Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 21 November 2009

EKONOMI BAWA LINGKUP



USAH BIMBANG BAJET DIFISIT-
melayau

Adnan Yaakob meminta rakyat negeri ini supaya tidak bimbang dengan Bajet Pahang 2010 yang menyaksikan defisit sebanyak RM92.48 juta kerana ia digunakan untuk tujuan pertumbuhan ekonomi.

Katanya, berdasarkan pembacaan hasil tulisan pakar-pakar ekonomi dunia termasuk buku yang ditulis oleh Mahathir Mohamad, bajet defisit tidak perlu menjadi satu masalah.

''Bajet defisit tidak menjadi masalah asalkan kita tahu tujuan ia digunakan iaitu untuk pertumbuhan ekonomi.

''Itu yang lebih penting (pertumbuhan ekonomi) daripada memikirkan mengenai bajet defisit. Malah yang penting adalah kita melihat bebanan hutang kita dengan kerajaan Persekutuan yang jelas negeri ini tidak akan tergadai," katanya pada ucapan penggulungan persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) di sini hari ini.

KAH KAH KAH..

kah kah kah… LAAA… MUNKEEE INI BETUL BETUL NGOOOK… kah kah kah..

kah kah kah… TAK KAN TAK ADA BUKU EKONOMI LAIN NAK BACA… kah kah kah..

woit… BUKU FIRAUN BUKAN HAL EKONOMI… kah kah kah..

kah kah kah… BUKU FIRAUN MENGAJAR CARA UNTUK SONGLAP DUIT NEGARA… kah kah kah..

woit… MACAM MANA MUNKEE NI BOLEH JADI MB…. kah kah kah..

kah kah kah… INI ASAS EKONOMI… DUIT SERINGGIT JANGAN BERBELANJA SERAUS RINGGIT… NANTI KENA PINJAM ALONG…kah kah kah…

woit… KALAU NEGARA PINJAM DUIT… YANG KENA BAYAR ANAK CUCU CICIT…kah kah kah..

woit… UTANG ZAMAN FIRAUN MASIH BELUM ABIS LAGI… kah kah kah..

woit… BILA DOLAH MASUK… DANA NEGARA HAMPIR KOSONG… kah kah kah…

kah kah kah… PINJAM SANA… JUAL BOND SINI…INI ALONG LAAA… kah kah kah..

woit…. BERAPA BUNGA YANG PERLU DI BAYAR… kah kah kah..

kah kah kah… ITU PASAL DEFISIT SEKARANG HAMPIR TUJUH PERATUS…. kah kah kah..



11 ulasan:

Johan berkata...

kahkahkah woit pakar ekonomi mana yg ckp defisit bkn jd masalah..mahathir?kahkahkah..ptt la pahang bankrap munkee ni jd MB kahkahkah

نيك حافيظول berkata...

KAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
KAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
KAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

tak tao nak kata apa

Dinpaka berkata...

kah kah kah...
itu lah..kalau dah lama sangat jadi MB dia merapu meroyan macam orang hilang akal...

biarkanlah dia merapu..jangan tunjuk aksi lucah sudahlah..nanti memalukan gerombolan.

Tanpa Nama berkata...

Aku agaklah malaun ni tak faham erti defisit...TT...kau cuba cari apa perkataan melayu yang sesuai untuk defisit...

Keliwontron berkata...

Wow ... kaget aku dengan teori Adnan Yangok nie ...org Senoi pun lagi pandai urus ekonomi ...takkan kalau tangkap babi hutan 3 ekor nak korban makan sampai 5 ekor ... mana nak songlap lagi 2 ekor ..mungkin boleh pinjam dari MB Adnan kot dari 2 ekor ...ingat rakyat bodoh ker ..itu yg 68 juta tu dah kira ker belum dalam deficit ..ker bawak tahun2 akan datang saja ...kalau budget positive ...hei tengoklah saya yg bijak bestari nie memerintah Pahang , bila negatif di cedoknya idea MahaFiraun pulak

Tanpa Nama berkata...

bongoh betul munkee tengku ni!! belanja duit yang belum ada dalam tangan..bajet defisit bermakna Negara berhutang dulu.. kalau tak ada duit siapa bayar?..mesti rakyat melalui cukai cukai yang BN akan kena kan kepada rakyat 1Malaysia..bongoh betul tengku ni..kalau dia jadiMK Malaysia habis dana negara.

Tanpa Nama berkata...

Sekarang baru tahu bila TKT tinggal PM, negara sudah hampir muflis! Patutler TKT dah tak minat jadi PM, duit sudah habis! Duit minyak RM 250 bilion hilang begitu aje umpama embun pagi...

Keylee Daud berkata...

gaggga...kena belajar matematik dalam bahsa melayu la

Tanpa Nama berkata...

Apalah punya sial nasib aku ni...dapat jadi MB duit dah kontang...Kenapalah aku tak ikut ckp arwah datok Rahim bakar...Betoi-betoi suwey nasib aku ni...kinabo cibai betullll!!!! kah kah kah!

Tanpa Nama berkata...

cheh...petumbuhan ekonomi..hantok dia..petumbuhan eko kecik dia yg cambah bawah pusat tu ada lah...(U.B)

Tanpa Nama berkata...

entah la.. lagikan kita yang amatur pasal ekonomi pun tau... memang mencekik harta rakyat betul la... mana dia penjilat2 ni... penjilat pun sama bodoh nga beruk tu.. hahaha..ha..

-WR-