Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 11 November 2009

BERITA PALING MENGKECEWAKAN



DOLAR DALAM BANK AKAUN DI LUAR NEGARA




ANWAR BEBAS – TIDAK ADA DUIT TIGA BILION – INI FITNAH – malaysiakini

Bekas pengarah siasatan BPR, Abdul Razak Idrus memberitahu mahkamah tinggi hari ini bahawa siasatan terhadap Anwar Ibrahim yang didakwa menyorok RM3 bilion dalam akaun asing dan mempunyai kaitan dengan kepentingan Barat, didapati tidak berasas.

Abdul Razak, 60, yang kini telah bersara tetapi menjadi pengarah dalam beberapa syarikat, berkata BPR telah menyiasat perkara itu ekoran dakwaan yang dibuat dalam akuan bersumpah bekas penolong gabenor Bank Negara, Abdul Murad Khalid.

Katanya, sepasukan pengawai BPR telah ke Singapura dan United Kingdom untuk menyiasat dakwaan tersebut.

"Kami berjumpa dengan Murad dan beberapa saksi di Britain. Tetapi siasatan mendapat 'tiada kes' terhadap Anwar berhubung dakwaan dalam akuan bersumpah Murad," katanya.

KAH KAH KAH…

kah kah kah… CIS…. CILAKA PUNYA BERITA… kah kah kah…

kah kah kah…RAMAI MALAON KECEWA… kah kah kah..

kah kah kah…TERUTAMA KAKI KAKI BODEK DALAM PKR….kah kah kah..

kah kah kah…. KAKI BODEK DAN TUNGGANG ANGGUK… FRUS MENONGGENG…kah kah kah…

woit… POLITIK BUKAN CARI MAKAN …ATAU MINTA PROJEK…kah kah kah..

woit… POLITIK IALAH BANGUN MELAWAN MENGHAPUSKAN GEROMBOLAN…. kah kah kah…



21 ulasan:

Tok Uban berkata...

Orang yang paling kecewa ialah madey....sebab kena tipu...kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Hutang Talam: Khir dakwa Khalid main silap mata

PETALING JAYA, Nov 11 — Bekas Menteri Besar Selangor Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo mendakwa penggantinya Tan Sri Khalid Ibrahim bermain "silap mata" ketika mengumumkan strategi terbaru Menteri Besar Incorporated (MBI) yang akan mengambil alih hutang Talam Corporation berjumlah RM392 juta.

Khir menegaskan dakwaan Menteri Besar bahawa kerajaan lalu pimpinan Barisan Nasional tidak mengambil sebarang tindakan hanya menunjukkan sama ada Khalid menipu atau tidak mengambil tahu apa yang berlaku.

"Saya lebih percaya beliau cuba mengelirukan rakyat," kata beliau dalam tulisan blognya.

Kelmarin Dewan Undangan Negeri Selangor meluluskan bajet tambahan sebanyak RM392 juta kepada MBI untuk membeli hutang Talam daripada kerajaan negeri.

Geran itu membolehkan MBI membeli hutang Talam RM392 juta daripada kerajaan negeri, sekali gus membolehkan ia mengambil alih soal mengutip hutang Talam daripada tiga anak syarikat negeri iaitu Kumpulan Darul Ehsan Bhd (KDEB), Permodalan Negeri Selangor Berhad (PNSB) dan Yayasan Pendidikan Selangor, katanya Khalid kelmarin.

Syarikat perumahan itu berhutang RM392 juta dengan tiga anak syarikat kerajaan negeri itu dalam pelbagai usaha sama pembangunan hartanah sepanjang 10 tahun lalu.

Oleh itu pada hakikatnya, jelas Khir, pada tahun 2007 kerajaan negeri telah menubuhkan sebuah jawatankuasa khas yang diketuai oleh Setiausaha Kerajaan Negeri dan semua anak syarikat terbabit bagi mengutip hutang Talam kepada anak-anak syarikat kerajaan negeri.


komen:
toyol..toyol....sekarang baru kau nak cakap banyak..

nak tubuh jawatankuasa untuk siasat apa? untuk siasat asal usul ko?

lepas tu tubuh satu lagi jawatankuasa untuk siasat jawatankuasa diatas?

p/s: bila la depa (MACC& polis) nak habis siasat disneyland trip dan duit balkis yang disonglap mamat nie...

MahadeyBersiong berkata...

kakaka makin ramai laa yg klua pkr..sbb memang sah anwar miskin..marilah ramai2 join umno..lagi ramai yg join umno, lagi besar korupsi berlaku..senang sikit nak mampus..

seliparjepun berkata...

SALAM..

INI SAYA SOKONG...! TEGAKKAN KEADILAN DAN HAPUSKAN GEROMBOLAN...DARI DUNIA YANG FANA INI...

Sudin berkata...

woit....nazri aziz kepala botak macam buah pelior....!!!!

ni ape kamu nak ulas.......???

woit...mahathir pariah..!!!
lu punya hari mati dah dekat....!!!
bawak sekali Umno(B)ciptaan lu masuk lubang kubur......!!!
celaka punya keling mamak.....!!!!

MIBU BULAN. berkata...

Janji ALLAH..... Yang hak akan mengatasi yang bathil.......
Apa yang perlu mesti ada ketabahan dan kesabaran menangani fitnah yang mendatang.....

le_bai_lamos berkata...

memang ramai lg la jd katak pas ni...kui kui kui

Penanggah berkata...

sbenarnyer yang 3 billion tu duit gua ler.. takan tu pun nak kacau gak.. haaa datang la siasat.. cehhh...

Keliwontron berkata...

En Murad Khalid nie bukanker muka dia macam burung hornbill ...aku baru nampak malaun nie dalam surat kabar baru nie ...tak per tahun depan pegi gaji mintak ampun depan Kaabah

tujuh76satu berkata...

abdul razak tu dah pansion, keterangannya akan berubah jadi sebaliknya kalau kena ugut akan dipecat dari kerusi pengarah syarikat..... tunggula nanti dia akan cakap sebenarnya memang anwar ada sorok 3b kat akaun asing.

Tanpa Nama berkata...

Parti Sosialis Malaysia buat forum!

http://tinyurl.com/ycl8d9k

cicitHJHASSANu berkata...

wayang pacak masih dimainkan walau sedikit-sedikit,tapi berlanjutan sampai kiamat...jahanam umn O

sham berkata...

woit.....akhbar grombolan tak lapor apasal...ni...sah nak bodohkan melayu...yang mmg berada di posisi bodoh.....

Demang Lebar Daun berkata...

PKR lingkup kah kah kah Isham kah kah kah boleh le kah kah kah sambung buat filem kah kah kah blue kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

tuduhan pada Anwar baru RM3 Billion...

apa macam dengan Madey, berapa Biliion USD ada ??
Najib dan Bik Mama pon kurang berpoluh2 USD Billion ada kat swiss akuan lah !!

Kak..kah..kah.. memang setuju dengan 'MahadeyBersiong'...lagi ramai kaki kelentong yg join umno, lagi besar korupsi berlaku..senang sikit nak mampus...kah..kah..kah...


Dakis

pena sesawang berkata...

peludah menteri (buat dahulu, kaji kemudian)..

Tanpa Nama berkata...

Entot, entot lari...tuduh tuduh tak betul, fitnah lepas! Tulis mengarut pun banyak pembaca...itu lumrah! Si bahlol buat affidavit boleh di saman...prejury?

LembuKenyang berkata...

...uk!uk!ak!ak!...wah setiap hari kita mula mengenal susuk2 baru yang telah lama berakar umbi menunjukkan 1Malaysia sudah mengalami kecanduan rasuah di tahap yang tiada ubatnya...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...bila terjadi sesuatu peristiwa rakyat...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...maka akan timbul pelbagai susuk yang menunjukkan kita 1Malaysia tidak ersedia menggalkan mekanism rasuah yang tiada hujung pangkalnya untuk ditangani...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...aku percaya, PAS, PKR dan DAP sekalipun tidak bersedia menghilangkan kecanduan puki yang sudah mencapai tahap gaban ini...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...aku rasa isham patut kene fikir satu aliran baru untuk mengatasi aliran pemikiran Pakatan Rakyat ini demi mengukuhkan ikatan yang sedia terjalin...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...sbb PKR pun dengan agenda dan masalah tersendiri...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...sbb DAP pun dengan agenda dan masalah tersendiri...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...sbb PAS pun dengan agenda dan masalah tersendiri...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...SBB AKU PERCAYA ALIRAN ISHAM adalah aliran kemudaan dan keremajaan dalam berfikir
...uk!uk!ak!ak!...


...uk!uk!ak!ak!...sbb tulah sukar dalam pakatan rakyat sekalipun menerima dan berfikiran seperti ini
...uk!uk!ak!ak!...


...uk!uk!ak!ak!...ini menunjukkan keremajaan dalam berfikir, kematangan dari segi fizikal tidak mengubah sifat keremajaan berfikir tadi
...uk!uk!ak!ak!...


...uk!uk!ak!ak!...ini biasanya semakin tua, semakin penakut dan bersifat protective, takut nak bersuara, terlalu banyak adab dan taboo yang menyebabkan takut ditangkap dan dijel dalam ISA
...uk!uk!ak!ak!...


...uk!uk!ak!ak!...TAKUT ANAK BINI MISS SORU JIKA MENJADI TERLALU BERANI
...uk!uk!ak!ak!...


...uk!uk!ak!ak!...ini bukan happy ending meh
...uk!uk!ak!ak!...


...uk!uk!ak!ak!...nak happy ending, masuklah gerombolan dan menjadi susuk2 spt Adul Murad Khalid ini
...uk!uk!ak!ak!...


...uk!uk!ak!ak!...ini abdul razak idrus ni pun nampak baru macam keluar dari gerombolan
...uk!uk!ak!ak!...


...uk!uk!ak!ak!...dan masih takut2 ditangkap dan disumbat ISA
...uk!uk!ak!ak!...


...uk!uk!ak!ak!...percayalah, setiap warga ada kecanduan masing2 hasil didikan gerombolan selama 50 tahun
...uk!uk!ak!ak!...


...uk!uk!ak!ak!...bukan senang kita nak keluar dari kepompong pukimak ini
...uk!uk!ak!ak!...

hans berkata...

macam2 dunia politik skrg

am apopo berkata...

dsai....saya baru nak buat pinjaman peribadi dengan datuk.
rupa2 nya datuk pun tak ada duit.

Khun Pana aka johanssm berkata...

Haiyah , kalau betol ada 3 Beliyon , dah lama beli umno dah...
Polis polis pon dah banyak di beli dah...
Tak perlu dah masok kandang mahkamah keluar kandang mahkamah...dengan 3 beliyon..berlambak hakim dah di beli dah...