita senang nak pi kerja kalau ada keretaapi dlm bandar mcm kat jepun tu.x payah bergantung pada kereta je.kalau umno nak bagi kat kroni pun projek buat kemudahan awam tu bagilah dah tu habuan depa.tapi pastikan rakyat hidup senang.senang cari kerja dan senang pi kerja dsb.yang lain2 tu kalau nak kaya raya lu pikir la sendiri.

huh!! berkata...

keropok lekor...nyam..nyam..

huh!! berkata...

Full moon party!!!

Khun Pana aka johanssm berkata...

Dah nak berpisah beri 'One last fling"....hahaha,..fuck yang terakhir..
FREE lagi ..hahaha
Adakah ini untuk raja muda dan manohara?hahahha...
Atau untuk Dino anak rais entot entot lariiii....
Bolihke Bik Mama bawa Carpetman...hahaha

mosabit berkata...

ini projek oleh setan yg kecik kecik taknak mampos....dah uzur nyusahkan orang.....

makwe janda tu pulak apa ader kena mengena dengan oang yg nak bercerai berai tu?...kan ko dah janda?...mana ada peluang dapat projek setan tu?..kah kah kah kah kah ...