Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 28 November 2009

DARI MANA PUNCA DUIT INI ?



MAK MALU NAK AMBIL GAMBAR




BANK NEGARA SIASAT PEMINDAHAN RM10 JUTA OLEH MB NS – malaysiakini

Bank Negara (BNM) sedang menyiasat seorang pengurup wang tempatan yang didakwa terbabit dalam pemindahan RM10 juta ke London oleh Menteri Besar Negeri Sembilan, Mohamad Hasan pada 2008.

BNM mengesahkannya semalam tetapi enggan mengulas lanjut kerana siasatan masih berjalan.

"Sebagai sebahagian daripada prosedur siasatan, pihak bank akan memaklumkan kepada pihak berkuasa yang berkenaan hasil siasatanya yang di luar bidangkuasa Bank Negara untuk tindakan mereka selanjutnya.

"Sebaik sahaja siasatan siap, BNM akan merujuk perkara itu kepada pejabat Peguam Negara," katanya dalam satu kenyataan kepada Malaysiakini.

Sebelum ini, pengarah strategi PKR, Tian Chua mendakwa Mohamad mungkin telah melanggar undang-undang pembankan negara kerana didakwa memindahkan RM10 juta melalui seorang pengurup wang.

Tian Chua juga mendedahkan bahawa Mohamad telah menggunakan perkhidmatan Salamath Ali Money Changer Sdn Bhd untuk memindahkan wang tersebut ke London.

Semalam, BNM berkata Salamath Ali telah melanggar Seksyen 30 Akta Pengurupan Wang 1998 dan lesennya telah dibatalkan pada 26 Oktober.

Mohamad yang juga ADUN Rantau, menjadi sasaran pembangkang sewaktu sidang dewan undangan negeri yang sedang berjalan.

Wakil rakyat pembangkang juga menggesa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) supaya menyiasat perkara itu.

KAH KAH KAH… KAH KAH KAH…

woit… BAWA LARI SEPULUH JUTA RINGGIT … kah kah kah…

kah kah kah… HABIS HARTA RAKYAT NEGORI KENA LAPON… kah kah kah..

kah kah kah… MANA MUNKEEE DAPAT DUIT BANYAK INI…. kah kah kah..

woit… PELIK… SPRM… BUAT BUAT TAK TAHU SAJE…. kah kah kah…

kah kah kah… PASAL APA? …. PASAL APA TAK DATANG TANGKAP… kah kah kah…

kah kah kah… TEOH BELI BENDERA … SIASAT SAMPAI MATI… kah kah kah…

kah kah kah… INI SEPULUH JUTA…TAK NAK TANYA DARI LUBANG MANA DUIT DATANG ?.... kah kah kah..

kah kah kah... ADAKAH DARI LUBANG CHINA DOLL ?... kah kah kah..

kah kah kah.... ADAKAH DARI LUBANG INDIN DOLL?... kah kah kah...

kah kah kah... ADAKAH DUIT DARI JUAL DODOL ... kah kah kah

nota:
adalah dimaklumkan bahawa bank negara malaysia
yang telah menjalankan siasatan dengan rapi telah
mendapati mb negeri sembilan tidak melakukan apa apa kesalahan.

pihak peguam negara juga memaklumkan bahawa tidak ada kes
untuk di jawab. maka kes ini telah selesai kah kah kah.

pihak polis telah juga memberi amaran agar blog dan laman laman web
jangan membuat futnahdan tohmah kerana mb negeri sembilan ini
sedang melakukan hajah di saudi arabia kah kah kah

nota:
eeeeeeeeee agi buat perangai



23 ulasan:

Johan berkata...

'10 Million Ringgit Man' ni sama bebal mcm Mat Mi No Spik Inglis..kahkahkah

takkan nak harap lembaga disiplin Umno siasat Mat Asan ni..

Tanpa Nama berkata...

lepas nie ade le ikan-ikan bilis ataupun mantan-mantan yang akan ditangkap kerana rasuah, paling tidakpun media akan mensensasikan kisah yang dah lapuk atau kisah yang tidak sepatutnya disensasikan untuk tatapan rakyat agar melupakan cerita rasuah kera seekor nie. Seperti kisah Chin Peng tiba-tiba naik balik, mengapa dan kenapa....itulah kehebatan media malaysia....SPRM bukan tak nak siasat, tapi tunggu arahan Peguam Negara hahahaha...

Puan Ainon Mohd. berkata...

Dah tahu dah....

Tanpa Nama berkata...

ada peluang si katek nak jadi MB lah! Pucuk di cita ulam sudah mendatang, si Hassan dah kena selective prosecution oleh UBN....uuuweeeeek....naik meluat aku baca salahlaku puak umnoshit nih! Si mamak eeee haram berjadah tak kena plak dah balun 100B? Jahanam umno!

Tanpa Nama berkata...

peralihan kuasa di n9. nak bagi mat isa naik?

mosabit berkata...

nama yang bunyi HASSAN ni memang dilaknat rakyat kot.....
mat HASSAN.......HASSAN ali....musa HASSAN......kawan aku juga nama HASAAN..pun gitu juga perangai.......

menteri besar selangor sebelum khir toyol tu nama dia siapa yer?....

kah kah kah kah kah kah ....

jawa peranakan berkata...

hoben jang hoben..

mosabit..tak buleh kata lagu tu.. cucu Nabi pun nama HASSAN.. Ketua Pemuda Syurga tu..

Tanpa Nama berkata...

Ala bro, biasa la tuh!

Kita korban lembu,
Mamat UBN ni korban duit rakyat.

Itu pun tujuan asal sebenar masuk UBN.
Bukan tujuan nak bela rakyat pun!
Tujuan nak kebas duit rakyat!

Gaji menteri besar N9 berapa ha?
Pandai betul Mamat UBn tu berjimat-cermat menabung. Bole kumpul sampai 10 juta.

SPERMA pergi mana?
Cuti raya haji ker?
Ker tido?

Kesimpulannya:
Mamat UBN kenyang,
UBN tido,
Kita NGANGAAAAAAAAAAAAA!

Mat Juaseh

Tanpa Nama berkata...

peluag sipendek tu nak naik balik la nih... hahahah...

Tanpa Nama berkata...

mana MEDIACYBER yg bodoh lagi bangang tu?
taknak komen ke?

---malayidiot---

نيك حافيظول berkata...

adik2 gerombolan 2x5 5x2. sama dan serupa aje

cara nak songlap duit mat ali rustam belajar dari mat isa dan mat asan ni belajr dari mat taib kah kah kah kah kah...

bila dirujuk pada peguam negara, AG kata no corruption cases against Mat Hassan.. yg ada hanyalah rumors semata mata kah kah kah kah

percayalah!

Tanpa Nama berkata...

Mamat UBN9 tibai lagi
Mamat SPERMA = ular tak de gigi.

10 juta lesap
SPERMA pun lesap.

10 juta Mamat UBN9 dah sapu
Mamat SPERMA = lesu.

Mamat UBN9 seludup wang haram
Mamat UBN = makan gaji haram.

Mamat UBN9 = haram jadah
mamat SPERMA = haram jadah

UBN9 = SPERMA

Tanpa Nama berkata...

"Dari mana punca duit ini?"

-Dari saku BAPAK dia.

نيك حافيظول berkata...

adik2 gerombolan 2x5 5x2. sama dan serupa aje

cara nak songlap duit mat ali rustam belajar dari mat isa dan mat asan ni belajr dari mat taib kah kah kah kah kah...

bila dirujuk pada peguam negara, AG kata no corruption cases against Mat Hassan.. yg ada hanyalah rumors semata mata kah kah kah kah

percayalah!

Tanpa Nama berkata...

Apa???? Dodol????? Kah-kah-kah

Tanpa Nama berkata...

Mat Hassan akan turun dari jadi MB "untuk elakkan tohmahan pembangkang." Isa Samad akan jadi MB. Lepas tu semua lupa kisah ni .... Dah agak dah.

HajiKepalaLembu berkata...

tak ada makna nak buat siasatan. paling tidak pegawai penyiasat yang kena lempang oleh Mat Hasan

mtgbertam berkata...

duit dio banyakkkk bhai, buang pun tak abih aa

Tanpa Nama berkata...

macam mana peguam negara nak siasat,mcm mana pengarah sprm nak siasat,mcm mana ketua polis nak siasat sebab mereka pun sama.kalau geng2 x guna tu pegang malaysia x kan ada apa2 tindakan.yang komisen 500 juta lepas inikan pula 10 juta.celah taik gigi khir toyol je tu...kesian makcik jual belacan hari tu..x cukup protein dlm belacan pun kena denda...

mosabit berkata...

makasih jawa.....
yg aku maksudkan ialah hassan umnGok bn......ini khas untuk hassan malingsial yg namanya tidak seiring dengan maksud nama mereka sendiri....

kah kah kah kah kah kah ....

cheguBard berkata...

terkini mengenai isu ini
\

http://chegubard.blogspot.com/2009/11/mb-ns-hilang-kata-kata-isu-pengeludupan.html

jebatmalaya berkata...

salam, kes rasuah ni pun salah kita juga sebagai pengundi. mengapa saya kata begitu. bila PRU semua orang tergoda dengan macam macam projek kera-jaan BN. bila tergoda lupa pula siapa sebenarnya nak diundi. asyik ingat lambang dacing.jadi terpangkahlah lambang dacing. bila mereka songlap duit jangan salahkan mereka. dah kerja mereka macam tu. semua orang tahu. sepatutnya salahkan diri sendiri (termasuk diri saya sendiri) kerana tidak mampu berdakwa, melakukan berubahan dalam politik. syukur jika kita telah sedar dan tentang kepentingan politik bijak. yang sedar mesti sedarkan kawan kawan, saudara mara, jiran tetangga, dan sekelian orang yang sekeliling. ingatkan pada mereka yang masih belum mendaftar sebagai pengundi. kemudian terangkan kepentingan politik demi masa depan, paling tidak untuk diri sendiri dan keluarga. terangkan mengenai sejarah dan politik negara maju. terangkan mengapa banyak PATI. mengapa sistem pentadbiran kita lemah.. banyak lagi.. saya menyeru kepada semua pembaca ulasan ini. bermula dengan diri sendiri kita ubah mentaliti kita dan ubah undi kita untuk menjadikan negara lebih di rehai oleh Allah. Allah tidak mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu mengubahnya. fikir fikirkanlah...

gmse berkata...

SPRM?Saya Pun Rasuah Maa......