Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 27 November 2009

HARI HARI AKHIR KETUANAN MELAYU



LARANGAN SERTAI KURSUS BTN SEKAT KEBEBASAN PELAJAR : GPMS
- mStar

Tindakan kerajaan Selangor melarang pelajar dari institusi pengajian tinggi milik kerajaan negeri menyertai kursus anjuran Biro Tata Negara (BTN) telah menyekat kebebasan pelajar dan tidak mendokong prinsip demokrasi, kata Pengerusi Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) negeri, Mohd Faizal Mohd Salleh.

Beliau berkata kerajaan Selangor yang kononnya menyokong demokrasi sepatutnya membenarkan pelajar untuk duduk mendengar pula dari pihak yang lain.

"Jangan heret mereka ke kancah politik," katanya dalam satu kenyataan hari ini ekoran pengumuman mengenai larangan itu yang dibuat oleh Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pendidikan, Pendidikan Tinggi dan Pembangunan Modal Insan Selangor Dr Halimah Ali semalam.

Selain pelajar, penjawat awam negeri dan kakitangan anakanak syarikat negeri juga tidak dibenarkan menyertai program BTN berkuatkuasa serta-merta dengan alasan kononnya ia satu saluran doktrinasi politik Barisan Nasional.

KAH KAH KAH…

kah kah kah… TOLONG TANYA APA DASAR GPMS TENTANG AUKU….kah kah kah..

kah kah kah… KALAU BENAR GPMS PRO DEMOKRASI….APA DASAR TENTANG ISA?.... kah kah kah..

woit… BTN…. INI FASCIST DAN RACIST….kah kah kah…

woit…. DI SINI LAH SARANG KETUANAN MELAYU…. kah kah kah…

woit…. DISINI LAH GUDANG YANG MENGAPI API KAN DASAR PERKAUAMAN… kah kah kah…

nota:
hanya pelajar yang ngoook
yang pergi kursus btn
hanya pelajar yang tak boleh befikir
yang pergi kurus btn
tapi itu pun tak lama
mereka bosan dengan lagu anak anak kecil bermain api
negeri kaya di milik orang

negara ini kaya tapi mahathir sudah songlap 100 bilion tak bising
tanah kampong berembang di rampas oleh cukung tak bising
tanah kampong chu badak di rembat oleh cukong tak bising
hakim hakim disusun oleh linggam dan vincent tan tak bising.

nota:
letih bercakap dengan melayu bodoh



10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ni link youtube anak kecil main api.

http://www.youtube.com/watch?v=Q_Q8iTYBLfQ&feature=PlayList&p=91A26ACB92CE2616&index=3

hayati lagu ini dan pikir dalam2. brapa lama BN memerintah, salah siapa hasil bumi jatuh ketangan org lain. jadikan lagu ni pembakar semangat untuk menolak BN kerana merekalah dalangnya.

makin aku dgr lagu ni, makin panas hati aku dgn gerombolan.

Johan berkata...

kahkahkah..woit GPMS bodoh,BTN tu bukan "mengheret ke kancah politik" ke..

tak payah sebut perkataan demokrasi laa,BTN ni promote fascism..fascism adalah antitesis kpd demokrasi..kalau nak kencing orang pun biar pandai sikit laa..

jangan cakap je,kalau betul BTN ni bukan alat doktrinasi gerombolan,sila dedahkan kandungan modul2 BTN laa..kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

dak2 itm, BTN suh skong UMNO!!
ada ke ptut tu????

welcome>>GaGu,ptaling

Tanpa Nama berkata...

Terlalu banyak kena balut aku menyanyi
Ditemani teko kopi berasap dan bau wangi
Ditemani cahaya malap dan lagu reggae
Hayati....Salam

Masing-masing ada masalah sendiri
Masalah dunia masalah peribadi
Luahkan jangan simpan dalam hati
Boleh cerita di kedai kopi

Cerita kedai kopi
Tiada hakim tiada saksi
Cerita sensasi di kedai kopi

Ada satu hero Melayu namanya rahsia
Dulu lepak tepi parit kampung
Sekarang sudah senang sebab masuk barisan nasional.

Asal boleh masuk TV dia mesti buat
bini orang tengok jambu laki tengok meluat
Citarasa makin besar otak makin cetek & ketat
Baru suruh fikir sikit otak dah mula sendat

Jalan berkepak dengan GRO romantis
Biasalah masa muda-muda tak penah dapat merasa
Jakun ke pelakon asyik tgk jamban pelakon
tapi bila kasi ceramah seorang pun tak faham
Tapi altatuya tengok geram dan sangkut
rosmah outstation apa lagi angkut..

la la la la...

I'm in the mood for love
Simply because you're near me
Honey but when you're near me
Well I'm in the mood yes
I'm in the mood for love

Terima kasih rahsia diterima
Kalau sunyi lagi boleh main gila
altatuya kena taruk rahsia kemaruk
Makan berdua boleh tapi jangan sampai kena lauk
najib pergi paris lama pucat bila balik
Bini (najib) buncit sikit tahu dia tak boleh naik
rosmah pergi india bawak pawang balik malaysia
Bini (najib) dan anak percuma kena sembah berhala..

Apa kesudahannya apa yang terjadi
Rahsia tinggal rahsia takkan masuk TV3 lagi
Cerita sensasi dengar di kedai kopi
Setiap individu punya versi sendiri

Masing-masing ada masalah sendiri
Masalah dunia masalah peribadi
Luahkan jangan simpan dalam hati
Boleh cerita di kedai kopi

Hayati rentak keluarga najib
Hamba di Belanda di tengah ibu kota
Temanku chin peng bawah mahkota
Anak perantauan yang punya citarasa Jamaica
Rindu nak dengar cerita hantu tetek Malaysia (rosmah)

Aku cerita chin peng ketawa
Tak kering gusi jatuh kerusi
Dia pula bercerita tapi bukan tentang dia atau PKM
Di Eropah orang bentang idea
Topik-topik intelektual di diskusi
Anjakan paradigma bila kena balut
Peace love and harmony reggae sampai pagi
Keluar kedai kopi Amsterdam masih steady

ha ha ha...

Terlalu banyak kena kopi aku menyanyi
Ditemani botol kicap dan batang betik berasap dan bau wangi
Ditemani cahaya malap dan lagu reggae
Hayati yeah

..peace jebatderhaka

ps..copie from malique & salam (kedai kopi)

Tanpa Nama berkata...

Kesian la kat aku, aku dulu kena paksa pergi kursus BTN walaupun tak rela, takkan aku pun dikira ngok?
Tapi BTN memang racist gila. Masa aku pergi BTN dulu, kerja fasilitator kat sana mengutuk Cina dan mengutuk Tuan Guru Nik Aziz dan jugak membela BN. Nak menjawab tak boleh, angguk kepala je la, padahal dalam hati menyumpah-nyumpah. Tak guna punya BTN.
BTN - Biro Tipu Negara

Tanpa Nama berkata...

tanpa nama 07:37,

sebenarnya boleh menjawab kalau ko beranikan diri...

kawan aku selamba badak je hamun balik penceramah btn pasal tunjuk gambar nik adli duk sebut ni pengganas... kawan aku suruh tunjukkan bukti baru buleh kata nik adli tu pengganas... terus senyap penceramah tu...
kawan aku siap panggil dia pengganas balik... kehkehkeh...
setiap kali ada ceramah ada je yang dibangkang leh kawan aku... sampai geng btn yang nak brainwash orang terus kantoi... asek kena kitai je... last-last kawan aku derang haramkan kursus btn nih...

Tanpa Nama berkata...

woit halimah ali,,,,anak kau boleh la ko nak tipu sebab ko mak dia!!!kalu aku jadi anak ko aku dah lama durhaka sebab ko menipu tak agak agak macam aku tak ade otak....yg lagi sekor tu pon same............aaaaaaaaarrrrrrrrrrggggggggghhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

Hang Nadim Kena Bunuh berkata...

KAH KAH KAH!


L A R A N G B T N ???


SANGAT LAH LUCU ADANYA. MAKA TIADALAH KERJA LAIN GOLONGAN INI DARI HANYA MENJAGA SURVIVAL POLITAIKUCING MEREKA.

SEKIAN ADANYA DILARANG MANA YANG BERBAHAYA. YANG BERISIKO. KONONNYA PERKAUMAN.

L A R A N G B T N ???

SANGAT LAH LUCU ADANYA.

NANTI JIKA ADA PERISTIWA HANG NADIM KEDUA JUGA TIDAKLAH TERKEJUT RAKYAT JELATA KERANA SUDAH FAHAM KESEKIAN KALINYA BAHAWA YANG DIJAGA IALAH SURVIVAL POLITAIKUCING DAN BUKANNYA RAKYAT.

L A R A N G B T N ???


SANGAT LAH LUCU ADANYA.BELUM SAMPAI SEPURNAMA SUKU PUN LAGI MENJADI PENASIHAT SERINGGIT DUIT MAMANDA MENTERI SUDAH TUKAR ITU LARANG INI.

KESIAN RAKYAT SELANGOR. SANGAT LAH LUCU PAK PANDIR KAMU.


KAH KAH KAH!

Ahmad Chin berkata...

kah kah kah

BTN kene haram kat selangor??bagus!!
Pak TT jgn kutuk uum...itu u saya belajar kat sana!!hahah...pak Kardi Manyak duit pstudent dipegang tue..tambah duit BTN...
tabung kebajikan student ada 3 juta!!sapa tak mau!!kalu kasi aku pon aku nak...tapi melayau budu...

BTn Memg racis...kasi malayau jadi layau...kalau kayau tak pau..nie kayap...kah kah kah...

ADik AKu keSIan!!!akuharap...selangor tak bagi anak negri yg kat negri lain untuk g BTN gak!!sbb aku anak SELangor!!!ahahaaha

kah kah kah

melayau bikin malau

Tanpa Nama berkata...

GPMS

GEROMBOLAN PELAJAR MELAON SEMENANJUNG!

GPMS adalah tempat kader UMngok mengasah bakat menjadi pengkelentong, jika lulus blh jadi calon pilihanraya, lepas tu kelentong lg. Tidak syak lg GPMS adalah sarang UMNO mengeram dan menetas kaki kelentong.Ada ke pertubuhan jadi ahli secara automatik? tapi GPMS blh buat gitu, semua pelajar melayu adalah ahli secara automatik! Kepala bana apa punya pertubuhan. Terkini bagi guru lantikan selepas 2002, jika lulus PTK tahap 4,wajib ke kursus BTN baru blh dpat anjakan gaji!Sedangkan syarat anjakan gaji yg dikeluarkan oleh BSM tidak memasukkan syarat itu. Dasar Dayak Gunung