Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 1 November 2009

AL KARUT LAGI MARUT



PASANG GAMBAR INI DEPAN TANGGA JAMIN HANTU LARI




PENDUDUK KAMPONG DI BESUT AMAL KEPERCAYAAN KARUT
– berita hairan

Penduduk di bebeberapa buah kampung di daerah ini dikesan mengamalkan kepercayaan terpesong kononnya akan beroleh pahala jika mereka tidur bersama dengan gambar seorang pemimpin parti pembangkang di negara ini.

Idris Jusoh, ketika mendedahkan perkara itu mahu pihak berkuasa relevan dan ilmun Islam di negara ini supaya mengambil tindakan segera bagi memperbetulkan penyelewengan akidah yang dipercayai didalangi pihak tertentu.

"Selain tidur bersama gambar dan percaya apabila melihat gambar pemimpin berkenaan akan memproleh pahala, penyokongnya juga ditanamkan dengan kepercayaan bahawa sekiranya bermimpi bertemu pemimpin itu maka pahala berganda akan diperolehi oleh orang tersebut.

KAH KAH KAH … KAH KAH KAH…. KAH KAH KAH…

woit… INI BERITA PALING HEBAT …LAGI DAHSYAT … kah kah kah…

woit… HEBAT LAGI MENGHEBATKAN… kah kah kah…

kah kah kah… SIAPA KAH PEMIMPIN INI …MACAM ROCK STAR… kah kah kah…

kah kah kah… MUNGKIN KAH GOBALAKRISNAN?.... kah kah kah..

woit… GAMBAR KARPAL SINGH KE?.... kah kah kah..

woit… KALAU MEREKA INI… MEMANG TAK ADA TASTE…kah kah kah..

kah kah kah… INI PASTI GAMBAR WAK BOTOX… MUNKEE INI PEMIMPIN PEMBANGKANG DI SELANGOR?.... kah kah kah…

woit…. MACAM MANA DENGAN GAMBAR MAT MONGOL DI SEMUA PEJABAT KERAJAAN…kah kah kah..

kah kah kah... PASANG GAMBAR MAT MONGOL DAPAT MIMPI KA?.... kah kah kah…

woit… MACAM MANA DENGABN GAMBAR RAJA GOPAL DIPASANG MERATA RATA ..kah kah kah..

kah kah kah...ITU… BUKAN AJARAN SESAT KE ?.... kah kah kah…

woit… TAPI ADA SATU GAMBAR YANG BAIK DIPASANG... kah kah kah..

kah kah kah....KALAU LETAK GAMBAR BIK MAMA DEPAN PINTU RUMAH… kah kah kah..

kah kah kah...JAMIN HANTU TAKUT MASUK….kah kah kah…

kah kah kah… TAK PERCAYA CUBA TRY… kah kah kah..



27 ulasan:

نيك حافيظول berkata...

kah kah kah kah kah

lawak gila. kenapa bik mama juga yang dipersalahkan. Alih - alih mik mama juga yang kena.

kah kah kah kah kah. sakit perut la bro

Tanpa Nama berkata...

Bro, minat sangat hang dengan Bik Mama ni... Asyik-asyik Bik Mama. Jangan obses sangat, nanti jadi obes.

PenaKiri berkata...

hahaha...memang lawak bodoh idrih bawak.. tak ada cara lain ker nak masuk paper?

zeqzeq berkata...

mm kena ulas panjang sikit, tidur yang bagaimana??tidur sebelah??

hanya tidur nyenyak

tidur sisi,, mimpi melayang..

qah qah..

Tanpa Nama berkata...

ADEN pernah saran bubuhlah gambar/potret/imej/foto yang lebih sensual bak 'suci dalam debu', ini asyik-asyik gambar burung hantu kedempol yang akan menggegarkan sekitar. Foto yang indah dapat melumerkan suasana.

JimAlifSiin berkata...

Lawak 'Potong Stim' Hujung Minggu
kehkehhkehh!

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah ...
Ideris jusah hidup lagi ...
mustahil mati hidup balik ...
Hantu, puaka, .....
Padan takut gambar tok guru ...
Kah kah kah.

Keliwontron berkata...

Terbaru nie ..paper NST today

Datuk Idris Jusoh berkata ... banyak org yg taksub dengan pemimpin pebangkang sampai penyokong2 nya tidur sambil letak gambar pemimpin2 di tepi tempat tido semoga bermimpi jumpa dengan pemimpin mereka dan semoga mendapat berkat( divine rewards)Beliau khuatir mereka akan tersimpang jauh dari agama dan meminta tokoh2 agama melakukan sesuatu ... Tu komen nak tuju dengan org PAS la tu ....
Aku hampir tersembul keluar teh tarik dengan nasi lemak hari nie ...Apake bodoh idris Jusoh nie ...exMB comments2 benak tenuk hujung2 minggu nie ..mmg betoi2 geleng kepala ....
Kalau rasuah, songlap wang rakyat , bunuh org tu tak nak komen ka dari segi agama ?

Al Quds Travel berkata...

PROMOSI MUSLIM TOUR
“Maghi Pakat Gi Jale”
Tel: 609-747 9999

TIANJIN-BEIJING
6DAYS 5NIGHT
HARGA DARI RM340

tujuh76satu berkata...

memang fact yang tt kata..... lepas jer baca saranan tt aku terus tampal gambar bik mama depan pintu bilik.... hasilnya, bukan setakat hantu blah, bini aku pun melolong kena rasuk!!!! suruh buang jauh jauh, panas katanya.....hua hua hua hua......

piprx berkata...

Isyam ko ni macam2 kah...kah...kah ..

Tanpa Nama berkata...

Lu gaduh sama Najib itu lu punya pasal lah.

Lu kutuk Najib dan Najib kutuk lu,itu OK lah.

Tapi pernah kah Najib hina lu punya bini?

Kalau lu mau lawan, Lu lawan sama2 jantan lah,jangan lawan sama betina.

Lu ini lelaki ke,pondan ke?

merah_s berkata...

gambar pemimpin tertinggi dalam satu pertubuhan dakwah pun tergantung dibeberapa premis milik para pengikutnya. Terutama disebuah bandar yang menjadi pusat aktiviti mereka. Sebenarnya sudah menjadi kebiasaan umat hari ni mengantung gambar2 para idola mereka termasuklah gambar Yang Dipertuan Agong.. Fenomena ini SEBENARNYA TIDAK DIKENAL dizaman Rasulullah dan zaman khalifah al rashidin.. Entah bila ianya bermula...

Tanpa Nama berkata...

bravo bik mama

Tanpa Nama berkata...

I WAIT WAIT
at Central Market parking lot (Pentas) @ 31 Oct 2009 night
YOU NO COME;
there were only a few people there watching the Halloween Costumes Contest
HOW COME ???

Were you one of the costume contestants ???

ada hantu

YANG GAMBI berkata...

ksh....ksh.....ksh......sekurang-kurangnya gambar tu ada juga beri bakti pda rakyat kah....kah...kah..
bukan macam gantung gambar tok guru boleh masuk syurga kah....kah....kah...macam kunci syurga dia pegang..kah..kah..kah.. woit orang bodoh dungu kah...kah...kah.... kalau ia pun tak nak buat amal, jagan cari jalan mudah nak masuk syurga kha....kah...kah...woit tok guru sampai bila nak tipu oramg kha...kah,,,kah....kah....kah...kah...

puteh berkata...

paklong tt..
cemburu la tu sbb x dapat yg gebu cam najib punya kan?????

keh keh keh.....

Tanpa Nama berkata...

Deris Jusoh tu belum kena. Tu pasal dia tak paham. Cuba gantung gambar Bik Mama ke, Najib ke, Mahathir ke, tengok ada kesan tak de. Gerenti ada punya ... Dia orang ni ada aura. Ada karisma. Itu kelebihan masing-masing.

mosabit berkata...

woitt mat 09.38.....lu dah la takdak nama...nak jadi pencacai umnGoK la plak.......kah kah....ada ko penah nampak bini TT ni kat mana mana?....
jadi macamana najib nak publis gambar bini TT ni?...kah kah kah kah ....albahlol walbangang .... ko jilat la bik mama ko tu...kah kah kah .....

Tanpa Nama berkata...

Kat Kelantan ni segenap ceruk ada gambar raja gopal. Tak caya datanglah melawat.

Tanpa Nama berkata...

`penyokong pas bangang...

Tanpa Nama berkata...

weh ini serpihan pengikut ayah pin ni derih jusoh je yang tau wakakaka

Khun Pana aka johanssm berkata...

letak foto bik mama bawa tangga bolih halau hantu pontianak...
Jangan letak foto the bik mama dalam bilek mandi...chak wau tak jadi...hahaha

Tanpa Nama berkata...

derih weh! Cita PM sembah TUGU tak suruh rujuk pjabat agama ker?

Kena ingat tuh. Kalau tak PM Malaysia pertama sampai ke 60 pun sembah TUGU jugak nanti. Elok derih ambik tindakan.

Derih! Derih! Ludah langit kahak jatuh kena muka sdri.

Tanpa Nama berkata...

"Lu kutuk Najib dan Najib kutuk lu,itu OK lah.
Tapi pernah kah Najib hina lu punya bini?
Kalau lu mau lawan, Lu lawan sama2 jantan lah,jangan lawan sama betina."

hulamakkk..!
laki najib jenguk blog lu lah bro,
siap post komen lagi tu
kahkahkahkah!

Johan berkata...

habis roboh rumah kalau pasang gambar Bik Mama..berat sgt wei!..

banyak betul koleksi gambar Bik Mama Lu ada..komputer lu ada bertambah berat tak,bro?tak pun hard disc lu da full,saatu gmbar bik mama dah bape gigabyte wei kahkahkah

Kucing Parsi berkata...

bukan sahaja hantu takut...

pencuri pun tak nak masuk

ha ha ha

visit

http://www.melodymockers.blogspot.com/