Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 4 November 2009

LEBAI BERCAKAP HAL MORAL



TUNTUTAN DARI BURUH DAN PEKERJA - GAJI YANG ADIL




TINDAKAN CUEPACS SALAH DARI SEGI MORAL: NAJIB - melayau

Najib Razak berkata, tindakan Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) meminta bonus adalah salah daripada segi moral kerana keadaan ekonomi negara ketika ini belum pulih sepenuhnya.

KAH KAH KAH…

woit… MACAM SALAH DENGAR… kah kah kah..

woit… MACAM SALAH BACA… kah kah kah..

kah kah kah… DARI SEGI APA ?... DARI SEGI KOPORAL… kah kah kah..

kah kah kah… DARI SEGI MORAL… kah kah kah…

kah kah kah... MAT MONGOL SUDAH CAKAP HAL MORAL... kah kah kah..

woit…. BELI KAPAL SELAM… TAK SALAH DARI SEGI MORAL… kah kah kah…

woit… 12 BILION RINGGIT HANGUS DI PELABUHAN KLANG… TAK SALAH DARI SEGI MORAL… kah kah kah..

kah kah kah… BILA BURUH DAN PEKERJA MINTA NAIK GAJI… MINTA BONUS.. TIBA TIBA EKONOMI BELUM PULEH…. kah kah kah..

woit… OUR ECONOMY HAS NO PROBLEM… kah kah kah..

woit… OUR FUNDUMENTALS IS STRONG…. kah kah kah..

kah kah kah… PASAL ITU CAKAP HENDAKLAH JUJUR… JANGAN TIPU… kah kah kah..

kah kah kah… TIPU PUNYA PASAL… LEHER SENDIRI KENA JERAT… kah kah kah



15 ulasan:

Sudin berkata...

Ha,ha,.....kan dah cakap....!

seluar dalam bini kena beli untuk 6 orang bagi yang berkahwin 4......

Kena perasap 4 dapur.....bagi yang bebini 4.....

Bank statement kena jelaskan.....

Hutang kereta 5 biji dah 5 bulan tak bayar.......

Mengolah persetujuan ?
Ya...!

Tak cukup-cukup....!!!

Akhirnya pekerja bawahan dapatlah kenaikan $12.50.....kah,kah,kah.....sapa nak ikut RM ciptaan Mahafiraun setan mahathir........
pergi pasar tengok...!masih minta timbang kati.......

Division 1 tengok berapa kenaikan depa dapat...? 400ringgit beb...!!

itu belum GLC punya CEO....500,000 sebulan beb...itupun paling busuk......
500,000 ribu sebulan dia boleh beli rumah kos rendah 2 biji sebulan,telefon bimbit 30 biji sehari.....kah,kah,kah...matematik orang kampung........

Sapa kenyang ?
Sapa nganga ?

tu yang berebut nak jadi wakil sana,wakil sini....nak memboroikan perut dan nafsu bawah perut........

kah,kah,kah....ekonomi sekejap kata ok....strong.....
60 billion dah lesap.....!!!
itu pun pekerja nak percaya ketua gerombolan ni ? alamat lingkuplah........

lepas ni menteri HR pulak korek duit EPF.....lu orang perhatikanlah kalau tak percaya...
Duit tabung haji dan zakat lagi depa curi apa sangat yang lain-lain...kah,kah,kah...

tibai kiri-kanan.......

Satu saja syor......negeri yang PR perintah adakan pegawai keselamatan sendiri.......counter balik Anjing-anjing PDRM........
Amacam.....buatlah kot mana pun..!
Dapat jugak tumpang semangkuk nak debik anjing-anjing PDRM ni...!!!
Depa ni dan SPRM dah lebih dah sekarang ni.....

Moral....?
kah,kah,kah......
PM ada,dia ada,
PM tak datang,dia tak datang,
PM datang,dia datang,
Menteri ikut pintu belakang....kah,kah,kah......
menteri kaaaabinet...wo,wo,wo...
kah,kah,kah.......

Klasik....!....sungguh klasik...!

Lastnya.....
bomoh,bomoh,bomoh.......

http://mt.m2day.org/2008/content/view/28277/84/

Kata 1Malaysia.....aiya....!
1Malaysia tak boleh bayar bonus ?
kah,kah,kah......buat malu je...!
ni nak tipu sampai bila ni....?
sampai ikan termenung 20ringgit sekati...?

"Akhir zaman golongan kaya akan menahan harta mereka untuk di belanjakan untuk orang miskin,malah mereka merompak harta orang miskin"(Hadis)

Ada berani ?

Nak cakap bahasa yang indah buat puak-puak lanun Gerombolan Umno/Bn ni......?????????

Tanpa Nama berkata...

Sepatutnya Najis nasihat CUEPACS belum waktunya lagi, ekonomi masih belum pulih; CUEPACS pun satu hal tak jemu-jemu minta naik gajilah, nak bonuslah, nak hapus ujian itu dan ini, nak beri semua ahlinya 1st class di hospital kerajaan tanpa disedari prestasi ahlinya banyak tak seberapa aje, lihat pegawai atasan, asyik memanjang bermesyuarat, berlagak angkuh dan tak tahu berbahasa Inggeris dengan baik, bahasa Melayupun tak banyak bezapun.
Tapi tak betul juga Najis kerana ketirisan banyak berlaku, beli perkakasan tentera satu hal dan banyak lagi skandal sana sini.RM67 bilion pakej perangsang entah mana perginya?
Hai manyak tat tak betullah

Sukj berkata...

kah kah kah kah...JANGAN SAMPAI TERJERAT LEHER AYAM KATIK...kah kah kah kah

PROTON TAK LAKU...LEPAS TU NAK LUPUS KERETA JEPUN...kah kah kah kah

PROTON NO KUALITI DAN ALWAYS PROBLEM...LEPAS TU NAK INSPEC KERETA JEPUN...kah kah kah kah

TAK ADA DUIT NAK BAYAR BONUS...LEPAS TU NAK PERKENAL SISTEM BARU PRESTASI KAKITGN AWAM

kah kah kah kah...kah kah kah.. BUKAN SEMUA MELAYU BAHLOL woii...kah kah kah kah

cicitHJHASSANu berkata...

mat monggol perlu sokongan moral sebenarnya...kahkihkeh

Johan berkata...

panas sial dengar ayat2 bodoh mcm ni..ramai hidup susah,gaji ciput,nak mintak bonus,nk mintak naik gaji dia ckp tak bermoral..ni sama macam ayat Marie Antoinette bila takde roti ckp kat rakyat Perancis "suruh mereka makan kuih"..

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS sekadar menyampaikan permintaan pekerja. Kalau beri,bagus untuk ekonomi, sosial dan politik. Majoritinya hanya berbelanja di Malaysia. Bukan pegi oversea pun. Yang JUSA, tak payahlah bagi. Gaji pun dah banyak. Dia orang ni biasanya akan vacation oversea...

Tanpa Nama berkata...

Hello!Pak Hisham Rais,aku ni peminat ko..tulisan memang padat dan kena sasaran.Aku memang bengang dgn.pemimpin sorang ni,bagaimana bisa rakyat didahulukan sedangkan permintaan yg kecil sebegini dientengkan..habis anak2 kecil M'sia hendak maju bagaimana, sedangkan yg asas seperti makan minum pun tak kecukupan.Harap Pak Hisham terus menulis sehingga rakyat kebanyakan tersedar.

Abang Leman Berbatu Besar berkata...

1. Eden amek-amek setuju sekali dengan kenyatoan PM kepada kakitangan awam tu bahawo meminto @ merayu bonus itu kurang bermoral.

2. Memandangkan merayu @ meminto itu tidak bermoral, Eden juga amat berharap bahawo PM @ BN tidak akan merayu rakyat @ kakitangan awam supayo mengundi BN dalam PRU ke13 nanti.

3. Muloi sekarang, kakitangan awam janganlah nak merayu @ meminta lagi supayo sikap begini akan diteruskan dan diamalkan pulo oleh PM @ BN.

4. Mulai tarikh PM berkato begitu, diharap PM pun tidak akan meminta @ merayu lagi pado rakyat terutamanya kakitangan awam.

Wassalam. Tahniah kerana pandangan PM yang bernas itu.

Mat Bukit Putus, kola pilah berkata...

1. TT, Bilo le agaknya ekau nak kone tangkap masuk isa?

2. Sejak bila le Raja Gopal kita ni bantu orang misekin? Eden tengok kat TV Tiga Suku ado laie program Bersamamu!

3. Eden raso, Raja Gopal kito ni dah tigo suku!

Tanpa Nama berkata...

tipu, tipu, tipu punya tipu,
hujung2 sendiri yg confused jalan cerita..
sepandai2 tupai melompat,
tapi bukan tupai yg menang pingat emas olimpik..
seterrer-terrer ular membelit,
tapi bukan ular yg dinobat raja pembelit..

kahkahkahkah
udah2lah buat lawak tu najib-umngok
klakka-la!

[catatan: pada yg belum menziarah, sila ke
www.klakka-la.blogspot.com
tapi harap ambil perhatian blog ini masih dalam kerja penambahbaikan - sebarang kesulitan harap maapkan, terimakasih]

Tanpa Nama berkata...

Woi hampeh!!! dah tau ekonomi tak pulih lagi wat pe sibuk nak tubuh pasukan F1 kan lebih elok duit tu bagi pada rakyat...woi hampeh jgn la nak nipu rakyat...woi hampeh org UMNO hang boleh la nak tipu..woi hampeh bg je la royalti tu kat org Kelantan..woi hampeh takut ka??

Demang Lebar Daun berkata...

dah boleh tukar tiub nie... maksud aku, yg kat Anwar tu... kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Mat Mongol senang cakap..sebab perut dia sentiasa penuh!Pekerja tidak cukup makan..minta tambah gaji kena cakap MORAL. Ape moral dengan komisyen kapal selam, helikopter (scorpene) PKFZ?

Aku ingat Mat Mongol bila jadi MK berkata..our economy stable..our Fundementals are strong? Kenapa persoal sekarang ekonomi belum sembuhpulih?..ekonomi sakit ke?

Keliwontron berkata...

Mintak lagi CUEPACS jangan kasik chance sama itu Mat Monggol dan Isteri Rosmah ... kalau kerajaan berjimat cermat mmg bule bagi bonus pun ..dah projek 1Malaysia nie berapa ratus juta dah habis ...itu hari atur duit siling logo terbesar 1Malaysia ada beratus ribu keping ...sedekah la sikit kat rakyat nie walaupun duit besi aloi rakyat terima saja .
Lagipun bonus gomen bayar ansuran macam beli mesin jahit Singer "Menawan Keluarga Bahagia" , takkan tak mampu kot ?

Moral itu apa hah gerombolan ? Itu Raja Moorali ka?

Al-Yousry berkata...

Orang2 UMNO cakap tak serupa bikin dan hanya dengar sahaja cakap sebelah pihak, lebih2 lagi utusan, metro, b.harian..semua tu kroni2 kerajaan BN.